American Truck Simulator: New Mexico - S těžkým nákladem napříč pouští

Přístup českého studia SCS Software je ve všech ohledech sympatický. Namísto toho, aby na trh chrlilo jednu hru za druhou ve snaze těžit z toho, že skutečně kvalitních simulátorů, v nichž se hráč může stát řidičem kamionu, je jako šafránu, tak pilně pečuje o své aktuálně dva největší projekty. Konkrétně Euro Truck Simulator 2 a American Truck Simulator. Příznivci každého z těchto dvou titulů se minimálně jednou ročně mohou těšit na příchod rozšíření, jež do hry vždy přidá několik nových kilometrů dálnic, po nichž se následně mohou pohybovat při obligátním rozvozu zásilek všeho druhu. V roce 2016 jsme se tak díky Euro Truck Simulator mohli podívat do Francie a na začátku minulého měsíce také do Itálie. Ani hráči, které více oslovil American Truck Simulator však nemusejí smutnit. Po dvojici menších rozšíření se hra dočkala prvního regulérního datadisku a jak již jeho název napovídá, podíváme se v něm do prosluněného Mexika.

On The Road Again

Jedním z aspektů, které vás mohou ovlivnit při rozhodování, zda si pořídit Euro Truck Simulator 2 či American Truck Simulator, může být rozlehlost herní mapy. V tomto bodě bohužel novější počin SCS Software za svým starším bratříčkem lehce zaostává. Oblasti, které před hráče předkládá, sice lahodí oku více, než jen stereotypní evropská města, ale zase jich je poskrovnu a tudíž nemůže být žádným překvapením, když se při hraní dostaví stereotyp, jelikož hráč po pár hodinách hraní začne již známá místa projíždět stále dokola.

Konečně civilizace!Konečně civilizace!

S rozšířením New Mexico se tento nešvar podařilo alespoň lehce napravit. Nové lokace jsou dostatečně rozsáhlé a rozhodně nabízejí dostatek zajímavých zákoutí, které vás přinutí se do nich minimálně párkrát vypravit. Bohužel když je srovnáte s některými oblastmi, po nichž jsme se pohybovali například v rámci datadisku Vive La France pro Euro Truck Simulator 2 tak zjistíte, že zdaleka nejsou natolik propracované a ani jejich projetí z bodu A do bodu B netrvá nikterak dlouho.

Některé části mapy jsou opravdu povedené.Některé části mapy jsou opravdu povedené.

Výše uvedené nicméně nelze tak úplně dávat za vinu vývojářům, kteří jistě pracemi na New Mexico strávili nemalé množství času. Reálná geografie ve hře zobrazené oblasti zkrátka mnoho možností, jak si s ní technicky vyhrát, nenabízí a tak se není čemu divit, že valnou část herního času strávíte jízdou napříč zaprášenou pouští. Herní zážitek o několik tříd povyšují různé klikaté serpentiny a horské stezky, po nichž je opravdu těžké se pohybovat a v reálném světě by se do nich člověk neodvážil vydat ani za volantem silného džípu. Nejedna situace, do níž jsme se při hraní rozšíření dostali, nám připomněla sledování dokumentu Nejnebezpečnější cesty a právě tehdy nás hra dokázala nejvíce pohltit.

Sečteno a podtrženo: pokud jste si až dosud American Truck Simulator nekoupili z důvodu, že vám jeho prostředí přišlo málo variabilní či nedostatečně rozsáhlé, datadisk New Mexico na tomto stavu nic nemění. Zkuste počkat ještě několik měsíců. Jistě to nebude dlouho trvat a dočkáme se vydání dalších zajímavých rozšíření, které snad již přidají dostatečně variabilní lokace. Poté vám již koupi budeme moci s klidným svědomím doporučit.

Hodnocení redakce:  70 %

• Osvědčená hratelnost
  • Jízda po horských serpentinách
  • Nové výchozí body na mapě

• Prostředí je povětšinou repetitivní
  • Kromě nových oblastí nic nového
  • Velikost nové mapy je spíše průměrná

Euro Truck Simulator 2

Starší počin českého studia SCS Software nabízí stejnou grafiku jako American Truck Simulator, stejně propracované chování vozů a i identické uživatelské rozhraní. Pokud vás však těžko průjezdné stezky a široké dálnice kdesi za mořem nelákají a toužíte po něčem domáčtějším, Euro Truck Simulator 2 by vaši potřebu projet se několikatunovými monstry mohl naplnit stejnou měrou. Základní hra nabízí pouze několik málo destinací, do nichž se můžete vypravit (např. Praha, Bratislava či Linec) ale pokud si dokoupíte některý z datadisků (dosud vyšly čtyři) dostanete možnost podívat se také do Francie, Polska či Itálie. Největší úspěchy sklidilo rozšíření Scandinavia, kterému jsme v naší recenzi nadělili pěkných 85 procent.

Článek American Truck Simulator: New Mexico - S těžkým nákladem napříč pouští byl publikován 1. ledna 2018 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Jaroslav Choun. Pro diskusi slouží komentáře (0).