Marvel’s Spider-Man – První česká recenze!

Přišel čas nasadit oblek, připravit si pavučiny a zachránit New York před zločinci a super padouchy, kterých je v universu pavoučího muže opravdu hodně. PS4 hráči mohou být opět o něco šťastnější, jelikož v brzké době vychází hra Marvel´s Spider-Man a díky Sony ČR si u nás můžete vychutnat recenzi ještě před vydáním samotné hry, abyste se mohli těšit o to více.

Záchrana New Yorku pomocí pavoučích sítí

O příběhu toho nechci příliš prozrazovat, jelikož se rozhodně jedná o velice důležitou část hry. Hra je zasazena v době, kdy Peter Parker už má svůj studentský život nějaký čas za sebou a v roli Spider-Mana je už nějaký čas. Náš hrdina ale má stále problémy s placením nájmu a se svojí láskou MJ mají milostné trable nějaký čas za sebou a alespoň na začátku hry se již nevídají. Dále se našemu hrdinovi splnil jeho dětský sen a pracuje s geniálním vědcem Ottem Octaviusem na projektu, jenž může změnit svět. Přitom všem poté, co si navlíkne svůj oblek, tak spolupracuje s policejní kapitánkou Yuri Watanabeová a policistou Jefferson Davis.

Spider-Man v plné kráseSpider-Man v plné kráse

Náš hrdina má za sebou i velké souboje se superpadouchy. Prostě náš Spider-Man toho již zažil opravdu hodně, ale stále řeší finanční krizi, srdeční lapálie a k tomu mu nechybí notná dávka humoru. Do role se dostanete ve chvíli kdy Spider-Man jde společně s policejními jednotkami pro mafiánského šéfa Fiska známého jako Kingpin, kdy po těžkém boji se ho podaří zatknout a uvěznit do nejstřeženějšího vězení pro superpadouchy. Tím se tak přidá do plejády padouchů, které tam náš pavoučí muž dostal. Následně po New Yorku Spider-Man řeší a čistí město od pochopů Kingpina, kdy se na scéně objeví nový zločinci s označením démoni, kteří kromě porušování zákona jdou i po lidech právě zatčeného mafiánského bosse. Příběh moc hezky eskaluje a na scéně se samozřejmě objeví mnohem více superzločinců třeba jako je Shocker, Rhino, Škorpión a mnoho dalších, které jste měli možnost vidět například v různých videích či gameplay záběrech.

Peter řeší i osobní věci, takže občas necháte oblek superhrdiny ležet a řešíte věci jako Peter Parker. A to například laboratorní věci s Ottem, s tetou May pomáháte chudým či s Mary Jane Watson, která ale již ví, že Peter je Spider-Man, řešíte výsledky pátrání. O hlavním příběhu toho více prozrazovat již nebudu a podíváme se na to jak se vlastně nový Spider-Man hraje a co kromě zajímavého příběhu nabízí dále.

Pravý hrdina se ničeho nebojí

Po hratelnostní a technické stránce je nový Spider-Man naprosto perfektní. Ve hře na vás čeká otevřený svět, tedy jak asi všichni víte, virtuální New York. Ten je plný života všude spousta vozidel a lidí, kteří trochu reagují na přítomnost pavoučího muže, i když to není nijak významné. Grafický se jedná o neskutečnou podívanou, kdy jsem si užíval chvíle, když jsem musel proletět přes celé město. Sice hra nabízí i rychlé cestování, ale to jsem ani jednou nepoužil.

V některých soubojích to jiskříV některých soubojích to jiskří

Ovládání našeho hrdiny je velice intuitivní a rychle se vám dostanou do rukou všelijaké triky. Na některé soupeře platí pouze jedna taktika a tak se rozhodně nejedná o bezmyšlenkovité mačkání tlačítek. Musíte včas uhýbat a využívat vynálezy a schopnosti, jimiž hrdina disponuje. Opravdu smrt může přijít velice rychle a hra již na střední obtížnost nabízí slušnou výzvu. Jelikož je Peter vědec, tak na pomoc má různé vynálezy. Od elektrické pavučiny přes síťové bomby po robotické pomocníky. Veškeré vybavení si postupem času vylepšujete. Co se týče přesunu a houpání na síti, tak i tato část funguje naprosto perfektně a vlastně po této stránce hře nelze nic vytknout.

