The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Tagy:  Akce, 3d, rpg, novinka

Sponzorované odkazy:

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Možná jste mohli v roce 2004 zaznamenat vydání hry The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay na Xbox, poté také na PC. Jednalo se o výbornou akční hru, která mohla nadchnout každého fanouška Sci-fi akčních her a fantazie. I když prodejní úspěchy titulu nebyly ze začátku nějak oslňující a pokus o zfilmování se stal propadákem, ale díky příznivým kritikám recenzentů nejspíš hráči zareagovali, hru vyzkoušeli a u í také chvíli zůstali. Díky zájmu hráčů tak strhující hra plná temnoty a hororové atmosféry dosáhla úctihodného úspěchu. Tvůrcům to nedalo spát a tak se dali do tvorby druhého dílu. Měl vyjít již koncem roku 2006 od firmy Activision na Xbox, Playstation i PC. Nakonec padlo rozhodnutí s vydáním hry ještě chvíli počkat a přidat trochu více děje, a tak vznikla další dějová linka, Assault on Dark Athena. Vývojáři se k průběhu tvorby vyjádřili až koncem roku 2008, odhalili tak skutečnou podobu hry. A nyní došlo k tomu slavnému aktu, vydání hry na trh. Pojďme se podívat, jak na tom hra je.

Úvodem

Assault on Dark Athena začíná tam, kde předchozí díl skončil. Hlavní hrdina zjistí brzy poté, co se probudí z umělého spánku, že něco není v pořádku. Zjistí fakt, že se nachází uprostřed pole asteroidů, což by nebylo až tak zlé, kdyby tam na něho nečíhal postrach všech galaktických cestovatelů, sám velký bitevník Dark Athena. Hra téměř ani nezačala, a vy se už nacházíte v jeho zajetí. Pokud jste zhlédli herní videa, je vám na první pohled jasné, že se oproti předchozího dílu herní rozhraní příliš nezměnilo, pouze zaznamenalo celou řadu vychytávek.

Funkce, objekty, vybavení

Vrací se noční vidění, zákeřné útoky na blízko, velmi účinné je tak nenápadné plížení se k nepříteli a následné zabití jakoukoliv smrtící pomůckou. Autoři se oproti předchozího dílu více soustředili na střelné zbraně, rozhodně však jejich použití není podmínkou. Jede z designérů, Ian Stevens říká: „Chtěli jsme, aby hrál potichu, sebrali jsme mu zbraně, chtěli jsme, aby střílel, dali jsme mu do ruky brokovnici, chtěli jsme akci, nechali jsme ho kráčet v obrněném oděvu. Tentokrát je to jinak – každá část hry se dá hrát libovolným způsobem.“ Velmi domyšlené je použití jednotlivých předmětů a mrtvých nepřátel, zabráněno je však zmocnění pušky cizímu majiteli, není však problém popadnout jeho celé tělo, krýt se jím a do toho střílet z jeho pušky, kterou má stále v ruce. Také inteligence protivníků je mnohokrát lepší, můžete se tak těšit na zákeřné výpady protivníků ze všech stran a vzájemná spolupráce mezi nepřáteli bude také viditelná. Ovšem změnu poznáte i v chování samotného hrdiny – měl by být rychlejší, přesnější, zákeřnější a důvtipnější. Můžete se také těšit na mnohem větší krvelačnost- krve poteče proudem. Při pozorování pohybů a rychlých smrtelných úderů hlavní postavy vám zůstanou ústa otevřená – většinou se vám ani nepodaří postřehnout dokonale na sebe navazující jednotlivé smrtící tahy, které jsou až neuvěřitelně propracované. Novinkou ve hře bude také multiplayer, těšit se tak můžete na kruté zápasy až 12 hráčů v klasických modech, jako jsou deathmatch, teamdeathmatch, CTF nebo variace na CTF nazvaná Butcher Bay Riot, kde je potřeba ukořistit generátor, donést ho na svoji základnu a nahodit s ním elektřinu. Funguje na stejný princip jako „Catch the flag“.

Závěrem

Počkat si s vydáním hry se vývojářů velmi vyplatilo, důmyslná propracovaná a vyvážená akce, která vám nedá spát. Stačí okusit použití smrtících a okouzlujících pohybů hlavní postavy a od hry se chvíli neodpoutáte.

Článek The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena byl publikován 16. února 2009 v 21.01 v rubrice Hry. Autorem článku je Radek Brázdil. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...