Red Dragon 2

Tagy:  Red Dragon, Red Dragon 2, RD2, Červený drak

Sponzorované odkazy:

Red Dragon 2

Ohromné armády, nebezpečné bitvy, strategické manévry, zlodějské akce ale i diplomatická jednání, obchodní vztahy a noví přátelé, to vše najdete v této internetové hře s názvem Red Dragon 2.

Jedná se o hru, ke které nepotřebujete super nadupaný počítač, ani jiné speciální herní vybavení. Tato hra se totiž hraje pouze přes webový prohlížeč a je díky tomu absolutně nenáročná a můžete ji hrát odkudkoliv a kdykoliv se vám zachce.

RD1RD1

Začínáme

Na začátku hry si vyberete jednu z deseti možných ras (Hobiti, Lidé , Elfové, Skřeti, Trpaslíci, Nekromanti, Obři, Džini, Br- Oughové, Enti) a založíte svůj gubernát, na kterém potom rozvíjíte svoji vlastní infrastrukturu, budujete nové budovy a zvětšujete svoji armádu. Se svoji armádou pak dobýváte nepřátelská území a sami sebe obohacujete. Ne vždy však upotřebíte pouze hrubou sílu, kouzla a čáry. V Red Dragonu hraje neméně důležitou roli i vaše logické i taktické myšlení a diplomatické schopnosti. Přeci jenom nehrajete proti počítači, ale vašimi soupeři jsou živí lidé. A co víc? Nemusí být sami. V RD2 je totiž zcela běžné, řekl bych až nutné, aby se jednotlivé gubernáty spojovaly v aliance, které pak dobývají onen fantasy svět. Základem je zde tedy týmová spolupráce, jež provází celou hru od samého začátku vašeho hraní.

RD2RD2

Cíl hry

Cílem této hry je postavit Palác posledního soudu, díky kterému dojde k ukončení současného věku a hra se zresetuje do výchozích pozic. Jeden věk trvá zhruba 120 dní, 100 dní budování gubernátu, kdy si připravujete pozici na závěrečný boj, a zhruba 20 dní apokalypsy a četných multiválek se spoustou aliancí bojujících na různých stranách, ke kterým to vše směřuje.

RD3RD3

Nováček potřebuje pomoc

Red Dragon je hra, která na úplného nováčka bude působit složitě, možná až zmateně. Pávě proto se však v tomto světě nachází velké množství aliancí, které rádi pomohou začínajícím hráčům a pomůžou jim se překlenout přes složitější začátek a umožní jim vychutnávat si poté skvělé zážitky a možnosti této hry. Spolu s aliancemi se o pomoc a správný chod webu starají zkušení administrátoři. Mne se podařilo jednoho z nich kontaktovat a udělat s ním menší rozhovor o této hře.

Rozhovor se Syriusem

Zdravím Vás Syriusi, mohl byste prosím čtenářům sdělit jak jste se dostal k hraní, po sléze adminování hry Red Dragon 2 a jak dlouho se této Vaší zálibě věnujete?

Přeji hezký den :o). K Red Dragonu jsem se dostal asi jako každý. Někdy koncem roku 2001 jsem si povšimnul ve škole, že někteří kamarádi nepřítomně civí do jakési červené obrazovky a nebyli schopni reagovat na mé dotazy, o co se vlastně jedná. Přelomem roku 2001 a 2002 jsem to už nevydržel a sám jsem se zkusil zaregistrovat, hrát jsem ale ještě v tu dobu nezačal. Problém byl ten, že jsem ani nevěděl, zda-li chci hrát nějakou jinou hru nežli AoE II a Red Dragon mi připadal dosti složitý a nepochopitelný. Ovšem už v únoru 2002 mě kamarád přemluvil s tím, že mi trochu v začátcích pomůže. Znal několik zkušených TOPkových hráčů, od kterých čerpal moudra. A tak jsem se v tomto světě ocitnul i já. Od začátku jsem si ale zvolil špatnou cestu a místo toho být služebníkem v některé ze zkušenějších alianci jsem si vybral cestu imperátora své vlastní aliance a vše jsem se učil metodou pokus / omyl. Až teprve po roce vyčerpávajícího hraní, kdy mě hra zcela pohltila a také zcela odradila, jsem dostal nabídku na vstup do Svobodných hor, a to byl konec mých chlapeckých nadějí na normální život…:-D Teprve zde jsem pochopil, jaká je hra brilantní a této nově vzniklé závislosti jsem se vlastně dodnes nezbavil. K adminování tedy vedla dlouhá cesta, kdy jsem se postupem času vypracoval na vojevůdce a posléze i imperátora Svobodných hor, učil jsem nováčky, sepsal manuál a po dlouhou dobu spolupracoval s tehdejším administrátorem Frostem na tvorbě změn. Cesta to rozhodně nebyla snadná, ale kouzlo této hry je v tom, že i takovéto možnosti nabízí.

