MotoGP 2010/11: Hit letošních sportovních her

Tagy:  MotoGP, Moto, GP, GradPrix, motorky, motorka, sport, závody, soutěže

Sponzorované odkazy:

MotoGP 2010/11: Hit letošních sportovních her

Další rok a další ročník MotoGP. Jake novinky tvůrci přichystali? Jaké aktualizace letos vydali? Zlepší si reputaci po minulém ročníku? To vše zjistíme v dnešní recenzi. Nezdržujme se a pusťme se do toho.

Ještě než se dostanete přímo do hry, čeká vás úplně první šok. Tím je celé menu, které vypadá katastrofálně. Nic proti jednoduchosti, ale čekal bych alespoň trošku moderní styl pojetí. U jiných her bych to pochopil, ale tady v něm trávíte vcelku dost času. Ve hře jde jak o závody, tak o přípravy na další zápasy, ale dokonce musíte managerovat celý tým. Vlastně nejde o nic nového. Stará známá věc u těchto typů her. Jezděním závodů se vám vylepšuje hodnocení a získátáve peníze a také se vám přičítají zkušenosti. Kariéra působí skutečně pěkným dojmem a na práci toho máte plno. Za zmíňku stojí takové uzavírání smluv se sponzory. Rozhodně u tohoto módu vydržíte dost dlouho. Jedna věc se tvůrcům nevydařila – stereotyp. Takový Dirt 3 je jasný příklad toho, jak má vypadat soužití s jezdcem. V MotoGP prostě jezdíte a jezdíte.

Jak už hra napovídá, tak MotoGP má všechny licence podporující motorbike. V kariéře začínáte na 125kách a přes jednotlivé třídy se vypracujete až do série MotoGP. Nechybí ani licence na všechny hráče, tratě a týmy podle sezony 2010 (Update bude zadarmo podle tvůrců). Zatím se bavíme o těch kvalitnějších věcech a pozitivních věcech. Na řadu přichází ty méně oblíbené negativní věci. Ve hře si můžete vybrat ze škály obtížností. Každá obtížnost má jinhé asistena, který vám pomáhá prakticky se vším.

Na různé zvláštnosti tady narážíte při každém pohybu nebo nějaké akci. Zatáčení ještě působí vcelku dobře, ale problém přichází u tzv. ulehnutím na motorku. Tento styl jízdy v zatáčkách si můžete dovolit i v začátcích a jezdec to ustojí jakoby nic. Zatáčky struhnete jakoby nic a naopak až přehnaně rychle padáte k zemi a musíte restartovat trať. Popřípadě použít druhou šanci a přetočit čas zpět před karambol. Velice populární věc. Havárkám se navíc jen těžko vyhnete, pokud chcete jet trochu obstojně. Různých zvláštností, které působí na pohled totálně neralisticky, se objevilo postupně více. Do velké míry za to může i naprosto „tupá“ umělá inteligence jezdců, další faktor totálně pohřbívající dojem ze simulace.

Například jízda na opravdu dlouhé rovince se pro mne stala noční můrou. Ať se totiž snažíte jak chcete, nepřátelé vás zde prostě bez problémů a dost razantně dojedou a záhy předjedou, zatímco v zatáčkách zase jedou jak kdyby právě dokončili autoškolu. Umělá inteligence působila vcelku dobře po zvolení těžší obtížnosti, ale to také nebylo nic extra. Na snadných obtížností je umělá inteligence na bodu mrazu a na nejvyšší obtížnosti si ani neškrtnete. Ovládání hry je naprosto jednoduché. Motorky mají samozřejmě zvlášť zadní a přední brzdu. To je prakticky všechno, plus na rovinkách využijete ještě tlačítko pro „položení se na motorku". Můžete to tlačítko používat bez problémů skoro pořád. Na tomto schématu prakticky není co se učit, pak jde čistě o to, abyste zvládli to správné načasování. Nejlepší na hře je jen asi kariéra a multiplayer. MP potěší hlavně díky online závodům až ve dvaceti hráčích. Nechybí ani kooperace na jedné televizi skrz split-screen a dokonce lze hrát takto s kamarádem.

Závěrem

MotoGP 10/11 patří mezí nejlepší hry tohoto žánru her, ale to ještě neznamená, že hra má samé plusy. Bohužel dojmy z hraní jsou takové krkolomné. Především zklamala fyzika hry, přitom to je nejdůležitější vlastnost hry. Od realistického chování má také dost daleko. A jestli se ptáte zda došlo k nějakým zásadním změnám od minulého dílu? Hra neprošla nějakými zásadními změnami, snad jen kariéra byla trošku vylepšena. Pokud někdo patří mezi fanoušky MotoGP, tak ať si hru vyzkouší sám. Osobně mě hra nenadchla a hra patří do slabšího soudku her.

Hodnocení: 59 %

Článek MotoGP 2010/11: Hit letošních sportovních her byl publikován 29. července 2011 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Přemysl Maier. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...