Arma II preview
Sponzorované odkazy:
Operace Flashpoint – pro některé obyčejná hra s válečnou tématikou a hnusnou grafikou. Pro někoho ovšem znamená tato hra víc, než si mohou hráči CSka vůbec představit. Hra se od svého vydání mohla pyšnit hráčskou komunitou, kterou má jen málo herních titulů. I po 5ti letech se komunita držela a přicházeli do ní noví a noví hráči. To ukazovalo, jak je hra kvalitní a že má co nabídnout i po tolika letech. Minulý rok se konečně dočkala pokračování. Pro některé bohužel. Komunita se rozdělila a mnoho lidí dalo své sbohem. Důvod? OFP až na malé výjimky přestali lidé hrát a Arma spíš hráče pobouřila, než aby uklidnila jejich touhy. Nyní, po roce vydání, se zdá, že příští rok se pro Armu stane taktéž osudný. Ovšem důvod je více než radostný. Armu totiž čeká pokračování a podle toho, co jsme se dozvěděli na INVEXu, nebude již důvod, byť jen z nostalgie, zapínat Armu I.
V čem bude ARMA II lepší?
Arma II samozřejmě vychází ze stejného enginu jako má Arma I, ovšem rozdílů tam bude víc než dost. U stánku BIS na Invexu jsme zpovídali jednoho z betatesterů a získali jsme tyto exkluzivní informace:
Destrukce objektů
Začneme trochu zlehka a to destrukcí objektů ve hře. V OFP byly domy nezničitelné a když už se někomu podařilo dům zničit poznal to tak, že se daný objekt zmačkal jako by byl z papíru. V Armě je to již řešeno jinak. Domy mají určitou „životnost“ dle velikosti a po její vyčerpání se jednoduše zasunou do země za doprovodu velkého hluku a kouře. Po nich potom zůstane hromádka sutin. V Armě II je to také jinak. Domy nebudou mít dynamický destrukční model jak si mnozí přáli a to především kvůli multiplayerovému hraní. Budou mít body, které se budou dát zničit (padání kusů stěn, střechy apod.) ale vše u stejného domu na stejném místě. Útěchou pro hráče, kteří podporují dynamickou destrukci, může být to, že těchto míst na budově bude požehnaně. Co nás ale opravdu překvapilo, bylo to, že do domu, ve kterém je vystřelený kus zdi, se budou moci schovávat hráči ale především AI. AIčka při postupu městem tyto kryty budou automaticky v případě ohrožení vyhledávat, takže se vám může stát, že při útoku na pěchotu se vám nepřítel rozuteče do sutin domů a jen tak lehce vám nepodlehne.
AI – umělá inteligence
Kapitola sama o sobě. Jak jsme mohli poslouchat ale i místy na vlastní oči pozorovat, AI přibude několik těch čísel na jejich počítačové IQ. Možná i několikanásobně. Hlavní změnou bude, že jim nebude šumák jejich smrt a budou se jí snažit co nejvíce zabránit. Podle představ tvůrců se AIčka budou umět lépe orientovat ve městech, v lesích apod. Odpadne tudíž zasekávání se o zdi, obcházení celého města kvůli nastoupení do auta apod. Dále se AI bude daleko lépe krýt. Zřejmě se vám již nestane, že byste při krvavých bojích v ulicích města narazili na skupinku nepřátel pochodujících si prostředkem ulice v řadě za sebou. AIčka se budou krýt za zídky, auta a v neposlední řadě klidně i za sloupy či popelnice. A samozřejmě se budou snažit zabránit tomu, aby jste vy dělali to samé. Ano, při kontaktu s nepřítelem se budou snažit ho přestřílet, tudíž se vás budou snažit zasypat nechutným množstvím kulek a granátů, jen aby se mohli dostat do bezpečí, odkud by vás lépe napadali. Podle slov tvůrců bitva, která by normálně trvala několik sekund bude nyní i na několik minut. Přidejme k tomu ještě to, že AI bude umět využívat díry ve zdech od protitankových střel a zážitek z bitvy se mnohonásobně zvětší.
Nové animace
V Armě II přicházejí na scénu i nové animace, například z hořícího tanku začnou vojáci vyskakovat. Ovšem zde by se spíš hodilo slovo „vylézat“. Ano, tým vývojářů uvažuje i o variantě, že by pro vojáky mohly být vytvořeny animace nastupování a vystupování ze všech možných dopravních prostředků a byl by tak konec teleportacím.
Dynamické rozkazy
Tyto rozkazy byly již na letošním invexu takříkajíc v provozu a k vidění. Jde o to, že se nabídka příkazů bude měnit podle dané situace. Například když označíte vojáky a kurzorem, kterým byste jinak dali bod přesunu či při ukázání na vozidlo povel k nástupu, přejedete například na tank, objeví se vám nové příkazy co přesně mají s daným objektem dělat (nastoupit, zničit apod.). Vysoké využití bude například v misi, kde máte větší množství vozidel na základně a chcete dát povel vojákům nastoupit například jen na místo střelce. Místo toho, abyste museli dávat vojákovi povel nastoupit a ze seznamu X vozidel vybírat to správné (podle hodin) do kterého má nastoupit jako střelec jednoduše ukážete na dané vozidlo a jen stisknete příslušné číslo, které náleží k nastoupení do vozidla právě jako střelec.
