Alan Wake

Tagy:  Alan Wake, Remedy

Sponzorované odkazy:

Alan Wake

Herní vývojářské studio Remedy je již nyní pro mnoho hráčů řazeno mezi top 5. Ostatně které jiné studio vymyslelo tak skvělou noirovou akční střílečku kterou byl Max Payne? Na dobu svého vzniku perfektní grafika, hratelnost a vyprávění skrz komiksové stripy. Prostě parádní hra. Finové nám ovšem chtějí dokázat, že mají ještě na víc a umí i jiné žánry. Třeba pořádný thriller by mohl být fajn. A právě hra Alan Wake má být oním šampionem z finské stáje. O celé hře se toho ale ví v podstatě velmi málo. Nicméně i tak si zrekapitulujme, co prozatím stihlo prosáknout z mrazivého severu až k nám.

Celá hra má mít opravdu výraznou příběhovou linii, která začíná v městečku Bright Falls (stát Washington). Právě tady se ujmeme role spisovatele hororů Alana Wakea, který se do městečka stěhuje a chce tak zapomenout na neobjasněné zmizení snoubenky a deprese, které ho sžírají. Ze začátku vše vypadá poměrně idylicky. Alan se pouští do psaní další knihy, pomalu dává zapomenout na veškeré starosti a čas tak nějak plyne. Stejně jako v Max Payne, i zde potkává hlavní hrdina svou femme fatale. U Alana je to tajemná žena, která je nápadně podobná jeho zmizelé snoubence. Je to snad opravdu ona, nebo jen zdařilá napodobenina? Spolu s tímto setkáním se Alanovi vrací i děsivé noční můry, které budou v příběhu ještě hrát nějakou blíže neupřesněnou úlohu (možná něco na způsob halucinací u Maxe Payne). O příběhu bližší podrobnosti nejsou známy a je to tak jen dobře. Kluci z Remedy mají na scénáře talent a myslím, že tento příběh bude jedním z nejlepších za poslední dobu.

Jako v jedné z mále her, bude v Alan Wake hrát důležitou roli denní cyklus. Přes den bude vše víceméně tak nějak normální, ovšem po setmění se Alanovi začnou zjevovat přízraky. Ty jsou ovšem citliví na světlo a tak Alanova jediná šance je držet se vždy poblíž osvětlených ploch a v případě nouze používat kapesní baterku. Horor jako vyšitý. S tím souvisí i lokace, kde se hra bude odehrávat. Jisté je, že se projdete celým městečkem Bright Falls, které by mělo být vymodelované k naprosté dokonalosti. Také všichni místní obyvatelé by se měli chovat reálně podle situace a denní doby. Využívání dopravních prostředků a vysoká interakce s okolím už je brána skoro jako samozřejmost.

Vývojáři se také chlubí grafickým enginem a vůbec pozlátkem jako takovým. Engine je zbrusu nový a na míru napsaný právě pro Alan Wake i další budoucí tituly od Remedy. Slibována je propracovaná fyzika (účinky větru, deště, atd.), jedinečné stromy (žádný není stejný), dynamické stínování a hlavně pravidelné střídání dne a noci. Engine prý bude plně konkurence schopný s velikány typu Unreal 3 enginu nebo Cry 2.0. Podpora Direct X10 je jasná věc. Sám jsem zvědav hlavně na herní hudbu, která může už tak hutné atmosféře ještě pomoci a umocnit celkový dojem.

Alan Wake je podle nejnovějších informací plánován pouze pro Windows Vista (kvůli implementaci Direct X10?), přesto doufejme, že si to nakonec vývojáři rozmyslí. Pokud ne, myslím, že toto bude jeden z titulů, proč přejít na nový operační systém. Už aby tu ta hra byla. Snad už za půl roku…

Alan Wake video trailer:

Předobjednat Alan Wake za 1099,–Kč

Článek Alan Wake byl publikován 29. ledna 2008 v 23.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Miroslav Mlejnek (Ryan). Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...