Desítka - Desková hra, která potrénuje vědomosti

Sponzorované odkazy:

Desítka - Desková hra, která potrénuje vědomosti

U deskových her můžete procvičit svojí představivost, schopnost strategicky přemýšlet, jen tak se bavit, nebo se zapotit u přemýšlení a zapojit všechny své získané vědomosti. To jak ze školních lavic, tak získané čtením, sledování televize, nebo poslechem. Společnost Mindok nedávno vydala svojí vědomostní hru s názvem desítka a my jsme se u ní náramně bavili.

Smartbox zajišťuje jednoduchou a rychlou zábavu

Desítka rozhodně upoutá svým zpracováním, jelikož v balení najdeme plastový smartbox, který ukrývá sto oboustranných kartiček s 200 okruhy, jejž mají dohromady 2000 otázek a odpovědí. Kromě smartboxu najdeme samozřejmě v balení i pravidla hry ve dvou jazycích a 10 plastových žetonů, které vkládáme do smartboxu, aby zakryly odpovědi.

Malé, jednoduché a zábavnéMalé, jednoduché a zábavné

Funkce smartboxu je velice jednoduchá a přitom zajišťuje velikou zábavu a znovuhratelnost díky spoustě okruhů s otázkami. Ve smatboxu je vloženo všech sto kartiček, kdy uprostřed je zadaný okruh, nebo otázka (třeba seřaďte řeky od nejdelší) pak okolo okruhu je odpověď, nebo její část v případě našich řek jsou názvy řek (Amazonka, Labe, Nil, atd…) První hráč si řekne, že nejdelší je řeka Amazonka a vytáhne žeton u odpovědi, jenž zakrývá správné řešení. V tomto případě se jedná správně o nejdelší řeku, tím pádem si nechá žeton a předává smartbox dalšímu hráči, ten musí vědět, která je druhá nejdelší, pokud odkryje jinou řeku, tak ztrácí získané body v tomto okruhu a vypadává pro tento okruh.

Když hráč neví, může se vzdát svého tahu, aby nepřišel o získané body, když předtím třeba dvakrát odpověděl správně. Na smartboxu jsou i čtyři počítadla bodů, jelikož je hra určena převážně pro 2–4 hráče, ale lze ji hrát i po týmech, takže k Desítce může usednout až osm hráčů. Na konci kola, když již nikdo nechce dále odpovídat, nebo již jste odhalili správné pořadí, či vybraly všechny správné odpovědi, se karta jednoduše vytáhne, otočí a zasune dospod, tím se nám objeví nová otázka.

Hlavní otázkou zůstává, kdo vyhraje

Otázky se skládají opravdu ze všech směrů, někdy odpovídáte přesné datum, někdy desetiletí či století různých událostí, vydání děl, nebo života umělců. Někdy zase hádáte barvy, čísla, poznáváte i vlajky a mnoho dalšího. Každý si najde své silné a slabé stránky a díky systému smarboxu a velkému okruhu otázek je hra opravdu zábavná pro každého.

Jedna z těžších otázekJedna z těžších otázek

Desítka dokáže zabavit jak ve dvou hráčích, tak ve čtyřech. Hra v týmech při osmi hráčích už není tak zajímavá a u malého smartboxu je už hodně lidí. Dle pravidel se hra hraje do doby, než jeden z hráčů získá dvacet bodů (za každý získaný žeton je bod), což trvá něco okolo dvaceti minut. Pokud chcete delší hru, tak si jen stanovíte větší bodový cíl třeba na třicet či čtyřicet.

Deskové hře Desítka opravdu není skoro co vytknout. Pravidla pochopí všichni, je skladná a nepotřebuje velké prostory, je zábavná už od dvou hráčů a nejlepší ve čtyřech. Okruhy otázek jsou velice rozsáhlé a i styly se často mění. Jediné je to, že hra není určena pro dětské hráče i když má uvedeno doporučený věk 10+, otázky nepatří k těm nejlehčím, což je na druhou stranu dobře.

Hodnocení redakce:  98 %

Výhody:

  • -Široký okruhy otázek
  • -Rychlá a jednoduchá zábava
  • -Smartbox
  • -zábavné již od dvou hráčů

Nevýhody:

  • -O počítadlo bodů lze snadno zavadit

Článek Desítka - Desková hra, která potrénuje vědomosti byl publikován 18. prosince 2018 v 18.15 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...