Hearthstone - Efekty a herní módy - 2. díl

Sponzorované odkazy:

Články v sérii

  1. Hearthstone - kartičky online ze světa Warcraft - návod
  2. Hearthstone - Efekty a herní módy - 2. díl
Hearthstone - Efekty a herní módy - 2. díl

V minulém díle jsme si pověděli o takových základech Hearthstone a taky téměř o všem, co potřebujete vědět mimo zápas. Dnes se podíváme hlavně na mechaniky samotného zápasu (efekty minionů a kouzel) a také na všechny herní módy, které v Hearthstone jsou.

Herní módy

Rád bych jimi začal, ať už to máme za sebou. Dalo by se říct, že jsou 3 – Aréna, Taverna Brawl a normální hraní

Normální hraní

Jak už jsem psal v minulém díle, dělí se na 2 typy – Classic a Wild. Tyto dva typy se pak dají rozdělit ještě na Ranked a Casual.

Wild a Standard MódyWild a Standard Módy

Do normálního hraní se dá také započítat hra proti počítači, jejíž součástí jsou tzv. Dobrodružství – Každé má 5 pater a jedno patro vás bude stát 700 goldů, což už je dost slušná částka. Stojí to však zato, neboť po poražení protivníků z daného patra získáte několik různě vzácných karet a hlavně jednu legendárku (předem víte, co za karty a za legendárku to bude). Dobrodružství máme ve hře aktuálně 4, avšak jedno už není přístupné a karty z něj můžete používat pouze ve Wild módu.

Nejnovější dobrodružství – One Night in KarazhanNejnovější dobrodružství – One Night in Karazhan

Tavern Brawl

Jedna z věcí, které Hearthstone vytahují ze stereotypu. Tavern Brawl je herní mód, který začíná každou středu kolem desáté hodiny večer a končí v neděli o půlnoci. Je velké množství Brawlů a každý je něčím zajímavý. Samozřejmě se občas Brawl zopakuje, není jich nekonečné množství a není až tak jednoduché vymyslet nové. Některé Brawly vás bavit budou a nahrajete v nich spoustu her, jiné vás zase omrzí a odehrajete v nich pouze několik her. Jedinou podmínkou pro vstup je jakýkoliv hrdina na levelu 20 a výš. Vždy budete chtít vyhrát alespoň jednu hru, neboť za první výhru v každém Brawlu dostanete zdarma pack (Vím pouze o dvou výjimkách, avšak tyto Brawly jsou velmi ojedinělé).

Odměny z posledního patra One Night in KarazhanOdměny z posledního patra One Night in Karazhan

Z hlavy mě napadne například Brawl „Váš balík se bude skládat z 30 náhodných legendárek“, „Váš balík se bude skládat pouze ze dvou vámi určených karet z vaší kolekce, kterých dostanete do balíku 15 kopií od každé“ a našla by se ohromná spousta dalších.

Aréna

Vstup do arény vás bude stát 150 goldů, kromě vašeho úplně prvního vstupu, který máte zdarma (malá rada – šetřete si tento vstup, dokud se v Hearthstone trochu nerozkoukáte, ať ho zbytečně nepromarníte). Nejdříve dostanete na výběr ze tří náhodně zvolených hrdinů. Po vašem výběru hrdiny si budete muset vybrat 30 karet. Vždy dostanete 3 náhodně zvolené karty a jednu z nich si vyberete. Takhle to proběhne 30×. Vaše 1., 10., 20. a 30. karta bude zaručeně Rare nebo lepší (v tuto chvíli vývojáři uvažují o změně ohledně vybírání karet – zvýšení šance na vzácnější karty a zvýšení šance na kouzla).

Aréna není nijak ovlivněná vaší současnou kolekcí. Po sestavení balíku už se můžete vrhnout do zápasů s jinými hráči v aréně. S každou výhrou se vám zlepšuje klíč až do možných 12 výher. Při dosažení 12 výher, nebo 3 proher aréna končí a vy získáte odměny v závislosti na počtu dosažených výher. Z odměn máte vždy zaručený pack. Kromě toho se v odměnách může objevit dust, goldy nebo různé karty. Možné odměny a více detailů o aréně můžete nalézt zde .

