Shadow of the Tomb Raider – Zakončení nádherné trilogie

Sponzorované odkazy:

Shadow of the Tomb Raider – Zakončení nádherné trilogie

Restart krásné Lary Croft z roku 2013 od studia Crystal Dynamic byl naprosto fenomenální a do herního průmyslu přinesl něco nového. Druhý díl držel krok, ale spíše nových inovací jsme si dopřáli další velice slušný herní zážitek a kvalitní příběh, ale již to nebyla taková vlna uchvácení jako u prvního dílu.

No a teď tu máme díl třetí, ten už dostalo na starosti jiné studio a to Eidos Montreal s tím, že původní studio Crystal Dynamics na celý projekt dohlíželo. Eidos Montreal rozhodně nejsou žádnými nováčci v herním světě. Mají na svědomí třeba poslední dva díly série Deus Ex, jejž nabídla slušný zážitek. Již na začátku mohu říct, že se to vývojářům povedlo, ale jen z části.

Příběhová cesta pokračuje

Příběh samozřejmě navazuje na předchozí díl a opět se Lara utká se zlou organizací Trinity, která chce za pomocí starodávných artefaktů dát světu správný řád a získat, co možná největší moc. Laru kromě boje proti této organizaci žene i samotná** zvědavost po historií, artefaktech** a odkazu jejího otce.

Začátek katastrofyZačátek katastrofy

Ze začátku se Lara dostane k tajemné dýce, jež spustí předpovězené události Mayi. Co to může být jiného než konec světa hroznými katastrofy. Po získání dýky se začnou dít obrovské přírodní katastrofy, jako je tsunami, které Lara Croft bude muset přežít. Tato událost na ní vrhne trochu stinnou stránku a na chvilku se může zdát Trinity, jako ti jenž chtějí svět chránit. Naše hrdinka se pustí do dalšího bádání, aby katastrofám zabránila.

Příběhová část je v základu velice povedená a parádně zapadá k příběhu z druhého dílu. Jenže v některých pasážích je až příliš rozvleklá a rozhodně by se ze základní myšlenky dalo vytěžit daleko více. Z velké části tomu nepomáhá ani zvláštní tempo hry. Chvilkami je hra nabytá akcí a zajímavými objevy, a pak přijdou dlouhé chvíle, kdy se toho příliš neděje.

Hledání pokladů a řešení záhad

Hra se totiž více zaměřila na průzkum a řešení hádanek, či přežívání v kobkách plných smrtelných pastí. Což v podstatě není vůbec špatné. Velké plus si hra zaslouží za hutnou atmosféru, jelikož se hra nebojí ukázat hromady mrtvol, ve kterých se Lara musí prodírat, nebo sama brutálně zabíjet své nepřátele. Toto poukazuje, že naše hrdinka vyrostla a stala se z ní mašina na zabíjení. Občas ukáže i svojí stinnou stránku, kdy se chová jak arogantní holčička, nebo naopak tu lepší, kdy se ze zabijáka stane ta zranitelná dívka z prvního dílu a tu jsme si právě zamilovali.

Graficky se jedná o opravdový skvostGraficky se jedná o opravdový skvost

Dobře působí i polootevřený svět, na který jsme zvyklí. Spoustu prostoru pro průzkum, a když je potřeba, tak šup do koridorové akce plné krásných vjemů. Průzkumem oblastí narazíte na zajímavé výzvy, kobky, skryté objevy, ale i krásné scenérie a spousty vedlejších úkolů. Vedlejší mise jsou si někdy až příliš podobné, ale některé nabízejí příjemný zážitek.

Tím jde v ruku v ruce i parádní audiovizuální zpracování, na jaké jsme v sérii zvyklí. Nové prostředí drsné džungle Tomb Raideru sedí velice dobře a ještě je k dispozici opravdu skvostná podívaná. Tohle všechno náramně podtrhuje znovu výborný a sexy dabing naší hrdinky, kdy je jen radost se zaposlouchat do jejích monologů.

Stále se jedná o skoro dokonalou Laru

Co se týče hratelnost, tak tady se toho příliš nezměnilo. Vše funguje jak má a až na umělou inteligenci a pár dalších drobností opět nemáme co vytknout. Vylepšení se dočkal stealth systém, jelikož se Lara dokáže napatlat bahnem a pak splynout v horské soutěsce, v liánách, nebo u špinavé zdi, jak jsme mohli vidět v prvních trailerech hry.

Tomu se říká maskováníTomu se říká maskování

Opět jsme se dočkali velice dobře zpracovaného systému vylepšování a to jak Lařiných schopností v podobě stromu schopností rozděleného do tří kategorií, tak vylepšování zbraní pomocí nalezených materiálů. Bohužel podobně jako ve druhém díle tu tolik není výrazný prvek přežití, jelikož je všude dostatek surovin a materiálu na vylepšování. Proto ani nemusíte příliš dumat nad tím, kam investujete získané suroviny nejdříve, ani nemusíte šetřit šípy či municí.

Zakončení trilogie Lary Croft dobré, ale ne legendární

Bohužel Crystal Dynamics měl k sérii velký citový vztah, což se hlavně projevilo na výborném prvním dílu a neméně horším druhém dílu. Eidos do nového dílu přišel pouze s pár vylepšeními, jinak se držel základních mantinelů druhého dílu s tím, že se více zaměřil na kobky, což sice mnozí mohou považovat za jádro staré Lary, ale nová série byla i o něčem jiném a to o příběhu, stylu vyprávění a také osobnosti Lary a celé hratelnosti. Prostě třetí díl je zábavnou hrou, která bude bavit snad všechny hráče předchozího dílu, ale trochu chybí nějaká větší inovace a detail pro cit k celé sérii.

Hodnocení redakce:  86 %

Výhody:

  • Příjemné zakončení příběhu
  • Parádní prostředí džungle
  • Zajímavé hrobky a průzkum
  • Opět výborný dabing postav
  • Nádherné grafické zpracování

Nevýhody:

  • Málo změň oproti předchozímu dílu
  • Příběh by mohl být více rozvětven
  • Málo akčních sekvencí

Článek Shadow of the Tomb Raider – Zakončení nádherné trilogie byl publikován 15. října 2018 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...