Grid Autosport - Jezdíme ve všem, co má kola

Sponzorované odkazy:

Grid Autosport - Jezdíme ve všem, co má kola

Opět se setkáváme s dalším kouskem série Grid. Tentokráte se hra podle vývojářů snaží přiblížit opravdovému světu autosportu. Daří se mu to? V této recenzi se to dozvíte.

Co nás zde čeká?

Po roce se závodníci dočkávají nového dílu Grid s podtitulem Autosport. Tvůrci se snažili více přiblížit různým závodním disciplínám, výběru tratí a snažili se hlavně zahladit špatné ohlasy z předchozího dílu. Budeme-li se bavit o disciplínách, čeká jich na nás celkem 5, z nichž je každá dělena do tříd používaných vozů. Výběr tak není příliš malý.

Přehled disciplínPřehled disciplín

Čekají zde k ukočírování Cestovní Vozy, kde se budete honit s protivníky ve vozech s náhonem na přední kola. Je to celkem jednoduchá disciplína vhodná pro začátek.

Další disciplínou je Endurance. Závodníci mají za úkol odjezdit požadovaný čas, nikoliv kola. Zde vývojáři přidali také opotřebení pneu, takže když ze začátku vedete stylem hvízdání gum v každé zatáčce, není zcela jisté, zda poté vyhrajete závod.

V disciplíně Open Wheel svedete souboj s formulemi, kde se hráči za každý střet formule hodnotně odmění následným chováním vozu.

Tuner kategorii se nachází hlavně driftování. Pro majitele klávesnic je tato disciplína noční můrou. Nehledě na to, které asistenty jste doposud používali. Zde doporučuji zapnout veškeré asistenty!

Poslední kategorií je Street. Dle názvu je patrné, že se bude závodit ve městech a úzkých uličkách. Tato disciplína je plná soubojů plech na plech a pro mě také plech na svodidla. Všechny tyto odvětví se nachází v kariéře.

Kariéra je v Grid Autosport snad nejhorší kariérou této Grid trilogie. Přijde mi, že se vývojáři nad tímto průchodem hrou ani moc nezastavili. Například v poháru cestovních vozů. Nejenom, že musíte absolvovat dva závody (nic neobvyklého), ale druhý závod startuje v opačném pořadí. Tím pádem ztrácí smysl jak kvalifikace, tak i veškerá snaha udržet se v prvním závodě na předních pozicích.

Bodovací systém zde je také celkem diskutabilní. V závislosti na obtížnosti hráč dokonce ani nemusí jezdit na prvních pozicích k odemknutí dalšího postupu v kariéře. Některé závody nemusí být ani odjety k postupu, což dělá z velkého obsahu, zbytečně velký obsah.

Tyto negativa zmírňuje trochu multiplayer, jež je kvalitní, jako byl doposud. Nyní přidává do RaceNetu kluby. Multiplayer je tak díky velkému obsahu a vylepšeným sociálních funkcí stále favoritem. Troufám si říci, že i hlavním tahákem hry.

Kvalitní multiplayerKvalitní multiplayer

Kopie již vytvořeného

Co se týká obsahu, chlubí se Codemasters obrovským množstvím tratí a aut. Akorát to z mého pohledu není nikterak rozmanité. Tratě se opakují hlavně z minulých vydání a samotná místa mají několik typů. I přesto jsem se nedokázal zbavit pocitu stále se opakujících míst.

Vozy mají také solidní výběr. A to jak z pohledu typů, tak i z pohledu výkoností. Ze sponzorů jsem byl ovšem zklamán. Grid si vytvořil malou škálu a té se drží. Nehledě na to, s jakým autem jakou disciplínu pojedete. Vždy se na trati objeví 8 těch stejných sponzorů a aut těch stejných barev. Tato skutečnost trochu ubírá z tvrzení o snaze přiblížit se do světa motorsportu.

Ovladatelnost jednotlivých typů se zde liší jen tak zlehka. I když silnější stroj s náhonem na zadní kola má větší tendenci přetáčení a vlastnosti zatáčení například ve formuli je celkem reálná, ale snaha udělat z arkády aspoň něco, čemu se dá říkat simulátor, je celkem směšná. Při pohledu na způsob zatáčení se není čemu divit. Když vidíte, jak vozidlo s náhonem na přední kola projíždí nerealisticky téměř každou zatáčku driftem, tak to této snaze moc nepřidává.

Je ale ovšem potřeba říci, že tyto inovace byli hlavně z důvodu ohlasu hráčů. Například v minulém dílu hráči nadávali na chybějící pohled z kokpitu. V tomto díle už pohled z kokpitu je. Při přepnutí do tohoto pohledu jsem si ale říkal, že snad vývojáři měli počkat s vydáním hry ještě tak rok. Rozostřený a ztmavený kokpit, kde hráč pomalu ani nepozná, kde že se to nachází volant, to opravdu ztrácí na kvalitě.

Otřesný kokpitOtřesný kokpit

Inteligentní systém

Umělá inteligence mě ohromně potěšila. Chová se celkem reálně a nebojí se jít do tvrdých soubojů. Blokuje, reaguje na hráčovi pohyby a dokáže býti konkurenceschopná.

Oproti tomu mě ale zklamala ve výkonnosti. Pokud například pojedete závod s cestovními vozy v kariéře. Protivníci, kteří skončí v prvním závodě na předních pozicích, nemají problém se v následném opačném pořadí během pár minut dostat ze zadních pozic opět na přední místa.

Celkem zajímavá změna náleží v obtížnosti protivníků. Nezáleží na tom, jestli pojedete na nejlehčí nebo nejtěžší. Tak jako tak budou všichni stejně rychlí. Záleží akorát na tom, kdy začínají brzdit do zatáčky (nebo kdo má auto s větším výkonem). S tímto se setkávám snad poprvé v závodních hrách. Všude jinde spadá obtížnost protivníku také do jejich rychlosti na rovinkách.

UI konkurujeUI konkuruje

Jak to tedy je?

Grid Autosport má své pro a proti. Dobrou zprávou je skvělý multiplayer, snaha vyjít hráčům vstříc a velký obsah. Těmto funkcím ubírá hlavně kariéra, vizualizace pohledu z kokpitu a celá hra působí jako kopie.

I tak mě z nějakého důvodu zaujala a nemám problém strávit s ní celý jeden večer vkuse. Je zábavná a dokáže dlouho zabavit. Možná je to také proto, že na platformu PC nemá se svým obsahem moc velkou konkurenci.

Moje hodnocení:  75 %

Výhody:

  • Obsah
  • Schopná umělá inteligence
  • Kvalitní multiplayer

Nevýhody:

  • Nedotažený pohled z kokpitu
  • Spousta obsahu z předchozích dílů

Koupit Grid Autosport pro PC
Koupit Grid Autosport pro PS3
Koupit Grid Autosport pro Xbox 360

Článek Grid Autosport - Jezdíme ve všem, co má kola byl publikován 29. července 2014 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Michal Havlík. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...