Pro ty z vás, kteří si nevědí rady a chtějí dosáhnout dobrých výsledků mám dva tipy – První je pouze internetovým Tierlistem karet pro různé hrdiny v aréně. Druhý je aplikace, kterou si budete muset stáhnout. Ta pak bude analyzovat váš balík a bude vám radit, kterou kartu si vybrat a proč. Samotné zápasy si však už samozřejmě budete muset odehrát sami.

!!! Odstavec ohledně vybírání karet, který se teď chystáte číst, je velmi obecný a je mířený pouze na začátečníky !!!

Mimochodem pokud si chcete karty i vybrat podle sebe, ale vážně nevíte podle čeho, obecně by se dalo říct, že aby minion byl výhodný, mělo by platit 2*Mana cost = Životy + Útok . Pokud bude součet životů a útoku ještě větší, tím lépe. Každá mechanika, o kterých si něco přečtete o pár řádků níž, se přičítá k životům a útoku a dalo by se říct, že mají v takové rovnici hodnoty 1–2 (To se samozřejmě mění podle situace ve hře, někdy pro vás může být Taunt minion vzácnější než cokoliv jiného). Obecně velkou hodnotu pro vás budou mít Draw a card možnosti a „removal“ karty, neboli takové, které vám umožní se snadno zbavit soupeřových velmi silných minionů. Dobrým příkladem je Hex a Polymorph. Také musíte myslet na to, aby Mana costy karet ve vašem balíku pasovaly k sobě. Nejvíce byste měli mít karet s cenou 3 a 4 many a nejméně pak těch s cenou 1 a 7+ (nějaké by se tam ale ideálně objevit přece jen měly). Při vybírání karet vám hra ukazuje graf vašich mana costů a z toho, co jsem napsal v minulé větě vyplývá, že tento graf by měl tvořit takový pěkný kopeček.

Ideální Mana Curve grafIdeální Mana Curve graf

Efekty minionů

Teď se konečně podíváme více do hloubky na různé efekty, se kterými se můžete v Hearthstone setkat. U kouzel je většinou přímo napsaný efekt, proto budeme mluvit zejména o minionech. Mechaniky, které tu teď vypíšu, jsou vždy na kartě napsané tučně s dvojtečkou, za kterou je napsaný daný efekt (Například Battlecry: Draw a card).

Battlecry – Jeden z nejčastějších efektů. To, co je napsané za tímto slovem se stane ve chvíli, kdy miniona vyložíte na stůl.

BattlecryBattlecry

Deathrattle – Zaktivuje se ve chvíli, kdy minion zemře. Pokud máte problém s nějakým silným Deathrattlem, můžete využít nějakou přeměnu na jiného miniona (Hex, Polymorph) a toho pak zničit, popřípadě dát minionovi Silence. Možnost zrušit efekt před zničením miniona je tak velkou nevýhodou deathrattle.

Deathrattle a zároveň Divine ShieldDeathrattle a zároveň Divine Shield

Silence – Zruší jakékoliv efekty miniona, na kterého je silence použit, včetně různých buffů (přidání životů spellem atd.)

Charge – Minion bude moci útočit okamžitě po vyložení a nemusí čekat do dalšího kola jako ostatní minioni.

Choose One – Po vyložení miniona dostanete na výběr ze dvou efektů, které jsou za Choose One napsané.

Combo – Specialita Rogue. Efekt, který je napsaný u Comba se zaktivuje až ve chvíli, kdy jste před Combo kartou použili ještě nějakou jinou (ve stejném kole). Takové karty začnou zářit na vaší ruce žlutě až se splní podmínka jejich zaktivování, aby vám hra „poradila“. Aktivace Comba však samozřejmě není nutností pro vyložení karty.

Discover – Získáte na výběr ze 3 karet, jejichž vlastnosti jsou popsány za slovem Discover.

Divine Shield – Schopnost miniona „znegovat“ první poškození, které by měl obdržet. Proti tomuto efektu má velkou výhodu například Mage, který může jednoduše zrušit Divine Shield použitím svého Hero poweru.

