Brothers in Arms: Hell

Tagy:  Brother in Arms

Sponzorované odkazy:

Brothers in Arms: Hell

Druhá světová válka je nejčastěji zpracovávaným konfliktem v počítačových hrách. Není se čemu divit. Války prostě přitahují pozornost nehledě na počty mrtvých a ostatní negativa. Nebýt tohoto černého období dějin, nečekalo by teď spoustu hráčů na třetí pokračování oblíbené taktické střílečky Brothers in Arms s podtitulem Hell's Highway. Nepůjde jen o nastavovanou­ kaši?

Jako v minulých dílech, opět se vtělíme do kůže seržanta Bakera ze 101. výsadkové divize. Opět by mělo jít o přemýšlivější typ hraní a tzv. rambo styl zde nebude nic platný. Naše jednotka se tentokrát přesouvá do Holandska (chcete-li Nizozemska), kde se mimo jiné zúčastníte jedné z nejznámějších operací – Market Garden. Pokud jste v hodinách dějepisu nespali, tak víte, že operace dopadla pro spojence dosti bledě a konečný úspěch byl vykoupen ohromnými ztrátami spojeneckých vojsk. Baker se svými chlapci bude konkrétně operovat v Eindhovenu, který by měl být takřka fotorealisticky vymodelovaný. Nejen, že architektura bude přesně odpovídat tehdejším reáliím, ale hlavně ulice, náměstí a další důležité body budou kopírovat skutečnost. Pokud už jste tedy někdy Eindhoven navštívili, budete tu jako doma. Za tímhle vším se skrývá starý známý Unreal 3 engine, který má opravdu brutální potenciál. Vývojáři také slibují mnohem větší herní mapy, takže taktizování se dostane na mnohem vyšší úroveň a zároveň se toto vše obejde bez jediného loadingu.

Opět budete mít po celou dobu na starost 2 týmy, které musíte navzájem sladit k dokonalé harmonii. Tady si odbývají premiéru 4 nové jednotky – kulometčíci, minometčíci, raketometčíci a radisté. Jejich jednotlivé úkoly jsou myslím nadmíru pochopitelné již z jejich názvů. S rozšířením můžeme počítat také u povelů a rozkazů, což by mělo ještě rozšířit taktické hrátky (jen jestli budou všechny rozkazy plně využité). Prý se ale dočkáme možnosti, osvojit si jakoukoliv stacionární zbraň od kulometu až po tank Tiger. S novým enginem přichází také plně zničitelné prostředí, které v předchozích dílech citelně chybělo. Veškerá herní fyzika by měla mít vlastní AI, čímž je zaručeno, že budova se zbortí vždy jinak podle úhlu střelby, statiky a jiných vlivů.

Grafiku jsme už pochválili krátce po úvodu, ale zatím nám unikala samotná AI vlastních spolubojovníků a nepřátel. Hlavní novinkou má být několik stupňů reakce. Vojáci se již mají chovat více jako lidé a tak v nejnižším stupni ohrožení budou jen tak lenošit, plkat o životě, přecházet sem a tam, atd. Naopak v maximální bojové pohotovosti budou registrovat jakýkoliv podezřelý pohyb, zaujímat nejlepší možné palebné pozice a krýt se. Autoři se ale dušují (jako i jiný vývojáři), že AI bude prostě perfektní a skoro k nerozeznání od reality (blablabla). Brotherhoods moments jsou spíše hypovanou novinkou, která nijak přímo do hry nezasahuje. Jde o šikovně vložené skripty, která se aktivují zcela náhodně a vylepšují atmosféru. Můžete tak vyslechnout rozhovory mezi členy jednotky, shlédnout pár emočně vypjatých momentů (postřelení člena skupiny, atd.). Dle mého nic převratného. I přes těchto pár informací se zdá, že by nejnovější díl Bratrů ve zbrani, mohl dopadnou velmi dobře a stát se důstojným nástupcem předchozích dílů. Chlapci z Gearbox mají zkušenosti na rozdávání a Ubisoft jen tak špatnou hru vyjít nenechá. Nafasujte munici a kvéry, protože v dubnu tohoto roku všichni povinně do Holandska.

Brothers in Arms: Hell's Highway trailer:

Koupit Brothers in Arms: Hell's Highway za 999,–Kč

Článek Brothers in Arms: Hell byl publikován 15. ledna 2008 v 23.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Miroslav Mlejnek (Ryan). Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...