Náš superhrdina disponuje stromem schopností, které si můžete postupně odemykat. Schopnosti jsou rozděleny do tří kategorií a to inovátor, obránce a pavučinář. Každý směr je trochu odlišný. Důležité jsou i obleky, kterých je opravdu požehnaně. Každý oblek obsahuje také kromě odlišného vzhledu i novou schopnost, kterou po nabití lze použít. Jedná se třeba o elektrickou vlnu, výstřel pavučin do všech směrů, vyvolání pavoučího pomocníka a opravdu mnoho dalších. Po odemknutí obleku danou schopnost můžete využít i v jiném obleku, takže se můžete opravdu rozhodovat podle vzhledu a schopnost si pak přiřadit zvlášť. Dále můžete vás ohoz ještě posílit různými modifikacemi, kdy naráz lze použít pouze tři vybrané.

Peter Parker jako vědec, fotograf a superhrdina

Každou modifikaci a oblek si musíte vyrobit a to za žetony, jež dostáváte za plnění vedlejších aktivit. Jsou tu žetony za zločin, výzkum, základny, dominanty, batohy a mise. Kromě hlavních a vedlejších misí na je ve hře slušná porce vedlejších aktivit. Na začátku hry musíte opravovat vysílací věže, čímž si zpřístupníte mapu. Věže zprovozňujete drobnou minihrou, která má podobu ladění frekvence vysílání. Věží je pouze pár, takže než se dostaví nějaký stereotyp, tak už máte všechny hotové a ve spojení s ostatními aktivitami a minihrami mi nevadila žádná opakující se vedlejší činnost.

Tomu se říká pořádný úderTomu se říká pořádný úder

Dále po městě sbíráte batohy se starými věcmi Petera Parkra, kdy si u každé zavzpomíná na minulost každé z nich, což je příjemným doplňkem a díky tomu objevujete i zasazení. Dále po městě dochází ke zločinům a útokům démonů, za jejichž plnění dostáváte žetony. Peter se dříve živil focením, nyní je vědec, ale fotí stále rád. Pokud chcete žetony dominanty, tak vám nezbude, nic jiného než po městě fotit památky (dominanty).

Také vás bude úkolovat starý kamarád Harry Osborn, který se nachází v Evropě, ale před odletem po městě nechal vystavět výzkumné stanice, které třeba hlídají tlak vody ve vodovodech, znečištění ovzduší a další ekologické katastrofy, kdy k udržení těchto stanic potřebuje pomoc našeho hrdiny. Většinou se jedná o úkoly se sbíráním vzorků, létáním v určité výšce, zacpáváním děr pavučinami a podobně. Odměnou jsou opět žetony a pocit záchrany obyvatel města.

Pak je tu naše oblíbená Felicia Hardy, neboli Black Cat, jenž sice sekala dobrotu, ale z ničeho nic se rozhodla svého oblíbeného pavoučka trochu potrápit a připravuje se na něco velkého a po celém městě zanechala stopy svých činů a na nás je tyto stopy najít vyfotit a tím zjistit co má Black Cat vlastně v plánu. Za splnění tohoto úkolu získáte speciální oblek.

Momentka v okněMomentka v okně

Hra nabízí ještě mnohem více aktivit, ale něco také ponechám jako překvapení. Již jsem zmínil, že i po technické stránce je hra naprosto výborná. Nahrávací časy i na klasické PS4 jsou bleskové a při plnosti města a audiovizuální parádě, kterou vývojáři připravili, jsou překvapující. Popravdě toho hře nemám moc co vytknout, naprosto splnila má očekávání a možná je i trochu předčila. Možná je jen škoda, že se ve hře neobjevilo více známých postav z tohoto universa a některé nedostaly větší roli, třeba John Jonah Jameson do města mluví skrze rádio, nebo Black Cat i MJ by mohli mít ve hře více prostoru.

Nejlepší Spider-Man

Nejlepší hrou ze světa Spider-Mana byla pro mě do této chvíle Spider-Man: Web of Shadows, ale musím uznat, že nyní mám nového favorita. Kdo se na hru těší, tak bude nadšený, a kdo měl obavy, tak nemusí. Nový Spider-Man je prostě fantastický a vytknout můžeme pouze detaily a malichernosti.

Hodnocení redakce:  95 %

• Parádní audiovizuální zpracování
  • Špičková hratelnost