Enrage – Efekt, napsaný u této schopnosti, se zaktivuje až ve chvíli, kdy je minion poškozený. Pokud miniona vyléčíte na maximum životů, enrage se zase „vypne“.

Freeze – Minion, popřípadě hrdina, který je „Freeznutý“ nemůže jedno kolo útočit.

Windfury – Minion s Windfury může útočit dvakrát v jednom kole.

Inspire – Efekt, který je u Inspire napsaný, se zaktivuje vždy, když použijete Hero power.

Overload – Specialita Shamana. U Overload je vždy v závorce napsané číslo. Toto číslo vám říká, kolik mana crystalů se vám pro příští kolo „zablokuje“.

Spell damage – Překvapivě zvyšuje damage vašich spellů o danou hodnotu.

Stealth – Minion, který má Stealth, nemůže být napaden (ať už kouzlem, minionem, hrdinou nebo hero powerem), dokud sám nezaútočí. Obranou proti Stealth jsou plošná kouzla, která minionovi ublíží i když je ve Stealthu.

Taunt – Minion s Tauntem na sebe „láká“ všechny soupeřovy miniony a hrdinu. Ti tak nemůžou útočit na nic jiného, dokud Taunt miniona nezničí. Kouzla však můžete používat bez omezení.

Poisonous – Tato mechanika je ve hře už dlouho, ale klíčové slovo pro ni je staré pouze pár týdnů. Říká nám, že jakmile Poisonous minionem poškodíte jakéhokoliv jiného miniona, poškozený minion zemře (bez ohledu na počet životů). Pozor! Pokud má napadený minion Divine Shield, neudělíte mu poškození a Poisonous mechanika se tak neaktivuje.

Immune – Minion, popřípadě hrdina, který má Immune nemůže obdržet žádné poškození. Karet, které Immune dávají, není příliš mnoho a jejich efekt bývá většinou něčím podmíněný (např. Immune trvá pouze jedno kolo, pouze když váš hrdina útočí, … ).

V expanzi, která má vyjít počátkem dubna (Journey to Un'Goro) se mají objevit také 2 nové mechaniky (Quest a Adapt), o nichž si něco povíme přímo ve článku, který o této expanzi budu psát.

Secret – Speciální mechanika, která se týká pouze kouzel. Secrety po vyložení čekají, dokud neproběhne něco, co je zaktivuje. Váš protivník nevidí, co jste použili za Secret, dokud ho něčím „neprobudí k životu“ (Ve většině případů je podmínkou aktivace Secretu něco, co může udělat váš oponent, od vyložení miniona přes použití spellu až po zabití vašeho miniona). Daly by se označit za jakousi past. Secrety mají pouze Paladin (za 1 manu), Hunter (za 2 many) a Mage (za 3 many). Zde můžete najít všechny Secrety. Díky jejich přehledu, popřípadě až si později budete všechny pamatovat, můžete** vylučovací metodou** během hry určit, který Secret váš soupeř použil (např. Proti mně je Mage a já vyložil miniona. Secret se nezaktivoval a tak to nebude ani Vaporize, ani Mirror Entity, ani Potion of Polymorph). Ještě jedna malá rada – pokud má váš soupeř vyložený secret, vždy ničte první nejslabšího miniona, vykládejte miniony, na kterých vám až tolik nezáleží a podobně.

Secret a zároveň ImmuneSecret a zároveň Immune

Závěr

Dnes jsme si shrnuli všechny mechaniky, se kterými se můžete v Hearthstone setkat. Pokud byste s nimi ještě měli problém kdykoliv během hry, hra je jako vždy velmi uživatelsky přívětivá a po najetí na miniona vám ukáže, čím se daný efekt spustí. Pokoušel jsem se u některých mechanik nadhodit možnosti, jak je „obejít“ a nejvíce jsem se tomu věnoval u mechaniky Secret.

Také jsme si pověděli něco o dvou herních módech, které hru dělají o hodně zábavnější a vytrhávají ji ze stereotypu Hodnocených her proti jiným hráčům. K aréně jsme si kromě jejího systému řekli, jak do ní co nejlépe vybírat karty.

Článek Hearthstone - Efekty a herní módy - 2. díl byl publikován 31. března 2017 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Tomáš Děd. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...