Euro Truck Simulator 2 – S tahačem napříč Evropou

Sponzorované odkazy:

Euro Truck Simulator 2 – S tahačem napříč Evropou

Snili jste jako děti řídit šestinápravový kolos s pořádnou tonáží na dlouhé trasy napříč Evropou? Dětské sny se mají plnit, tedy alespoň do určité míry. Nemusíte si dělat profesní průkaz, řidičák skupiny C s přívěsem ani opouštět školu či současné zaměstnání. To vše díky druhému pokračování Euro Truck Simulator z produkce českého studia SCS Software. Jaký ale ve skutečnosti je?

Bez peněz a zkušeností

Očekávání příchodu nového dílu byla veliká a my jsme se Euro Truck Simulatoru 2 věnovali již v naší preview . Doba poposkočila a Euro Truck Simulator 2 (dále ETS 2) je na scéně již pěkně dlouho. Herní obsah se však stále rozšiřuje nejenom díky aktivitě tvůrců, ale také díky široké hráčské základně.

Každý nový šofér pochopitelně nemá k dispozici velké množství peněz a banky mu hned tak nepůjčí. Právě proto začínáme v kabinách tahačů různých logistických firem, které nám umožní vydělat první peníze. Stále tedy přesedáme z jednoho tahače do druhého a vozíme náklady za almužnu. Svoji výhodu to má. Řidič získá prvotní zkušenosti a vyzkouší více značek tahačů a poté koupí ten, který mu nejvíce vyhovoval. Po několika cestách však nabídnou banky výpůjčky v ceně 100 tisíc či 400 tisíc euro, což otevírá další široké možnosti ETS 2.

Opouštíme brány firmy… Čeká nás dlouhá cesta.Opouštíme brány firmy… Čeká nás dlouhá cesta.

Dýchavičný Francouz či líný Švéd?

Vedle vydělávání peněz je nutné sbírat i zkušenostní body, které otevírají nové doplňky do tahačů, další tahače a různé zajímavé nabídky převozu zboží. Při svých cestách objevujete prodejce tahačů, řadu firem nabízejících naložené návěsy či nové garáže a personální agentury. Začněme však výběrem prvního tahače.

Kochací jízda jde i při maximální devadesátceKochací jízda jde i při maximální devadesátce

Bez zkušeností a s trochou peněz jsou k dispozici pouze základní modely tahačů licencovaných značek MAN, Scania, Renault, Iveco (dříve Ivedo), Volvo (dříve Valiant), DAF (dříve DAV) a nelicencovaný Majestic vycházející z reálného Mercedesu. Jejich cena je přijatelná, ale o výkonu nelze říci to samé. Často se tedy při jízdě do ostrých kopců trochu zdržíte. Protože je provoz firmy čistě v naší režii, padá na nás veškerá zodpovědnost a finance. Je nutné počítat s výdaji na nákup nafty, na servis a v neposlední řadě také na splátky půjčky z banky či placení mýtného.

Možnost individualizace a úprav exteriéru i interiéru jsou ze začátku také omezené, především z důvodu chybějících zkušenostních úrovní. Brzy se však možnosti značně rozšiřují. Vedle různých vzhledových doplňků, mezi které patří například přídavná světla, sluneční clony či klaksony, se nabízejí i praktičtější vylepšení motoru, podvozku, zrcátek a řady dalších doplňků.

Renault s porcí nadstandardních doplňkůRenault s porcí nadstandardních doplňků

Z Prahy do Glasgow je to dálka

Jakmile vyděláte další peníze, můžete i pořádně rozjet firmu. Prvním krokem je zvětšení centrální garáže, respektive sídla firmy. Poté již můžeme přistoupit k výběru nového řidiče v personální agentuře, která si za zprostředkování služby účtuje určitou sumu. Následně můžeme navštívit jakéhokoli prodejce tahačů a zakoupit zcela nový tahač.

Pozor, maximálně padesátkou!Pozor, maximálně padesátkou!

