AVATAR - preview

Tagy:  Avatar, Movie, James Cameron, Sci-fi, pandora, far cry 2, far cry, grafika, filmy, ubisoft

Sponzorované odkazy:

AVATAR - preview

James Cameron, tvůrce např. veleúspešného Titanicu, se po 10 letech vrací na filmová plátna se snímkem který má údajně ohromit svým grafickým zpracováním a výpravností. Dokládá to fakt, že nápad o natočení něčeho podobného se J. Cameronovi zrodil v hlavě již před čtrnácti lety, ale bohužel to tehdejší technologie neumožňovala. Tento sci-fi snímek se vznešeným názvem AVATAR, je tak přirozeně jak dělaný pro vytvoření opravdu skvěle vypadajícího a kvalitního počítačového titulu.

Míra detailů je zcela markantní již na první pohledMíra detailů je zcela markantní již na první pohled

Práva na zpracování co možná nejautentičnější pc hry dostala firma Ubisoft, což ve mne vyvolává pocit, že je na co se těšit. Můj pocit umocňuje ještě fakt, že na pc hře se podílí dokonce samotný Cameron.

Gigantické stroje společnosti RDAGigantické stroje společnosti RDA

Co nás čeká?

Avatar, ať už ten filmový nebo herní, je v zásadě jedním z těch obřích a epických sci-fi představujících nové světy a střet lidské kultury s mimozemskou. Konkrétním dějištěm je vzdálená planeta Pandora, přičemž je poměrně jedno v jak daleké budoucnosti se celá záležitost odehrává. Každopádně, už i na Pandoru se v kolonizačním rauši dostali lidé, ponejvíce reprezentováni jednou z těch obřích těžařských společností, kterým nejde o nic jiného než o vlastní profit. Zrovna na Pandoře se totiž nacházejí bohaté zásoby adamantiových slitin. Zároveň však planetu obývá rasa NaVi. Určitým problémem pro lidi přitom je, že ovzduší planety je obyčejnými plícemi nedýchatelné. Proto těžařská korporace musela vytvořit zvláštní hybridy – něco mezi lidmi a rasou NaVi. Jde vlastně jen o tělesné schránky, takzvané avatary, jež mohou být osazené lidským vědomím.

Hra oplývá nesčetným množstvím akčních scénHra oplývá nesčetným množstvím akčních scén

Vizualizace

V souvislosti s Avatarem se tak mluví především o úžasné podívané. Také ve hře vás bude bavit jen tak se procházet po překrásné, neprozkoumané planetě.Nejde jen o precizně zpracované prostředí a charaktery, ale i o to, jak vše s tím, jak se pohybujete, vystupuje jakoby z monitoru. Pochopitelně se tak děje v různých hloubkách a týká se to jak interface, tak například stébel trávy apod. Prostě si budete připadat, jakoby byste na Pandoře skutečně byli. Interaktivní virtuální realita nikdy nebyla blíže!

V noci bude na Pandoře pěkně nebezpečno!V noci bude na Pandoře pěkně nebezpečno!

Koho si vyberete vy?

Primárně začnete hrát za stoupence těžařské korporace RDA. Ovšem, dres půjde převléct, pakliže usoudíte, že záměry a morálka RDA vám nevyhovují. Za tímto účelem dostanete dostatek informací, abyste se mohli rozhodnout. Ve hře pak bude hned několik míst, které nabídnou přeběhnutí na druhou stranu, tedy k NaVi. Hájení jejich zájmů poskytne zcela odlišný herní zážitek. Jedná se o obří, zhruba třímetrová stvoření připomínající kočkovité šelmy. Pokud si myslíte, že jde o vyspělé mimozemšťany, jste vedle. Technologicky je lidé zcela válcují, jelikož NaVi jsou přírodním národem a k boji využívají jen obdob mečů a luků. Je třeba říci, že kromě toho, že jsou silnými bojovníky na blízko, což by jim ale proti palebnému arzenálu RDA nestačilo, mají schopnost přivolat na svou stranu zástupce fauny a flóry. Případně osedlat mohutného létajícího ještěra.

Vzájemná spolupráce lidí a techniky přidává celé hře na dynamičnostiVzájemná spolupráce lidí a techniky přidává celé hře na dynamičnosti

Závěrem

Zkrátka a dobře, Avatar vypadá opravdu zajímavě. Kromě famózního zpracování a relativně otevřeného prostoru, který zajistí engine známý z Far Cry 2, nabídne také dva odlišné herní postupy a není daleko od pravdy tvrzení, že abyste hru skutečně zevrubně zahráli, budete ji muset odstartovat aspoň dvakrát. Velmi příjemným bonbónkem je možnost hrát ve 3D s plnou parádou, ale i méně vybavení hráči by si měli přijít na své v klasickém módu zobrazení. Dočkat bychom se měli koncem roku prakticky na všech platformách.

Výhody:

  • Grafické zpracování
  • Relativní volnost pohybu
  • Možnost změny frakce
  • Stereoskopické 3D zobrazení

Nevýhody:

  • Vyšší HW požadavky

Článek AVATAR - preview byl publikován 25. listopadu 2009 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Martin Hošek. Pro diskusi slouží komentáře (4).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...