Zajíci a jiné zvěrstvo
Co takhle se projít v lese a ulovit si jelena? Nebo zastřelit krávu na pastvě a obohatit si tak na základně jídelniček? Musím vás zklamat, ale zřejmě nic takového nebude. Ve hře budou kromě hmyzu zřejmě jen divocí zajíci, kteří se na určitou vzdálenost budou objevovat a opět mizet. Jak nám bylo vysvětleno, bylo by divné projít okolo krávy a při návratu ji tam již nemít, jelikož by zmizela. Proto budou větší zvířata zřejmě řešena jako objekty (například jako vojáci) a bude záležet na tom, zda je tam mission maker dá nebo ne. Samovolně ve hře se zkrátka objevovat nebudou
Kampaň a RPG prvky
Zde jsme byli opět velice mile překvapeni. Kampaň bude velmi hojně větvená a tudíž bude stát za to ji hrát i několikrát. V samotné kampani ovšem nebudou jen mise typu: znič, zachraň apod. Přibudou například mise, kde budete mít večer po „šichtě“ a půjdete s kamarády na pivo. Nebo půjdete kamarádovi uvařit čaj, pokecáte s hlídkou, budete pro někoho něco shánět apod. V těchto misích se takříkajíc spřátelíte s vojáky a během bitev vám na nich možná začne i záležet. Nechtěl bych se dostat do nepřítelovy kůže, když bych jako hráč zjistil, že mi právě zastřelil kamaráda, se kterým jsem hrál včera večer v hospodě karty…
Ostrov
Kampaň bude zasazena do podzimního období, tudíž podle toho bude vypadat i vegetace na ostrově. Vše bude pestře barevné ale jak jsem sám viděl velice reálné a krásné. Barevnost Army nabude nové dimenze…
Grafická stránka hry
Tuto kapitolu bych ještě rozvětvil a to na:
DIRECTX: Arma II bude samozřejmě podporovat DX10 a to v plné „palbě“. Majitelé slabších grafických karet ale nemusejí zoufat – Arma II bude stále ještě také podporovat DX9.
TRÁVA: Kolik bylo hádek kvůli trávě, by snad ani nikdo nespočítal. V Armě II je tráva daleko hustější, kratší, hezčí a mnohonásobně reálnější. Půjde samozřejmě ulehávat a bude přes ni lépe vidět. Sice jsme čekali, že bude tráva „nějak“ pozměněna, ale klukům z BIS se to povedlo na výbornou.
MLHA: Stejně jako v OFP, tak i v Armě byla mlha řešena snížením dohlednosti. V Armě II je to řešeno již zcela jinak. Mlha je opravdu mlha (podobná bílému kouři) a vypadá velice reálně. Mlhu jsme testovali u lesa a když jsme se na ni podívali, věděli jsme že „to“ je ono. Mlhou proniká stín, takže další krok k realitě a především k lepším cutscénám.....
STÍNY: Ty jsou zatím v Armě II stejné jako v Armě I, ovšem začíná se uvažovat o jejich změně na reálnější. Jak nám bylo řečeno, prozatím není nic, co by jiné stíny na stejném principu utáhlo.
KOUŘOVÉ EFEKTY: Kouřové efekty budou opět o něco reálnější. My jsme měli možnost vidět vylepšený kouř z pod pásů tanku. Nyní vypadají plastičtěji a nezakrajují se podle vrstev do trávy.
LESNÍ TEXTURA: Textura v lese byla vyměněna za lepší – reálnější. Každé hráčské srdce zaplesá nad scénou podzimního lesa, new texturou a jemnou mlhou při zemi…
ODLESKY: Zcela nové budou odlesky objektů. Měli jsme možnost je shlédnout například na červeném naleštěném Volkswagenu. Dále jsme si mohli prohlédnout šedou A10ku, jak chytá modravý nádech odrazem z oblohy… krása.
DOHLEDNOST: Ta zůstane zřejmě stejná jako v Armě. Není nutné dělat větší, jelikož ani dnes není stroj co by Armu utáhl na nejvyšší grafické nastavení s maximální dohledností.
To by bylo asi tak vše, co jsme se dozvěděli o chystaném pokračování jedné z největších her, která spatřila světlo Světa. Poté co mě zabili v misi „Čistka“ (hranou pod ArmA II) jsme byli obdarováni plakátem Army II a pokračovali jsme obtěžovat zase jiný stánek na Invexu. Ovšem nyní již s hlavou plnou informací…
Koupit ArmA 2 za 899,–Kč
Koupit ArmA 2: Speciální Edice za 1499,–Kč
Článek Arma II preview byl publikován 25. října 2007 v 14.22 v rubrice Hry. Autorem článku je Pavel Kohout. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Starcraft II 05.03.2009 15.54
- AVATAR - preview 25.11.2009 06.00
- Stracraft II: Heart of Swarm – preview 30.12.2011 00.00
- ARMA II: Operation Arrowhead - Pokračování vojenského simulátoru 01.09.2010 23.00
- Stargate Resistance - Preview 02.04.2010 06.00
Top 10
- World of Warcraft: Průvodce hrou pro začátečníky (1. část) - Jak začít
- Seznam nejlepších her v roce 2010
- The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - upíří přídavek od Bethesdy
- Call of duty 2
- Dragomino – průzkum a lov draků
- Devil May Cry 5: Special Edition – démonická rubačka v novém
- Recenze Liška podšitá: Duet – štychová spolupráce
- Hry na PS4 jako skvělý vánoční dárek
- Recenze Liška Podšitá – taktické hody plné intrik
- Maškarní Bál – odhalte pohádkové postavy
Tagy
adventura nejlepší Stalker wow, world of warcraft Horor online hry Counter Strike fps novinky