Operation Flashpoint: Dragon Rising – Číňan na šesté hodině!

Tagy:  Operation Flashpoint, Dragon Rising, Skira, Codemasters, Arma 2, BIS, simulátor, válka, Američané, Číňané

Sponzorované odkazy:

Operation Flashpoint: Dragon Rising – Číňan na šesté hodině!

Před téměř devíti lety vyšel první díl legendárního vojenského simulátoru Operace Flashpoint od českých programátorů z Bohemia Interactive Studio (BIS). Nyní jsme se dočkali oficiálního pokračování Flashpointu s názvem Operation Flashpoint: Dragon Rising. Druhý díl už bohužel není z české dílny, ale od tvůrců z Codemasters. Uvidíme, jak si nový Flashpoint povede v duelu s výbornou Armou 2 od BIS.

Nikdo se sem nedostane…Nikdo se sem nedostane…

K palbě připravit!

Nový Flashpoint se odehrává v blízké budoucnosti na smyšleném ostrůvku Skira. Úhlavními nepřáteli se stávají Američané a Číňané z důvodu nálezu velkého ropného ložiska. Jestliže hledáte stoprocentní vojenský simulátor, který nenabídne nic jiného než propracovanou a hlavně reálnou válečnou vřavu, hned na začátku vás odkáži na konkurenční tituly. Nový Flashpoint se totiž ubírá jiným směrem než jeho legendární předchůdce. Částečně se totiž ve hře musíte držet přednastavené lajny, jinak se umělá inteligence začne chovat velmi bláznivě. Oproti Armě je volnost pohybu sice omezená, ale i tak je jí požehnaně. K cíli však většinou vede pouze jedna cesta. Relativně mnoho akcí a úkonů je naskriptováno, a tak nějaké pořádné sebeovládání ostatních spolubojovníků nečekejte. Naštěstí vás mohu uklidnit, protože bezhlavá řež typu Wolfenstein, kde víc střílíte než myslíte, se zde opravdu nekoná. Celá kampaň se skládá z misí typu vyčistit, udržet, resp. počkat na posily a nebo zachránit předurčenou osobu. V určitých momentech je obtížnost hry opravdu vysoká. Chvíli si tak poklidně běháte a střílíte a chvíli zase máte tendenci rozbít všechno okolo počítače. Ve hře chybí individuální ukládání hry. K dispozici jsou pouze přednastavené checkpointy, díky kterým některou z misí budete hrát více než jednou.

Hop, Hop, Hop!Hop, Hop, Hop!

Kupředu vojáci, kupředu!

Nebyl by to Flashpoint, aby zde nebyla základem týmová kooperace. Rozdávání rozkazů si zde užijete až až. Jejich rozdávání bohužel není úplně ideální. Máte dvě možnosti rozkazování. První je zdlouhavější přes klasickou velkou mapu. Ta druhá je prostřednictvím rychlé nabídky, která však znemožní jakýkoli pohyb, tedy vyjma změny pohledu a střelby. Uprostřed přestřelky se vám to může ošklivě vymstít. Po většinu hry budete mít na starost čtyřčlenný tým. Dokáží za vámi sice běhat jako káčátka za kachnou, ale jakmile jim zamotáte mozek nějakým rozkazem, není to úplně to pravé ořechové. Nepřátelé svoje pozice drží zuby nehty a i kdyby čert na koze jel, nehnou se z ní. Vám tak zbývá jen poslat jim do úkrytu nějakou trhavinku nebo trochu olova. Spolubojovníci a nepřátelé jsou velmi obezřetní, a snadno vás zahlédnou na obrovskou vzdálenost přes neprostupné stromořadí. V jednu chvíli se vám to může hodit, ale jakmile se ozve střelba z druhé strany lesa a vy nebude vědět kam střílet, už se vám to tolik líbit nebude. Umělá inteligence. To je prostě kámen úrazu nového Flashpointu. Spolubojovníci vám sem tam vběhnou do vaší salvy olova a nebo vám stejnou salvu pustí do zad. Naštěstí jsou schopni i pomoci. Jakmile vás nepřítel do určité míry poraní, může vás váš týmový lékař uzdravit. Jestliže se lékárničky nedočkáte, můžete vykrvácet a tím pádem zemřít. Jestliže vám prošpikuje olověná kulka hlavu, můžete rovnou volat do krematoria. Zde už ani lékárnička nepomůže.

Střílejte potichu!Střílejte potichu!

Tvořit, střílet a jezdit

Nebyl by to Flashpoint, aby neobsahoval editor. Při srovnání s konkurenční Armou je sice editor značně chudší, ale i tak se s ním dá velmi dobře pracovat. Ruku v ruce s editorem jde i výběr vojenské techniky a zbraňového arzenálu, kterých je ve hře opravdu požehnaně. Co se týče vozidel, mnoho si jich neužijete. Při plnění bojových úkolů si totiž často vystačíte pouze se svými osvědčenými botami a nebo se vám také může stát, že v dohlednu žádnou mašinu nenaleznete. K dispozici jinak máte letadla, vrtulníky, různé náklaďáky, tanky, obrněné transportéry, samozřejmě i oblíbené Hummery a další. Arzenál ručních a statických zbraní je ve hře rozsáhlý. Kdybych je zde měl jmenovat, byl by to velmi dlouhý a nezáživný výčet. Mohu vám jen říct, že co se týče výběru zbraně, přijde si každý na své.

Kdepak jsi?Kdepak jsi?

Zpracování

Možnosti hry jsme si tedy probrali. Dále se podíváme, jak je na tom hra co se týká hratelnosti a celkového zpracování. Grafická stránka hry je na relativně dobré úrovni. Nezklame, ale nijak nenadchne. Stejně tak je na tom i fyzika hry. Dobrou zprávou je však nízká náročnost a dobrá optimalizace. Hru si tak zahrajete i na starších mašinách bez jakýchkoliv kompromisů. Pokud jde o zvukovou stránku hry, zaslouží si pochvalu.

Útočí!Útočí!

Závěrem

Operation Flashpoint: Dragon Risign se nám představil jako docela zábavná válečná střílečka s trochou simulace. Jako o čistokrevném simulátoru ale o něm nemůžeme mluvit. Konkurenční Armě se opravdu nevyrovná. Mnohé z vás jistě potěší skvěle zvládnutá optimalizace a také zvuková stránka hry. Naproti tomu určitě zamrzí občasné chyby umělé inteligence, trochu chudší editor map, špatné rozmístění checkpointů a plno dalších nedostatků. Oproti prvnímu ryze českému simulátoru Operace Flashpoint je pokračovatel slabší. Novému Flashpointu přece jenom scházejí ty naše zlaté české ručičky. Nadšence válečných simulátorů hra nijak nenadchne. Běžné hráče, kteří netouží po čistokrevné simulaci války, však hra jistě potěší.

Moje hodnocení:  52 %

Výhody:

  • Optimalizace
  • Zbrojní arzenál
  • Hratelnost

Nevýhody:

  • Umělá inteligence
  • Časté využití skriptů
  • Chudší editor
  • Špatně navržené velení
  • Chechpointy
  • Občas obtížnost

Koupit Operation Flashpoint: Dragon Risign PC za 999 Kč

Koupit Operation Flashpoint: Dragon Risign PS3 za 1399 Kč

Koupit Operation Flashpoint: Dragon Risign XBOX 360 za 1399 Kč

Článek Operation Flashpoint: Dragon Rising – Číňan na šesté hodině! byl publikován 22. října 2009 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...