Tomáš "Pospi" Pospíchal: rozhovor s šéfredaktorem české eSuby

Sponzorované odkazy:

Tomáš "Pospi" Pospíchal: rozhovor s šéfredaktorem české eSuby

Znáte nejlepší tuzemský klan eSubu, či nejznámější portál Hitpoint a chtěli byste se dozvědět více o jejich interních záležitostech? Přinášíme Vám exkluzivní rozhovor s „hlavou webu“ těchto organizací, Tomášem „Pospi“ Pospíchalem.

  1. Ahoj Tome, neznalé čtenáře by jistě zajímalo, kdo vůbec jsi a čím se zabýváš, můžeš nám o sobě něco povědět?

Ahoj, tímto zdravím nejen tebe, ale i všechny čtenáře. Mé jméno je Tomáš Pospíchal, na scéně se pohybuji pod příhodnou přezdívkou Pospi, je mi 24 let a spolupracuji na projektech eSuba a Hitpoint. V současné době ještě studuji na univerzitě v Brně a ve volném času se věnuji především mému milovanému florbalu a dalším sportovním aktivitám.

Tomáš mezi spoluhráči z florbaluTomáš mezi spoluhráči z florbalu
  1. Věřím, že je jen málo čtenářů, jenž neznají nejznámější český klan eSubu. Mnohem větší procento by však chtělo vědět víc o interních záležitostech v tak velké organizaci.

Samozřejmě nemohu z určitých důvodů mluvit o všech interních záležitostech, nicméně pokusím se přiblížit, jak to v eSubě chodí. Důležité je, že jako v každém větším subjektu či organizaci, tak i zde panuje klasická hierarchie a s tím i spojené rozdělení práce. Každý člen má své funkce a povinnosti. Šéfredaktor se stará o chod webu, aktualizaci, řízení redakce a jiné další věci. Manažeři mimo jiné zase šlapou na krk šéfredaktorovi a pochopitelně i všem hráčům, aby dodržovali to, co se od nich očekává a také to, proč jsou v eSubě – zkrátka být nejlepšími u nás. Cílem je rozvoj gamingu a zajištění adekvátních podmínek nejlepším hráčům z Česka a Slovenska pro jejich další kariérní růst – třeba pro případné angažmá v zahraničí, čehož jsme byli několikrát svědky. Součástí každého týmu bývají sponzoři.

eSuba na DreamHackueSuba na DreamHacku
  1. K čemu jsou vůbec sponzoři dobří? Kde se takový sponzor objeví, a co táhne firmy jako například INTEL k tomu, sponzorovat hráče počítačových her?

Bez skvělé pomoci našich partnerů bychom v podstatě ani nemohli fungovat. Díky nim můžeme hráčům zajistit vhodné zázemí a tím pádem i jejich rozvoj. To stejné platí pro celé fungování eSuby a všech jejich složek. Podpora velkých společností jako třeba INTEL patří ke gamingu už několik dlouhých let. Firmy samozřejmě rády podporují tento segment, protože se ve velké míře zaměřují na hráče a obecně mladou generaci. Je pravdou, že se jedná především o IT subjekty a podobné, nicméně je jen otázkou času, kdy se do esportu zapojí i další obrovské koncerny. Dobrým příkladem je třeba League of Legends liga LCS, která otevřela novou spolupráci se značkou Coca-Cola.

  1. Nelákalo tě někdy stát se součástí takového projektu jako samotný, profesionální hráč a nechat se tak sponzorovat?

Myslím, že téměř každý, kdo se nyní pohybuje ve vedení takových organizací, si dříve vyzkoušel roli hráče a klidně mohl mít přesně takový sen. Před hodně lety jsem samozřejmě, jako mnoho dalších, chtěl být v eSubě za hráče, ale okolnosti mě nakonec dovedly jiným směrem a jsem za to rád.

z leva: Pospi, HerO, smOkez leva: Pospi, HerO, smOke
  1. Jaké hry máš vůbec nejradši, které momentálně nejvíc hraješ a které ti navždy přimknuly k srdci?

Nikdy nezapomenu na staré dobré časy druhého dílu Call of Duty. To pro mě byla srdcovka nejen z hlediska zábavy, ale také kvůli tomu, že jsem v této hře poznal řadu skvělých lidí, s nimiž jsem doteď v kontaktu. V současné chvíli už téměř nehraju. Už není tolik času, ani takové to zapálení. Jasně, lhal bych, kdybych tvrdil, že občas něco nezapnu, ale je to opravdu zřídkakdy. Jinak co se týče mých dalších oblíbených her, tak určitě StarCraft II, League of Legends, Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive.

  1. Dalším tvým zaměstnavatelem jsou Hitpoint. Můžeš nám přiblížit, čím se vůbec server Hitpoint zabývá, co je jeho cílem a v čem spočívá tvá práce na tomto projektu popř. jaké hry hitpoint podporuje a proč?

S Hitpointem se specializujeme na pořádání různých gamingových turnajů, stojíme za vznikem prestižních Národních lig ve StarCraft II a Quake Live, specializujeme se na profesionální videoprodukci a v neposlední řadě jsme rozjeli i novou League of Legends ligu. Cílem – je to podobné jako u eSuby, ale tentokrát z jiného hlediska, protože vystupujeme jakožto organizátoři eventů, dál už asi není třeba to víc rozebírat. Abych řekl pravdu, sám nevím, jak bych svou práci u Hitpointu měl uceleně charakterizovat, protože zastávám hned několik rolí, ale můžeme to pojmout opět pod pozici šéfredaktora a admina turnajů. Jaké hry podporujeme, už jsem uvedl výše. A proč? Jednoduše. Mají u nás již určitou tradici, ve světě se řadí k aktuálním fenoménům a i u nás jsou velmi oblíbené.

Hitpoint teamHitpoint team

7)Zajímaly by nás stejné interní záležitosti okolo Hitpointu jako u eSuby, tedy alespoň to, co můžeš prozradit..

Dá se říct, že je to v podstatě identické. Tedy alespoň kostra, jinak jsou oba subjekty velmi, velmi odlišené. Víc snad nemám co dodat.

8)Odeberme se na závěr od Pospiho k Tomášovi a pověz nám ještě něco, o svém skutečném životě. Momentálně studuješ, jak to se studiem vidíš a kam by ses chtěl posléze profesně ubírat?

Sám pořádně ještě nevím. Pořád si říkám, že jsme na rozcestí a už bych se měl rozhoupat. Esport mě zatím drží a věřím, že ještě dlouho bude. Když v něco věříš a věříš, že to má budoucnost, těžko se něco takového opouští.

Tomáš a Bětka z RE-PLAYTomáš a Bětka z RE-PLAY

9)Díky za rozhovor – něco na závěr co bys chtěl povědět?

Já ti také děkuji za rozhovor. Závěrem snad jen dodat, aby se lidi nebáli dát gamingu šanci. Velmi často jej mnozí odsuzují, aniž by cokoliv věděli, a to je velká škoda. Přeci jen má toto odvětví našlápnuto se v budoucnu stát mainstreamovou zábavou nevídaného rozsahu.

Článek Tomáš "Pospi" Pospíchal: rozhovor s šéfredaktorem české eSuby byl publikován 3. července 2014 v 05.00 v rubrice Hry a Herní weby. Autorem článku je Šimon Wlosok. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...