Bud Spencer & Terence Hill: Slaps And Beans - Legendy italské komedie poprvé ve hře

Hry podle filmů zpravidla nepatří mezi klenoty videoherní scény, však se také většina rozumných jedinců počinům jako Path of Neo, Kick-Ass 2 či Rambo: The Videogame obloukem vyhnula. Jak to však dopadne, když se tvůrci rozhodnou ve svém titulu zahrát na notu nostalgie a za vzor si zvolí klasické italské komedie s Budem Spencerem a Terencem Hillem?

Sudá a lichá

Popravdě řečeno, když se k nám dostala informace o tom, že se dva legendární frajeři, kteří ve svých filmech rozdali více facek než Babiš planých slibů, chystají vzít útokem obrazovky počítačů i herních konzolí, byli jsme mírně zaskočeni. Doba jejich největší slávy je již nějaké to desetiletí pryč a naživu z této dvojice je pouze Terence Hill.

Rvačka za tónů klasické mexické hudby.Rvačka za tónů klasické mexické hudby.

Jistě, díky četným televizním reprízám a neustálým DVD reedicím je vysoce nepravděpodobné, že by se mezi námi našel někdo, kdo by alespoň jeden film s těmito legendami neviděl. Pravdou ovšem zůstává to, co jsme napsali před chvílí: dnes již zdaleka nejsou v kurzu a na prodejních číslech hry se to bohužel s největší pravděpodobností dost negativně projeví. Černé scénáře ovšem ponechejme stranou. Celá hra je pojata jako pocta Budu Spencerovi, Terenci Hillovi a jejich společným filmům. Je tedy jasné, že pro jejich skalní fanoušky se dost možná bude jednat o hru roku. Pro všechny ostatní (a do této skupiny se řadíme i my) představují Slaps and Beans řemeslně zručně sestavenou sérii miniher, u jejíhož hraní se budete bavit, což vám můžeme dát písemně. Nemusíte ani znát film Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, aby se na vaší tváři objevil úsměv v momentě, kdy řídíte jen těžko ovladatelnou čtyřkolku a do uší vám během toho hraje tohle.

Bůh odpouští, já ne!

Slaps and Beans je možné hrát v singleplayeru, nebo kooperaci, kdy do hry zapojíte jednoho dalšího hráče. Každý poté ovládá jednu z hlavních postav. Rozhodl jsem se vzít si k ruce mojí přítelkyni a její volba pochopitelně padla na modrookého Terence, takže na mě zbyla úloha hromotluka Buda. Obě postavy jsou od sebe odlišné nejen vzhledem, ale také tím, jak se za ně hraje. Terence je pohyblivější a nedělá mu problém šplhat, případně elegantně odpravovat nepřátele ze zálohy. Oproti tomu Bud je, stejně jako ve filmech, jen těžko přemožitelná hora, jejíž pěsti páchají dobro v nepřátelských řadách s neuvěřitelnou razancí, což je ještě doprovázeno humorným zvukovým efektem padajících bowlingových kuželek.

Jedna ze zajímavých pasáží, kdy s hlavními hrdiny doháníte vlak.Jedna ze zajímavých pasáží, kdy s hlavními hrdiny doháníte vlak.

Hra se jako klasická 2D rubačka, jichž dnes bohužel vychází jako šafránu, hraje výborně. Má spád, jednoduché logické hádanky, kdy si hlavní postavy musejí navzájem vypomoct, aby se měly šanci dostat do další úrovně, jsou navrženy šikovně a jejich zakomponování do primárně akční hry nikterak neruší. Když si k tomu připočtete možnost sbírat nejrůznější předměty, s jejichž pomocí se následně můžete pustit do efektivní eliminace nepřátel (půllitrem počínaje, soudkem s pivem konče), je jasné, že nuda a stereotyp zde zkrátka nemají šanci.

Červená čtyřkola se žlutou střechou

Nemusíte se bát, že by vás hra po pár minutách hraní přestala bavit. Všechny ty rvačky tvoří sice její primární část, jsou nicméně proloženy četnými minihrami, které jsou jednoduché a pokud jste znalci filmové předlohy tak si v nich budete vyloženě lebedit. Máme tu již zmíněný závod čtyřkolek, přestřelku ve westernovém stylu ale také pojídání párků na čas…zkrátka jde vidět, že autoři jsou velkými fanoušky filmografií Terence Hilla a Buda Spencera a do hry dokázali zakomponovat snad všechny legendární scénky, jež baví diváky již téměř půlstoletí.

Tenhle závod nám dal zabrat.Tenhle závod nám dal zabrat.

Když pomineme mikroskopickou hrací dobu, která nepřesahuje pět hodin, jsou Slaps and Beans výbornou 2D akční hrou, disponující líbivou pixelartovou grafikou, dynamickým soundtrackem, sestaveným z těch největších hitů, jež se ve filmech Hilla a Spencera kdy objevily a chytlavou hratelností, která je snadno dostupná i naprostým nováčkům. I kdyby se jednalo o vaší první hru v životě, nebudete s proniknutím do ní mít žádné výraznější problémy. Pro fanoušky filmových předloh se jedná o povinnost.

Hodnocení redakce:  80 %

• Grafické zpracování
  • Postavy Hilla a Spencera
  • Jednoduchá hratelnost
  • Humor

• Krátké
  • Pro neznalce filmů nic převratného
  • Nic, co bychom již jinde neviděli

Článek Bud Spencer & Terence Hill: Slaps And Beans - Legendy italské komedie poprvé ve hře byl publikován 10. září 2018 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Jaroslav Choun. Pro diskusi slouží komentáře (0).