Najatí řidiči na začátku příliš nevydělávají, nicméně s postupem času se situace zlepšuje a vaše firma může růst. Stejně jako my získávají zkušenosti a směřují své dovednosti za volantem tahače určitým směrem. Postupně se totiž otevírají možnosti převozu nebezpečných nákladů nebo velmi vzdálené trasy čítající bezmála tisícovku kilometrů. Příkladem může být cesta z Prahy do skotského Glasgow. A s rostoucími zkušenostmi roste také výdělek.

I cesta může být cíl.I cesta může být cíl.

Devadesát v omezovači

Jízdní model ETS 2 je povedený a i na klávesnici lze snadno celou soupravu ovládat. K dispozici je samozřejmě plně automatické či poloautomatické řazení. Na volantu je však zábava podstatně větší a to i díky konfigurovatelnosti ovládání a kompatibilitě se špičkovými modely volantů. Jízda je doprovázená velmi kvalitním zvukovým doprovodem motoru. Snadné je doplnit do rádia ve hře vlastní hudbu či pustit streamované rádio z internetu.

Co se týče grafického zpracování, není potřeba mít k němu nějaké větší výtky. Zpracování interiéru i exteriéru tahačů je detailní a dělané podle reálné předlohy. Chybí mi jedině větší interakce interiéru či integrovaná navigace do palubní desky tahače. U některých tahačů se také objevila hůře čitelná palubní deska s příliš malým a rozmazaným textem. Okolní příroda je velmi povedené a můžete najít i místa či budovy, která se věrně podobají realitě. Příkladem může být firma Scout umístěná u Mladé Boleslavi. Jde samozřejmě o fiktivní ztvárnění automobilky Škoda Auto.

Rozsáhlé silnici a mapy jsou ještě obohacené v datadisku.Rozsáhlé silnici a mapy jsou ještě obohacené v datadisku.

Značně rozporuplná je umělá inteligence okolních účastníků provozu. Je sice na podstatně lepší úrovni než v minulém dílu a již nepřekvapuje zbrklým brzděním či náhlým zatáčením. Do dokonalosti má však stále daleko. Pokud však svítíte na protijedoucí auta dálkovými světly, opětují vám ostrý svit zablikáním. Okolní provoz naštěstí není příliš hustý a auta, která lze potkat, jsou stejně jako tahače dělané podle reálných automobilů. Nechybí tak VW Golf, Škoda Octavia či třeba Renault Megan.

Sychravé počasí nevypadá příliš vábně… Raději zůstanu v kabině…Sychravé počasí nevypadá příliš vábně… Raději zůstanu v kabině…

Na Východ!

DLC rozšíření pro ETS 2 nese název Na Východ! (v původním znění Going East!) a nabízí, jak již název napovídá, rozšíření herní mapy směrem na východ. K dispozici je Maďarsko, Polsko a Slovensko. Po instalaci DLC je tak k dispozici přes 34 000 km silnic a dálnic a také několik nových licencovaných tahačů.

Iveco v „plné polní“ upaluje vstříc cíli.Iveco v „plné polní“ upaluje vstříc cíli.

Verdikt

ETS 2 je ve výsledku nadstandardní simulátor, který mnohým hráčům splní dětský sen. Grafické zpracování je relativně dobré, menší výtky bych mohl mít k interakci a zpracování palubní desky. Okolní příroda je však velmi povedená. Rozporuplná inteligence je lepší než v minulém dílu, stále je však na čem pracovat. Nabídka tahačů je široká a líbí se mi licencované vozy. Ještě z Majesticu by to chtělo udělat Mercedes. Co není, může být. Tvůrci se snaží a stále přidávají zajímavý obsah.

Hodnocení redakce:  75 %

Výhody:

  • Zpracování licencovaných vozů
  • Propracovaný kariérní mód
  • Streamované rádio v kabině
  • Možnost individualizace tahačů

Nevýhody:

  • Umělá inteligence
  • Špatná čitelnost palubních desek

Koupit Euro Truck Simulator 2 PC na xzone.cz
Koupit DLC Euro Truck Simulator 2 Na Východ! na xzone.cz

Článek Euro Truck Simulator 2 – S tahačem napříč Evropou byl publikován 29. října 2013 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...