Nacházíte se: Úvodní stránka > Hry > Preview - Metro 2033: Moskevská krysa k pohledání
Sponzorované odkazy:
Třetí světová zpustošila vše živé i neživé nad povrchem zemským. Posledním přeživším lidem tak nezbývá nic jiného, než se přesunout do spletitého systému chodeb nacházejícím se pod gigantickou a vznešenou Moskvou. Člověk opět udělal chybu, nenapravitelnou chybu. Jediným východiskem je neustále bojovat se smrtí. Máte jedinečnou možnost poznat moskevské podsvětí!
Velmi mladý muž jménem Artyom se narodil těsně po apokalypse. Nikdy nespatřil ani dřívější svět, ani své rodiče. Díky dalším přeživším dostal tento sirotek alespoň nějakou šanci na život. Do svých dvaceti let se neodvážil vystoupit z podzemí do nehostinných končin rozbořené Moskvy. Obyvatelé, kteří zde v poklidu žili, vytvořili nová města v jednotlivých stanicích moskevského metra. Každá stanice zastává funkci města. Každé město má svojí politickou i sociální infrastrukturu, a tak se budete setkávat s různými režimy a úrovněmi při procházení těmito různorodými a často velmi zajímavými městy. Ocitáte se v kůži zmiňovaného hlavního hrdiny Artyoma. Vaším primárním úkolem je varovat všechny zbylá podzemní města před hrůznými zmutovanými obludami. Poprvé se podíváte nad zemský povrch, i když jen v noci. Jakmile byste si totiž vyšli ve dne jen tak na obchůzku nad zem, zničila by vás různá záření a záležitosti tomu podobné z vesmíru. Ozon je totiž minulostí – pro život nepředstavitelně důležitá součást naší planety Země, byla naprosto zdecimovaná obávanou třetí světovou válku. Skutečnost, respektive příběh hry, tomu opravdu dobře nahrává. Jako předloha celé hry slouží stejnojmenná kniha od ruského spisovatele Dmitrije Gluchovského.
Vaším každodenním chlebem bude pročišťování spletitého systému chodeb ať už za účelem přesunu, záchrany či varování. Prolog spočívá v přesunu do budoucnosti, což je dnes tvůrci velmi oblíbený herní styl. Vaším úkolem je vystoupat na povrch. Po krátkém šplhání vás ale potkají nebezpeční mutanti a vaši cestu vám velmi znepříjemní. Čeká vás bitva, na jejímž konci tato kapitola končí. Jste totiž opět přesunuti na úplný začátek příběhu. I když se tato sekce může zdát nezáživnou, je to přesný opak. Nabízí totiž obrovské množství zajímavých vizuálních efektů. Atmosféra, která by se dala krájet, je ještě dokreslena několika prvky. Když máte například nasazenou plynovou masku, která vám bude dělat neustále věrnou společnici, všechny zvuky jsou ztlumené. Hra konečně začíná! V jedné z ukázek města se několik obyvatel podzemního města shromáždilo kolem ohýnku, kde se hrálo na kytaru a veselilo se. Tato relativně pohodová sekce je najednou narušena příkazem člověka jménem Hunter. Požadoval po vás přesun do blízkého města Riga, pomocí tunelového systému. Asi takto by měla vypadat atmosféra připravovaného Metra 2033.
Již předchozí odstavec naznačil opravdu geniální atmosféru post-apokalyptického podzemního města. I když je na souzení grafické stránky hry relativně brzy, myslím si, že stejně jako atmosféra to bude nářez. Má cenu se bavit o fyzice? Několik jednoduchých zmínek vám napoví, proč se vlastně ptám. Práce s Nvidia PsychX zaručena, podpora DirectX 11 také. Z toho pak vyplývají kvalitně propracované fyzikální efekty, co víc si přát? Díky knižní předloze jistě nebude zaostávat ani příběh.
Co dodat? Několika rysy mi Metro 2033 připomíná spletitý tunelový, respektive zátokový, systém z Half-Life 2. Post-apokalyptické hry jsou svojí podstatou velmi přitažlivou záležitostí, a tak můžeme jen doufat, že se Metro 2033 přidá k té lepší půlce. Chlapci z 4A ještě dodali, že by měl mít každý charakter jedinečnou umělou inteligenci, a tak bude i nebude jen bezhlavé střílení. Zda-li splní tvůrci naše očekávání či ne, na to si musíme počkat na jaro 2010.
Sponzorované odkazy:
HerniMag.cz - magazín o hrách (ISSN 1802-8551)
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.