Ve světě Red Dragon je možné vybrat si jednu z deseti hratelných ras. Kterou z nich preferujete a proč?

Mě osobně vždycky imponovala magie. Ta možnost sesílat kouzla, představit si sebe jako čaroděje, mága vzdělaného v tomto mystickém oboru. Tudíž toto vedlo mé kroky k magickým rasám, konkrétně k džinům. Až časem jsem pak pochopil i jinou výhodu této specializace. Tedy, že odehrávat mágy není příliš náročné na čas a v podstatě je lze odehrát kdykoliv během dne. Normálně totiž vedení aliance vydává ráno pokyny, kdo co má dělat, a také požaduje jejich splnění do určitého času, aby stihlo poslat vojáky a zloděje ven. Magie je však vázána jen samotným splněním úkolu, a to lze splnit i ve tři ráno. Ta flexibilita mi vyhovovala nejvíce.

V letech 2003–2006 byla hra zpoplatněna, což zapříčinilo masivní odsun hráčů. Jak jste tuto skutečnost vnímal Vy a jak si myslíte, že to ovlivnilo současný vývoj celé hry?

V té době byla u mě závislost už ve velmi těžkém stádiu a rozloučit se s hrou kvůli stokoruně na čtyři měsíce se mi rozhodně nechtělo… :D Sice jsem pocítil úbytek hráčů a odchod na tehdejší konkurenční a stále nezpoplatněné servery v Polsku a Maďarsku, ale já se rozhodl zůstat s přáteli, které jsem si ta tu dobu už získal. Zpoplatnění jsem považoval vždy za nutné, jen je otázka, zda-li se už tehdy neměl zavést současný systém – tedy hru je možné hrát zdarma, pouze si mohou lidé připlatit za komfort. Po bitvě ale každý generál.

Významnou konkurencí pro Red Dragon se staly další webové hry jako například Travian, Dark Elf, WebGame a jiné. Myslíte si, že RD převažuje nad zmíněnými tituly? Pokud ano, jak?

Joooo, tak to je těžká otázka. Jakou asi tak může administrátor Red Dragona dát odpověď? :-D No pokusím se o objektivní posouzení bez patosu a agitky…:-) Každá z naší konkurence přináší na trh něco nového. Hry typu Travian, Divoké kmeny, The West a mnohé další německé lokalizované hry jsou založeny především na jednoduchosti a působivé grafice, mají moderní kód a hlavně bohaté zázemí, které umožňuje vyvíjet další a další hry založené na stejném modelu, kde v případě omrzení jedné hráči rychle přestoupí na jinou. Rozhodně je to úspěšný obchodní model, který ale Red Dragon bohužel následovat nemůže. Z tohoto pohledu je německá konkurence vstkutku nebezpečná. Naše hra má naprosto odlišný přístup. My se nesnažíme zahltit hráče velkou spoustou prostých a krátkou dobu bavících refreshovek, ale naopak se soustředíme na dlouhodobý vývoj, který přinesl poměrně propracovanou a složitou hru, kde se ale ani po třech letech hraní lidé nebudou nudit. Proto sice nikdy nebudeme klasickou MMO hrou, ale o to více jsme záležitostí komunity fajnšmakerů. Další obrovskou výhodou oproti této konkurenci je fakt, že jsme tahovou strategií. Tedy záleží pouze a jedině na hráči, zda-li chce hrát ráno, odpoledne, večer a nebo až nad ránem. Není nutné se přitom obávat okamžitého zničení ze strany někoho, kdo prostě má jen hodně volného času a ten neumí využít jinak a produktivněji. Tohle je například i výhoda oproti WebGame, který navíc neoplývá moc líbivou grafikou a rozhodně je jednodušší na hraní jak Red Dragon. V případe DarkElfa si bohužel netroufám dělat závěry, jelikož i když jsem tuto hru zkoušel, nikdy jsem ji skutečně aktivně nehrál. Zde bych tedy nebyl objektivní a proto omluvte mé ponechání této hry bez komentáře…:-)

