Nacházíte se: Úvodní stránka > Hry > Max Payne 3 - návrat legendy?
Sponzorované odkazy:
Představte si situaci, kdy jste přišli úplně o vše co jste kdy měli – peníze, práci, domov, opravdovou lásku a dokonce i o chuť do života. Říkáte si, jaké to asi je? Nyní máte možnost vžít se do příběhu hlavního hrdiny hry Max Payne 3, který se nachází přesně v této svízelné situaci a vaším úkolem je jediné – odrazit se ze dna zpět na vrchol.
První dva Max Paynové se odehrávali v temném prostředí New Yorku a tentokrát se vydáme někam tak trochu jinam. Letenku můžete rovnou kupovat do Sao Paula v Brazílii. Ano, právě Latinská Amerika bude dějištěm snad celého příběhu trojky. Samozřejmě v této dvaceti milionové metropoli se nebudeme procházet po památkách. Zavítáme totiž do drsného podsvětí, především do ghetta označovaného favelas, které se skládá z portugalských přistěhovalců a je bráno coby nejnebezpečnější na celém světě. Teplé podnebí Brazílie ovšem není to hlavní, co vás přimělo navštívit tuto zemi. Náš hrdina je totiž poměrně silně závislý na sedativech, které mu pomáhají překonat bolesti které má a právě Brazílie je zemí, kde se toto svinstvo shání poněkud snadněji. Ať chcete nebo ne, drogy a prostředí do kterého jste zapadli vám přinesou jen samé problémy v podobě vražd, krádeží a korupce a bude jen a jen na vás jak si s nimi poradíte.
Zatímco prostředí New Yorku bylo hodně temné a bez barviček, Brazílie jich naopak bude plná. Zpracování města má opět navodit skvělou atmosféru. Nečekejte sice absolutní volnost, ovšem v rámci konkrétní mise už se můžete pohybovat svobodně. Uvidíte zde jak vysoké mrakodrapy, tak luxusní vily multi-milionářů, ale také rozpadlé dřevěné chatrče absolutní spodiny obyvatelstva. To že město by mělo být opravdu hodně autentické dokazuje už fakt, že Rockstar, který stojí za tvorbou Maxe 3, vyslal do Brazílie desetičlenný tým lidí, kteří se snažili vstřebávat veškeré detaily města, aby je mohli co nejlépe přenést do hry samotné.
Přinese Max Payne 3 kromě grafického zpracování nějaké další novinky? Odpověď je: ANO. Jednou z nich je jakýsi Berserkr mód. V momentě kdy vám začne černat vaše obrazovka, což značí vaše zranění, Max jakoby obživne. Jednoduše řečeno díky adrenalinu ho to vyburcuje a získáte trochu zdraví k dobru. Ohledně zdraví bude hrát svoji roli i závislost hlavního hrdiny jak na drogách, tak na Painkillerech – tedy lécích proti bolesti. Ty bychom opět měli nalézat v průběhu hry podobně jako v předchozích dílech. Samozřejmě že nesmí chybět Bullet Time, který do předchozích dílů Max Payna přinesl opravdu revoluční hratelnost a stal se oblibou u mnoha dalších herních titulů. Tvůrci slibují, že i zde by mělo dojít k nějakým, spíše kosmetickým, úpravám, jež by měly navodit ještě lepší prožitek ze zpomaleného času.
Max Payne 3 má vypadat krásně i po vizuální stránce. Tvůrci slibují engine ze hry Rage, kterému navíc dopomůže NaturalMotion Euphoria, tedy animační technologie pohybů postav představená v GTA IV. Výjimečně působí hlavně míra detailů a množství objektů v prostředí, které by se měli chovat maximálně realisticky.
Otevřeně můžu konstatovat, že Max Payne 3 je určitě hodně odlišný od předchozích dvou dílů a to jak grafickým zpracováním, tak i prostředím do kterého byl zasazen. Nic méně nebyl by to ten správný Max, kdyby v sobě neuchoval své typické herní rysy jako je např. Bullet Time, či konzumace Painkillerů apod. Hra byla vyvíjena hlavně za účelem navození opravdu skvělé atmosféry a realistického prožitku z hraní. Je na každém, aby si udělal obrázek o tom zda-li se to tvůrcům povedlo. Já za sebe říkám, že ano…
Sponzorované odkazy:
HerniMag.cz - magazín o hrách (ISSN 1802-8551)
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.