Metro: Last Light

Tagy:  Metro, 2033, Last Light, hry, games, akční

Sponzorované odkazy:

Metro: Last Light

Metro 2033 ve své době nebylo vůbec špatnou hrou a ukrajinské vývojářské studio díky tomuto projektu udělalo díru do světa. Není tedy divu, že že se brzy dočkáme jeho pokračování. A jak tedy tento nově přicházející počin vypadá, co pro nás chystá? To vám prozradíme v tomto našem preview.

Akční střílečka Metro 2033 byla nakonec docela milým překvapením. Zasloužil se o to především celkový obraz hry. Vydavatel THQ mohl být velmi spokojený, podle všeho se hra i solidně prodávala v obchodech, tudíž se logicky chystá další pokračování.

Ve světě už je dosti informací a na letošním Gamescomu každý mohl zhlédnout naživo ukázku ze hraní + pár trailerů ze hry.

Ukrajinské vývojářské studio 4A Games v prvním díle zabodovalo, především co se týká prostředí, námětu i mnoha dalších prvků, které z Metro 2033 udělaly odlišnou a unikátní hru. Jedině snad systém soubojů mohl být lepší. Naštěstí i tvůrci jsou si tohoto faktu dobře vědomi a zdá se, že sami dobře ví, co musí tentokrát vylepšit.

Na herním počinu Metro: Last Light pracují opět ti samí tvůrci a zástupci vydavatele THQ se nechali slyšet, že mají naprostou důvěru ve vývojáře a nechávají jim volné pole působnosti. Dohodli se ale na tom, že od základu předělají právě systém soubojů a hratelnost. Co si pod tím představit?

Toto pokračování by už nemělo být ryze koridorovou FPS, ve které jen mačkáte spoušť. Přidávají například propracovanější stealth prvky, další zajímavé nové zbraně a upravují celé jádro soubojů.

Tentokrát příběh nevychází z knižní předlohy. Studio 4A se rozhodlo napsat si scénář pokračování samo. Hlavní zápletka se opět odehrává v podzemních lokacích Ruska. Rozsáhlá soustava moskevského metra se stala útočištěm pro boj mezi několika znepřátelenými politickými stranami. A aby toho nebylo málo, žije tu už dlouho i plno mutantů, kteří nám znepříjemňují život a veškeré počínání.

Tento díl nám nabídne nový engine, který se projeví také v hratelnosti. Hra nám nabídne, jak již bylo uvedeno, například nové stealth prvky, které vypadají opravdu skvostně. Ve hře se samozřejmě setkáte se standartními “přestřelkami”, ve kterých budete nově používat systém krytí (prostředí). Hra je navržena jako hororová akce, a proto nebudou chybět ani typické hororové prvky.

„Takové temné, ničím osvětlené metro plné mutantů. Brr, až mi běhá mráz po zádech.“

Oficiálně byl také potvrzen multiplayer, který v původní hře naprosto chyběl. Jeden z mnoha důvodů, proč v minulém dílu nebyl, byl ten, že vývojáři prostě neměli další kapacitu na další “blok” hry.

Bohužel, v tomto směru nejsou zatím dostatečně ověřené informace, takže se může jen spekulovat. Každopádně panuje taková představa, že je v tunelu více online hráčů, kteří se mezi sebou řežou ve tmě – to může vypadat docela zajímavě, nemyslíte?

Hra dostala nový kabátek a co se týče grafiky, musím usoudit, že se na to dívá opravdu krásně. Hraní s temnotou a světlem těmto vývojářům jde parádně. Po shlédnutí některých lokací, které byly představeny letos na Německém festivalu, je nutné prohlásit, že vypadají fakt krásně.

Co se týče HW nároků, tak zde bude menší problém, zvláště pro ty, co zrovna nemají ve svém „keysu“ herní produkty. Pro hardcore hráče se možná během dané doby dostaví nějaké rozšíření grafiky jako u Crysis 2.

Závěrem

Metro: Last Light mě doslova nadchlo. Základ hry je vesměs stejný jako v prvním díle, ale dočkáme se převratných novinek, což přivítám nejen já, ale určitě i ostatní hráči. Kámen úrazu však může nastat u příběhové linie, protože si příběh vytvářejí sami vývojáři, což někdy nedopadá zrovna „nejlépe“.

Vydání této hry se plánuje na příští rok, dočkáme se verze na PC, PS3 a Xbox360.

Článek Metro: Last Light byl publikován 16. listopadu 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Přemysl Maier. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...