Need for Speed: Payback – Arkádové závody se vrací ke kořenům

Sponzorované odkazy:

Need for Speed: Payback – Arkádové závody se vrací ke kořenům

Závodní hry jsou mezi hráči stále populárním odvětvím herního průmyslu. Zatímco některé série tíhnou spíše k realistickým závodům a náročným rally, jiné se nebojí arkádových šarvátek závodníků a jejich vozů, doplněných o hutné efekty a slow motion záběry. Po nedávném restartu série Need for Speed přichází její další díl. Co o něm aktuálně víme?

Restart série v roce 2015

V posledních letech jsou restarty letitých sérií cestou, která vývojářům umožňuje uchopit známé příběhy a standardy předešlých dílů trochu jinak. Dobrým příkladem může být například série Tomb Raider, která v roce 2013 přinesla velkou vlnu kladných ohlasů. Mladá Lara zabodovala i v následujícím díle Rise of the Tomb Raider v roce 2016.

Různorodá auta, různorodý výkon. Dobře, něco mají společného – barvu.Různorodá auta, různorodý výkon. Dobře, něco mají společného – barvu.

Restart série Need for Speed se odehrál před dvěma lety, tedy v roce 2015, a za tvorbou posledního dílu stáli švédští vývojáři z Ghost Games, kteří aktuálně pracují i na novém dílu Need for Speed: Payback. První díl po restartu byl výrazně inspirován tuningovými díly z pouličního prostředí Underground a Underground 2 z produkce týmu Black Box, jenž ukončil svoji činnost v roce 2013. Inspirací byly také policejní honičky z NFS: Hot Pursuit. Mnohým hráčům se krátce po vydání tento díl nicméně znechutil z důvodu časové exkluzivity pro konzole. Pod tíhou kritiky byla také umělá inteligence. První trailery NFS: Payback však naznačují, že se vývojáři dávají jinou cestu a další díl tedy nebude pouhou vykrádačkou toho předchozího.

Co prozradila E3 2017

Letoší výstava E3 v Los Angeles posloužila jako aktuálně nejžhavější zdroj informací k chystanému Need for Speed: Payback. EA hru na své konferenci představila světu kromě klasického traileru, také živým gameplay videem. Zdroj inspirace je jasný – stále poulární filmová sága Rychle a Zběsile, či chcete-li originálně Fast and Furious.

Tak jako v Hot Pursuit. Policejní honičky umí slušně okořenit každou šarvátku.Tak jako v Hot Pursuit. Policejní honičky umí slušně okořenit každou šarvátku.

Dojmy z traileru a potažmo i z gameplay videa lze popsat následovně – akce, akce, oheň, akce, slow-motion a… akce. Tedy slet úkazů a činností, které nejspíše, dle úvah moderních vydavatelů, vyžaduje každý moderní fanoušek akčních her a filmů. Čím více efektně to bude vypadat, tím větší máme šanci na úspěch. Ovšem pravda tohoto tvrzení již byla mnohokrát zpochybněna a v trailerech velmi efektní hry nakonec ztroskotaly na tom základním, tedy na hratelnosti. Samotný gameplay ukázal jedno z hlavních lákadel Need for Speed: Payback, kterým je týmová krádež aut. Princip je jednoduchý, ale samotný koncept nabízí mnoho možností řešení a přístupu k samotné loupeži. Navíc, pokud vývojáři vyladí dostatečně herní mechanismy, mohly by podobné loupežnické výpravy přinést zábavu na řadu hodin díky možnosti opkakovaného hraní misí. Jak to bude vypadat ve skutečnosti, na to je zatím brzo a úspěch bude záležet především na umělé inteligenci počítačových protihráčů. Přílišné množství skriptů může výsledné hře také uškodit. Necháme se překvapit. Pravda ale je, že koncept vypadá přinejmenším zajímavě.

Trochu offroadu s vytuněnou amerikou? Není problém.Trochu offroadu s vytuněnou amerikou? Není problém.

Na E3 byla představena i populární možnost tunění a ladění hráčova vozového parku. Jde o dobrou cestu, díky které si hráč do jisté míry může vybít svojí vlastní fantazii a odlišit svůj vůz od zbytku světa. Individuální a výrazné úpravy jízdních vlastností a výkonnostních křivek motorů nicméně nelze očekávat.

Ani mnichovská střela nezůstane bez pozornosti. Roztočíme vrtuli a zbytku prostě ujedeme.Ani mnichovská střela nezůstane bez pozornosti. Roztočíme vrtuli a zbytku prostě ujedeme.

V případě jízdních vlastností zachová Payback standard většiny dílů série. Arkádové řízení může být otrava, ale pokud jej vývojáři dobře nastaví, nemusí být vůbec na škodu. Navíc avizované zpomalené záběry hráče na krátkou chvíli vytrhnou ze samotného řízení vozu, což by u reálněji nastaveného jízdního modelu mohlo přinést řadu nepříjemných situací. Druhá otázka zůstává v případě fyzikálního modelu destrukce okolních vozidel. Dle gameplay videa z E3 jsou auta po vizuální stránce de facto nezničitelná. Ale přispěl by v případě arkádových akčních scén zmíněný model destrukce k hratelnosti? Můžeme tvrdit, že v podstatě ne. Navíc pokud bude potřeba vytlačovat protihráče ze silnice, se zničeným autem bychom už pak příliš daleko nedojeli.

Přímá inspirace v Rychle a zběsile

Inu, Don Torreto a jeho kumpáni jsou nahrazeni trojicí hlavních postav s různým charakterem. Hráč se bude střídat trojici hlavních postav Jesse, Taylora a Maca akčně i v průběhu jediné mise. V rámci mise prostě usedneme za volat tří odlišných vozů.

Jak je již příjemnou tradicí, Need for Speed se vždy drželo licencovaných aut, což je v našem případě velmi příjemným bonusem. Kdo by si nechtěl zazávodit v nejnovějších modelech Lamborghini, Ford Mustang, nebo BMW? Navíc závody i v tomto díle okoření policejní doprovod a nebude chybět ani oxid dusný, který v krátkém čase, svým rozkladem, dodá motoru více kyslíku a tedy větší sílu. Tento plyn je znám také pod pojmem rajský plyn a nebo, jak jsme dříve rádi, ale nesprávně říkali, prostě dusík.

Je to správná cesta?

Na první pohled a dle aktuálně dostupných informací vypadá, že Need for Speed: Payback nepřinese z hlediska série příliš výrazných novinek. Vývojáři spíše uchopí ověřené mechanismy a doplní je o nové módy například v podobě týmové krádeže drahých aut. K dispozici by měl být také otevřený svět, ve kterém samozřejmě půjde závodit. Otázkou zůstává jízdní model, který si na živo budeme moci vyzkoušet až po vydání, a tak je zatím brzy na hodnocení. Payback by měl také nabídnout rozsáhlejší příběh spojený se zmíněnou trojicí hlavních hrdinů, kteří se budou pokoušet svrhnout tamější kartel The House. Celá hra využije možností aktuálního enginu Frostbite 3.0. Datum vydání je stanoveno na 10. listopadu 2017 tentokrát pro Xbox One, PlayStation 4 a PC bez jakékoli exkluzivity.

Předobjednat NFS: Payback PC na Xzone.cz

Předobjednat NFS: Payback PS4 na Xzone.cz

Předobjednat NFS: Payback XONE na Xzone.cz

Článek Need for Speed: Payback – Arkádové závody se vrací ke kořenům byl publikován 24. července 2017 v 05.00 v rubrice Hry, Novinky a Novinky. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...