RAGE 2 – zběsilá a stereotypní šílenost

Tagy:  hra, recenze, videohra, playstation, xbox, pc

Sponzorované odkazy:

RAGE 2 – zběsilá a stereotypní šílenost

Nálepku, kterou si hra ještě před svým vydáním získala „DOOM v otevřeném světě“ hře sedí, jak tamto na hrnec. Jenom zůstává otázka jak dobrý je ten otevřený svět a jak to všechno pasuje dohromady.

Ono spojení dvou vývojářských studií Avalanche Studios a ID Software je trochu zvláštní, i když jedna věc je spojuje. Obě studia kdysi vytvořila velice dobré hry, ale časem nedokázala držet krok s novými generacemi. Hlavně studio Avalanche poslední dobou nedělá příliš dobré hry Just Cause 4 a Generation Zero jsou tomu zdárně příkladem.

RAGE vyšel již v roce 2010 a zanechal po sobě rozporuplné ohlasy. Hra se pyšnila dobrou atmosférou, polootevřeným světem, zábavnou hratelností, jen nepříliš poutavý příběh, stereotypní činnosti a málo obsahu hru hrozně shazoval. RAGE 2 je úplně jinou hrou než jeho předchůdce, ale bohužel většina neduhů zůstala, ba dokonce přibyly další.

Zábavná šílenostZábavná šílenost

Jeden Ranger proti celé armádě

Příběhová složka je jednoduchá, ale mohla by fungovat, kdyby celý příběh nehrál jen druhé housle. Hrajete za hrdinu jménem Walker (vybrat si můžete i hrdinku), který je probuzen během napadení jeho osady The Vineland nepřátelskou armádou The Authority pod vedením Generála Crosse, jenž má za cíl ovládnout celou pustinu společně se svými mutanty a vojáky.

Při útoku získá náš hrdina brnění rangera, to propůjčuje svému nositeli nejen lepší ochranu, ale i nadpřirozenou sílu a schopnosti. I přes to je skoro celá osada zničená, většina obyvatel povražděná a z našeho hrdiny se stává poslední žijící Ranger. Díky odkazů rangerů získá přístup do vnitřku archy, kde získá informace o tom jak zastavit generála Crosse a jeho posluhovače, aby mohl spustit operaci s názvem Dagger, musí získat pomoc tří dalších mocných lidí v této pustině.

I takové oblůdky ve hře naleznemeI takové oblůdky ve hře nalezneme

No a to je vlastně všechno, co se týče nějakého příběhu, pokud se zaměříte pouze na příběhové mise, kterých je celkově 10, tak cca za 8 hodin hraní máte dohráno. Nečekejte žádné další vedlejší příběhové linky, či minipříběhy. Kromě hlavních misí na Vás čekají jen stále se opakující činnosti ve stylu ničení nepřátelských základen, palivových zásob, bezpečnostních věží, vymlacování hnízd mutantů, ničení konvojů, otevírání zábran na cestách, hledání padlých Rangerů, závodění s nezáživným jízdním modelem, zabíjení mutantů v televizní show a pár dalších činností.

Takhle to zní, že obsahu je opravdu hodně a ze začátku mi to také tak připadalo, ale postupem času přišel stereotyp, hlavně když jsem se dostal již ke všem vylepšením a motivace splnit opravdu všechno byla takřka nulová. Ani zábavná hratelnost by mě nepřesvědčila, pokud bych hru nerecenzoval a nepotrpěl si na tom, že před psaním recenze hru dohrávám se vším všudy.

Škoda, že není jízdní model alespoň takový, jako ve hře Mad MaxŠkoda, že není jízdní model alespoň takový, jako ve hře Mad Max

Zábava a odreagování

Teď si možná budu trochu protiřečit, ale ona celá hra je trochu schizofrenní. I když příběh stojí za starou belu, otevřený svět nabízí hodně aktivit, ale po čase přestanou bavit, a průzkum světa kazí nehezké zpracování detailů, neustálé přejezdy, nezáživný jízdní model, tak i přes to má hra něco do sebe a to jsou akční pasáže, kdy má skvěle zvládnutý systém střelby, granáty létající vzduchem. Dále kosíte desítky nepřátel jak střelbou, tak svými schopnostmi, při tom obtížnost hry je skvěle vybalancovaná, zde hře opravdu není co vytknout. To se pak ty základny s chutí dobývají.

Útok na osaduÚtok na osadu

Pak je tu pro někoho složitější systém vylepšování, ale mě přišel velice zajímavý. Všude sbíráte nejen peníze, různé komponenty, Feltrite, což jsou krystaly sloužící na vylepšování základních schopností a zbraní, ale získáváte i různé předměty a body za splněné aktivity, jádra na další vylepšení zbraní, díly na vozidlo a body na vylepšení dalších schopností a vlastností hrdiny vždy v odvětví daného pomocníka. Celkový systém je opravdu složitý, ale rychle se vám vryje pod kůži a budete vědět, co slouží na co, ale popsat to v článku by dalo samostatnou stránku.

Verdikt

Upřímně jsem do poslední chvíle nevěděl, jak RAGE 2 vlastně hodnotit, jelikož prvních deset hodin hraní jsem se dost bavil a ta spousta chyb a neduhů mi tolik nevadili, ale postupem času začali a to hodně. Pustina a města nebyly nijak zajímavé, žádné vedlejší mise, získané peníze jsem používal jen na nákup munice do osobního vozidla, vstupy do měst kvůli hlavním úkolům pouze zdržovaly, jelikož po první návštěvě zde nebylo nic zajímavého, monotónní vedlejší aktivity, naštěstí to všechno zachraňuje zábavná hratelnost, schopnosti hrdiny a systém vylepšování. Pokud si hru budete dávkovat a bude sloužit jako občasné odreagování, tak se budete bavit velice dobře, jen hru nedoporučuji hrát v jednom tahu.

Hodnocení redakce:  75 %

Výhody:

  • Zběsilá a zábavná hratelnost
  • Slušný audiovizuální zpracování
  • Spousta schopností a vylepšení

Nevýhody:

  • Krátký a slabý příběh
  • Jízdní model

Článek RAGE 2 – zběsilá a stereotypní šílenost byl publikován 3. června 2019 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...