Kolik zhruba hráčů hraje nyní na Vašem webu a jaká je podpora a propagace hry v současné době?

V průměru je to zhruba 3.000 hráčů, kteří za den vyprodukují cca 15.000 přístupů. Tedy každý se zaloguje v průměru 5× za den, což nám dělá poměrně slušnou návštěvnost…:-P Také to dokazuje, jak rádi se lidé sem vrací a využívají Red Dragonu i pro komunikaci s přáteli a nebo sdílení různých odkazů a fotografií. Red Dragon je skutečná komunita lidí, kteří se povětšinou znají navzájem, žijí spolu své životy, sdílejí vítězství a společně truchlí nad porážkami. Co se propagace týče, tak se samozřejmě snažíme, aby o nás bylo slyšet. Jenže nejme tak bohatí jako naše německá konkurence a tak si skutečné reklamy dovolit nemůžeme. Takže třeba se snažíme prosadit skrze různé menší herní veletrhy (game-expo.sk nebo festivalfanta­zie.cz) a nebo si domlouvat reciproční bannery. Kromě jiného máme také silnou oporu v síti prodejen s počítačovými hrami JRC, kteří souhlasili s tím nás zdarma propagovat a prodávat kreditové kartičky, za což jsme jim samozřejmě nesmírně vděční.

Je pravda, že se chystá Red Dragon 3 ?

No, jak bych to jen řekl. Chystá je jakýsi projekt RDX2, což bude alternativní cesta ke klasickému směru RD2. Tento projekt vytváří lidé, kteří byli dříve známí jako nejkrutější skupina Red Dragonu všech dob, Droni si říkali. Jen tak mimochodem, jsou to fajn a pohodoví lidi, jen prostě měli ve zvyku ničit soupeře ihned a s velkou přesilou…:-D Vedle toho bych já sám také rád časem připravil nový projekt, který půjde oficiální stezkou Red Dragonu a tento bych pak pojmenoval RD3. K tomu však ještě vede dlouhá cesta a jestli se mi to během letošního roku podaří, pak bych byl šťastný jako blecha…:-) Kromě tohoto pak máme v záloze ještě jeden projekt, RD4 se jmenuje, a ten zase vyzdvihuje jiné přednosti hry. Čili vývoj neustává ani nyní a stále se pracuje na vylepšeních… :-)

Děkuji Vám Syriusi za Váš čas, ochotu a za přímo skvěle zodpovězené otázky. Je zde něco, co byste chtěl závěrem vzkázat čtenářům či potenciálním nováčkům hry Red Dragon 2 ?

Také Vám děkuji za čas, který jste věnoval tomuto článku. Věřím, že článek se bude lidem líbit. A co bych lidem vzkázal? No snad jen, aby nás nezavrhovali už při prvním shlédnutí a nebáli se poprosit zkušené hráče o pomoc. Jak se říká: „líná huba, holé neštěstí“ :-D. Věřte, že takto už se pak hra nejeví tolik složitá…

Oslovil vás tento článek? Chcete si Red Dragon zahrát? Pak neváhejte a navštivte tuto stránku.

http://www.reddragon.cz/

Článek Red Dragon 2 byl publikován 3. února 2009 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Martin Hošek. Pro diskusi slouží komentáře (3).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...