Hearthstone: Heroes of Warcraft - Počítačové karty podle Blizzardu

Mnozí odvážně tvrdí, že se jedná o nejúspěšnější free-to-play internetovou karetní hru všech dob. Pro ty, co čekají další verzi Solitaire mám však nemilou zprávu. Přivítejte potenciálního rivala Magic: The Gathering – Hearthstone: Heroes of Warcraft!

Jednoho dne se v Blizzardu zrodil nápad utvořit absolutně novou a originální vývojovou sekci, jež by své dovednosti soustředila na flexibilní a odlišné styly her. Tým si říká „Team 5“, čítá pouhých 15 vývojářů a hned jejich první počin naznačuje vážnost, s jakou jej máme brát. Sběratelská karetní hra, která tu doposud nebyla, ihned po vypuštění v beta verzi, lámala rekordy. Ať už za to může skvělá hratelnost, výborná vizuální podívaná (i pro druhou osobu), či samotné téma legendárního Warcraftu, Hearthstone je dnes v průměru třetí nejsledovanější hra internetové televize Twitch. To znamená, že je v tomto ohledu úspěšnější než Blizzardovo nejvýdělečnější „dítě“ World of Warcraft, či výše zmiňované Magicy. Je sice pravdou, že ty mají již dlouholetou tradici, díky skutečným kartám a pravidelným turnajům, Hearthstone je však něco jiného. Jednoduché a zároveň komplexní. Strategické a nutící přemýšlet, přesto však neskutečně zábavné.

„Jeden z principů. který zastáváme, je, že chceme dělat hry, které jsou epické svou kvalitou a ne jen velikostí, a to přesně vystihuje Hearthstone.“ Eric Dodds, hlavní designer Hearthstone.

Jak už nám pan Dodds napověděl, hlavním rozdílem mezi HS a ostatními karetními hrami je jeho jednoduchost. Zatímco HS patří mezi CCG (Collectible Card Game), Magic jsou TCG (Trading Card Game). Z toho vyplývá, že se Blizzard soustředí jen na samotné sbírání karet a neumožňuje jejich následné měnění mezi hráči, jak je tomu u jiných her podobného žánru zvykem. Začátečníci tedy nemusí být demotivováni nedosažitelnou sbírkou sousedových karet a po pár hodinách dokáží sestavit balíček schopný konkurovat i dlouholetým hráčům.

Pro začátečníky:

Jakmile hru nainstalujete, musíte projít jistým tréninkem, aby jste si osvojili mechaniky základních karet. To každý hravě zvládne a může si, za virtuální peníze (Goldy), nakoupit další balíčky s kartami. Balíček obsahuje 5 náhodných karet, které jsou barevně označeny, dle možnosti výskytu na:

raritní

epické

legendární

S kartami lze pracovat i v takzvaném Crafting Módu, kde je lze za kouzelný prach vyrábět či naopak rozkládat. Za velmi raritní se považují karty zlaté, které plní úlohu naprosto stejnou jako jejích nezlatí představitelé, mají však animovanou ilustraci a jejich vlastnictví se opravdu cení.

otevření balíčkuotevření balíčku

Samotný způsob boje spočívá ve výběru jednoho z devíti hrdinů (Druid, Hunter, Mage, Paladin, Priest, Rogue, Shaman, Warlock či Warrior) a následná eliminace toho nepřátelského. Oba začínáte s 30ti životy a postupným hraním se snažíte, přivést nepřítele na 0. Tempo hry udržují tzv. mana krystaly, jenž určují cenu jednotlivých karet. Každé další kolo Vám přibude 1 krystal, až skončíte na maximálních 10, Vaše hra se přesune do pozdní fáze a vy tak smíte do bojiště házet ty nejdražší, většinou nejsilnější karty.

Vybírat můžete ze tří herních módů:

Play Mode – Základní mód, jenž budete využívat pravděpodobně nejčastěji. Jedná se o PVP mod (Player vs. Player) kdy se k Vám připojí náhodný člověk jako nepřítel. Play Mode se dále dělí na Casual a Ranked.

Practice – Tréninkový mód, na kterém lze zkoušet nové karty či balíčky proti počítači – nejprve Easy, poté Expertní obtížnosti.

The Arena – Výběr balíčku ze VŠECH náhodných karet a následný malý osobní turnaj, který Vám povolí jen 3 prohry. Poměr výher k prohrám se na konci sečte a dostanete dárky (karty, goldy, prach) odpovídající Vašemu výkonu.

V ranked módu se začíná na umístění 25 a ti, jenž dosáhnou čísla lepšího než 1, jsou nazývání tzv. Legendami, jejich rank jim zůstává a jak už tomu u online her bývá, jejich hra inspiruje ostatní ke změně svých balíčků a jsou to právě oni kdo určují současnou metu (způsob) hry. Díky nim přicházejí vývojáři na spoustu nedostatků a snaží se tak budoucími patchi balancovat karty na co nejvyrovnanější úroveň.

Asi nejznámější legendou ze scény Hearthstone je šestadvacetiletý Číňan, bývalý hráč jiné Blizzardovské hry, Starcraftu, Jeffrey „Trump“ Shih, jehož kanál na Twitchi má již neuvěřitelných 23 420 050 zh­lédnutí. Trump přichází na svém streamu jak s nedocenitelnými radami pro nováčky, tak s novými metami pro zkušené hráče na vysokých ranked pozicích. Denně jej sleduje bezmála 15 tisíc lidí z celého světa a tak si tenhle mladý Číňan z Californie hraním i pěkně vydělá. Díky tomu si jej všimla i známá firma Razer a zařadila jej v rámci sponzoringu do svého „pro-gaming elite teamu“. Není však jediný kdo spojil zábavné s výdělečným a za zmínku stojí také jména jako Reynad, či zřejmě nejúspěšnější Čech Aleš „Alesh“ Hemer hájící barvy nejznámějšího tuzemského multiherního klubu eSuba.

Rank 1Rank 1

Blizzard to s touhle 2D záležitostí myslí opravdu vážně, což potvrdili již na Apríla – oficiálně první ranked sezónou, jejíž úspěšní hráči, získají speciální, Pandaria rub karet a ti, jenž splní 500 výher za jeden z classů, můžou za svého oblíbeného hrdinu hrávat v komplet zlaté barvě. Netrvalo dlouho, následovala kooperace s firmou Apple a zprovoznění Hearthstone na iPad a v souvislosti s tím také právě probíhající akce Fire Gathering, spočívající v týdenní šanci získat další limitovaný rub karet. Stačí sednout s kamarády na veřejnou wifi v kavárně, hospodě, či doma a zahrát proti sobě pár her.

"Fire Gathering Meetup ":https://www.youtube.com/watch?…

ruby karetruby karet

Před koncem první sezóny poodhalili vývojáři také něco z budoucího rozšíření hry o tzv. Adventures mód, jenž by měl představovat něco jako kampaň s názvem „Curse of Naxxramas“. Cílem bude porazit s Vašimi balíčky několik nebezpečných bossů a získat tak zcela nové a unikátní karty.

Curse of NaxxramasCurse of Naxxramas

Spekuluje se také o vydání verze pro operační systém Android, a tak nám, fanouškům HS nezbývá, než se nechat překvapit, čím vším nás hodlá společnost Blizzard obohatit.

Hodnocení redakce:  95 %