GRID – návrat krále, nebo další průměr?

Tagy:  hra, recenze, videohra, playstation, xbox, pc, F1, codemaster, Comgad

Sponzorované odkazy:

GRID – návrat krále, nebo další průměr?

Pokud se nějaká herní značka neubírá tím správným směrem, vývojáři a vydavatelé občas sáhnout k rebootu série místo toho, aby pokračovali další číslovkou či nějakým podtitulem, to je případ i někdejšího krále závodních her od zkušených tvůrců z Codemasters. První díl série byl pro mě jednou z nejlepších závodních her vůbec s velice vydařenou kariérou na tu dobu a rozmanité závody, pak už to bylo bohužel jen horší a horší. Ještě druhý díl jsem nějakou dobu hrával, ale poslední přírůstek s názvem GRID Autosport mě už tolik nechytil.

Souboj na tělo, tedy na plechySouboj na tělo, tedy na plechy

Na poli závodních her začíná být trochu plno, ale kvalitních arkádovek tu zase tolik není. Project CARS, Asseto Corsa, Grand Turismo, F1 jsou spíše simulátory, nebo hry u kterých se pořádně zapotíte, pak jsou tu rallye závody WRC a Dirt, ale co se týče arkádového závodění nepočínaje Forzu a DriveClub jenž jsou exkluzivity (u Forzy lze hrát i s Windows 10), tu zůstává NFS, které není to, co bývalo. Proto jsem návrat hry GRID velice vítal.

Rozjeď toRozjeď to

Zařadit první rychlostní stupeň

Vývojáři se netajili tím, že se bude jednat spíše o arkádové ježdění a s prvních sekund hry je to cítit, hra vás v rychlém sletu nejdříve nechá projet všechny skupiny, které vás čekají, od formule, přes silniční závodní vozy až po muscle car a tuning auta. Každá třída se chová a řídí trochu jinak, ale během této rychlé ochutnávky zjistíte, jak každý druh vozidla udržet na silnici.

Jízdní režim bohužel nenabízí žádný velký rozsah nastavení a zapnutí či vypnutí asistenti ABS, kontrola trakce a další asistenti nezpůsobí až tak velkou změnu, a vypnutí většiny z nich je takřka nutností jinak vozidla působí, že spíše plují, než jezdí. Po tom, co si poštelujete nastavení dostanete velice slušný arkádový režim, jenž zabaví.

Mucsle cars nemohou chybětMucsle cars nemohou chybět

Cesta ke slávě

I když to nejdůležitější na závodní hře je hratelnost, jízdní režim a obsah, tak i motivace, nějaký hnací motor, nebo výzvy, které hráče ženou ku předu jsou velice důležitou částí. Zábavnou hratelnost a slušný pocit ze řízení hra nabízí, co se týče obsahu, tak zde by si zasloužila rozhodně o trochu více. Horší je to s tou motivací a výzvami. Nečekejte žádný vymakaný karierní mód jako třeba v F1 2019, nebo WRC 8, tady není takřka žádný. Hra nabízí pouze jeden závod za druhým v přehledném seskupení do jednotlivých kategorií a postupného odemykání dalších závodů v kategorii. Na konci každé kategorie vás čeká větší turnaj a po splnění daného počtu turnajů se vám odemkne světový šampionát a tím to vlastně končí.

Trocha svižné jízdyTrocha svižné jízdy

Abych nezapomněl, tak tu je ještě Fernando Alonso, kterého se budete pokoušet porazit ve formuli, ale je to spíše reklamní tahák na slavné jméno než pořádný obsah s příběhem. Nevyužití potenciál je i v týmech. Při závodech jsou v každém týmu dva jezdci a v týmovém hodnocení se jejich body sčítají, jenže po většinu hraní byl náš UI parťák skoro vždy v poslední pětce, takže se tady hůře vítězilo. Podobné řešení bylo i v prvních dílech, ale tam byly závody delší, takže byl i čas pomoci parťákovi dostat se na vyšší pozice a vyhrávat i jako tým, ale zde je to kvůli krátkým závodům (alespoň v první polovině hry) takřka nemožné.

To je škoda i pro další systém nemesis. Pokud do nějakého soupeře často vrážíte, nebo mu jezdíte přes cestu či ho jen párkrát předjedete, stane se vaším úhlavním nepřítelem a bude se snažit vám celý závod znepříjemňovat, což je rozhodně skvělá inovace, bohužel kvůli délce závodů se tento systém nemůže projevit naplno.

Formule s Alonsem na závěrFormule s Alonsem na závěr

Úprava vozu

Co se týče vozů a závodišť, tak je počet přiměřený. Hra by mohla obsahovat více vozidel a více tratí, ale zas to není tak malý počet, aby nebylo z čeho vybírat. Herní režimy, to je jiná písnička a bohužel horší. GRID nenabízí nic nového a čekají na vás pouze závody, nebo časovky, a to v rychlé hře, multiplayeru, nebo v kariéře o které jsme si již říkali.

Tristní je i úprava vozů, kde si můžete v několika lištičkách nastavit pár těch statistik vozu, ale příliš velký zásah to není, a co se vzhledu týče, tak máte na výběr jen z několika předefinovaných skinech, které můžete naladit do různých barev. Ze začátku máte těch skinů opravdu jen pár a postupem času si odemykáte další, ale jiný zásah do vozidla neuděláte.

Verdikt

Nový GRID se opět povedl tak na půl a podobně jako předchozí díl si najde své fanoušky, kteří se u hry budou bavit, ale nejspíše neuchvátí ty, co s láskou vzpomínají na originální první díl. Nicméně hra vypadá velice dobře po grafické stránce, až na kokpity vozidel, které jsou na jedno brdo. Slušně se hra ovládá, ale herních módů a režim kariéry nenabízí takřka nic. Pokud vám jde pouze o to si občas na nějakou tu hodinku či dvě zařídit v arkádovém stylu, je rozhodně GRID pro vás.

Hodnocení redakce:  76 %

Výhody:

  • Systém Nemesis (zášť konkurentů)
  • Zábavná, arkádová hratelnost
  • Pěkné grafické zpracování
  • Slušné ozvučení
  • Přijatelná variabilita tratí a vozidel

Nevýhody:

  • Málo herních módů
  • Žádné aktivity mimo závod
  • Kariérní režim bez života
  • Malé možnosti personalizace vozidel

Článek GRID – návrat krále, nebo další průměr? byl publikován 14. listopadu 2019 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...