Gravel – Recenze offroadového závodění

Gravel – Recenze offroadového závodění

Pokud vám vůně benzínu a plné oči bahna, písku, sněhu či šotoliny nepřijdou nepříjemné ba naopak, tak hra Gravel, jež se zaměřuje na offroadové závodění, je ideálním titulem právě pro vás. Nebo ne? Na to se podíváme v dnešní recenzi. Vývojáři ze studia Milestone musí být prosáklí benzínem skrz na skrz, jelikož se každá jejich hra za posledních několik let zaměřuje na nějaký druh závodění, ať už v autě či na motorce.

Takhle se hezky projíždět venkovem…Takhle se hezky projíždět venkovem…

Studio je známé třeba sérií WRC, MotoGP, MXGP a v neposlední řadě RIDE. Hry od Milestone si z recenzí většinou odnáší průměrná či lehce nadprůměrná hodnocení, ale i tak jsou přijímány hráčskou veřejností. Je na nich totiž vidět opravdová vášeň a zápal, ale vždy jim něco chybí a občas i trochu více. To je případ i recenzovaného Gravelu.

Špatně, špatně a zase špatně

Při prvním spuštění nás pohltilo zděšení, jelikož jsme se na offroadové závodění docela těšili a tak příšerné, nebo spíše zastaralé grafické zpracování, jsme nečekali. V porovnání s konkurencí, kterou představuje třeba DIRT, Grand Turismo, Forza, Project Car či DriveClub, vypadá Gravel opravdu jako začátečník. Nejen co se týče prostředí, ale také zpracování vozidel. I když hra nabízí pěknou řádku značek a skinů, tak přes vzhled je vám pak v celku jedno, co řídíte.

Připravit pozor a startPřipravit pozor a start

Jízdní režim neboli fyzikální model také nepatří k příliš povedeným. Ano, jedná se o arkádovou hru s arkádovým jízdním modelem, ale vozidla jsou spíše jako vznášedla a po závodní dráze se většinu času kloužou. I malé drcnutí od jiného závodníka vás může pěkně roztočit, nebo přinejmenším poslat do nějakého toho stromu či balvanu podél cesty.

Přeci jen se bavíme a závodíme dál

I přes kritiku na jízdní režim hra nějakým zvláštním způsobem dokáže bavit, na ošklivou grafiku si zvyknete a v některých chvílích vás napadne, že ono to zas tak špatné není. Efekty jako cákající voda či létající sníh od kol totiž vypadají velice dobře, a to nemluvě o nočních závodech, nebo jízdě v dešti. V těchto případech vás napadá myšlenka: „sakra, proč ta hra takhle nevypadá celá“. Pak i to neustálé driftování a klouzání je při některých závodech zábavné.

Trocha sněhu neuškodíTrocha sněhu neuškodí

Opravdu hodně záleží, jaký závod a v jakém prostředí zrovna jedete. Závody na sněhu, nebo v noci na pěkně zpracované trati nás bavily. Za řeč stojí i rallye cross, kdy závodíte jeden na jednoho, nebo zajímavý režim, který ozvláštňuje klasickou časovku tím, že se musíte trefovat do míst se šipkou, jinak se vaše vozidlo zpomalí a vy tak ztratíte drahocenné vteřiny. Obsahově je hra velice dobrá, nabízí různorodá prostředí, tratě jsou vytvořené skvěle a vozidel k výběru je také dost. Opravdu je škoda, že tento obsah trochu zanikne za nepříliš pohlednou grafikou a nepříliš zábavným jízdním modelem.

Televizní show aneb cesta za slávou začíná

Hra kromě klasické volné jízdy, online multiplayerových kláních či týdenních výzev vytvořených vývojáři nabízí samozřejmě kampaň a jednu malou perličku, což jsou dva online módy. Nejdříve se podíváme na kampaň. Ta je rozdělena do několika kapitol. Na konci každé kapitoly na vás čeká slavný závodník, kterého musíte porazit v několika závodech jeden na jednoho. K odemknutí závěrečných závodů, ale musíte získat dostatečný počet hvězdiček z předchozích menších turnajů a výzev.

Tolik spálených gum a palivaTolik spálených gum a paliva

Jedním ze zajímavých online módů je Capture the Flag. V závodní hře se tento režim může zdát trochu zvláštní, ale překvapivě nás bavil. Kromě skvělých řidičských schopností můžete zapojit trochu té strategie, jak nejlépe ukořistit vlaječku a dovést ji do své základny. Dalším módem do party je King Run, jenž je velice podobný, zde zas seberete žeton a snažíte se ho udržet. Ostatní hráči ho chtějí ukořistit pro sebe a toho docílí tím, že do vás narazí a tím si ho přivlastní.

Gravel zapadá do portfolia studia Milestone. Opět tu máme zajímavou hru, která by potřebovala ještě poladit a vylepšit a pak by se z ní mohl stát titul, jenž by sbíral ta nejlepší hodnocení. Hra nabízí zajímavý obsah, co se týče map, herních módů a přijatelné kampaně. Bohužel vše shazuje nepříliš vábné grafické zpracování a již zmíněný jízdní režim.

Hodnocení redakce:  65 %

• Slušný výběr vozidel
  • Nové herní módy
  • Různorodé prostředí

• Nepříliš vábné grafické zpracování
  • Fyzikální jízdní model by zasluhoval více

Dirt 4

Další studio, ve kterém mají vývojáři místo krve benzín a k snídani místo kafe pijí naftu, je Codemaster. Ti se opět vrátili k rallye závodění v podobě DiRT Rally a v poslední řadě vytvořili DiRT 4, který nabízí oproti recenzovanému titulu parádní grafické zpracování a reálnější jízdní režim. Určitě se jedná o vhodnou alternativu pokud máte rádi závody na šotolině, štěrku a dalších nezpevněných površích.

Článek Gravel – Recenze offroadového závodění byl publikován 28. května 2018 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).