Návrat doby temna - Levná logická jednohubka

Český dabing, zajímavé prostředí, adventura a především cena. To jsou hlavní výhody stánkové hry, na které visí cenovka 70 Kč. Je hraní Návratu do doby temna zážitkem? Odpoví následující odstavce.

Z Kyjeva a s dobrým českým překladem

Pár recenzí hru Návrat do doby temna profiluje jako českou hru. Přestože je hra v češtině a vydává jí Špidla Data Processing, je nutné tento mýtus vyvrátit, protože jména, která běží v titulcích po dohrání hry, skutečně česká nejsou. Za hrou totiž stojí studio Shaman Games, které sídlí v ukrajinském Kyjevě. Hra se v originálu jmenuje Fall of the New age a Špidla DP pro ni obstaral českou distribuci a českou lokalizaci.

Přiznám se pak, že tento typ hry hraji vůbec poprvé. I já jsem byl lehce zlákán vidinou české adventury. Oči se mi rozzářily při vzpomínce na horké chvilky u Horkého léta a vydal jsem se do temného dobrodružství.

Cílová skupina je jasná

Společnost Špidla Data Processing je známá distribucí zábavných a nenásilných her. Mnoho lidí pak na jejich politiku slyší. Pokud bych to měl nějak generalizovat, i Návrat do doby temna je hrou, kterou si plnou měrou užijí hlavně děti a ženy. Je to hra klikací, kdy na obrazovce hledáte věci, které vám dopomohou k řešení úkolů. V jádru pak jde spíše o takový labyrint z úkolů, kterým se line horlivě, ale zajímavě vyhlížející příběh o tajemném bratrstvu, které chce ovládnout království.

Vy jste v roli zlodějky Marie. Ta byla uvězněna poté, co viděla to, co by neměla. Naštěstí se z vězení právě díky vaší pomoci dostane a bude moct rozkrýt spiknutí, které po podivné smrti krále vypukne.

Krásná grafika

Grafiku lze jen obdivovat. Je krásná a scenérie zajímavé. Samozřejmě pokud chcete věrně zpracovaný středověk, jděte si pustit Assassins Creed. Je však pravdou, že si tvůrci s vizuálem pohráli dostatečně. Občas potěší i 3D animace, stejně tak hudba je na dobré úrovni. Celkově pokud jste bystří a hádanky rozkrýváte rychle, užíváte si celkem svižný příběh. Potěší zajímavé rébusy a celý systém příjemně klape.

Co občas skřípe, je logika. I když i lehká logická kontroverznost se dá vysvětlit celým mysteriózním hávem, kterým je příběhem rozesetý.

Verdikt

Celkově se mi po nějaké době stalo, že přestože jsem byl ke hře skeptický, přestože jsem tento typ hry hrál poprvé, vtáhla mě. 69 Kč je cena, kvůli které se skutečně hromada věcí odpustí. Například zcela neprocítěný dabing, relativní krátkost a občas nesmyslné zvraty v příběhu. Celkově jsem se ale bavil a hru půjčil své přítelkyni, která byla ještě nadšenější. Potvrdilo se tedy to, co jsem psal výše, že mírumilovná stvoření této planety (myslím tím ženy a zvídavé děti) tuto hru ocení nejvíce. Hrubější množina lidstva bude Návrat do doby temna brát jako jednohubku mezi nějakým AAA titulem. Je však pravdou, že si Návrat do doby temna ani na nic jiného nehraje.

Moje hodnocení:  75 %

• Cena 69 Kč
  • Možnost stáhnout legálně hru po odeslání SMS