PayDay 2 – Zločinecká jízda plná peněz, drog a olova

Sponzorované odkazy:

PayDay 2 – Zločinecká jízda plná peněz, drog a olova

Zločinec, ten těžký život má. Stále hledá zakázky a nasazuje život pro jiné. Kdo by ale řekl, že to bude taková zábava. Neutuchající kooperativní akce s pořádnou dávkou adrenalinu a neustále prázdnými zásobníky. Herní studio Overkill přináší druhé pokračování zločinecké jízdy PayDay. Zkusme si hezké stránky života gangstera.

Netradiční výběr bankovního účtu

Do banky chodí lidé řešit všechny náležitosti spojené s financemi a účty. Málokdo si však troufne na netradiční výběr, který zburcuje všechny bezpečnostní složky v okolí několika bloků, ne-li z celého města. Na řadu pak přicházejí frenetické přestřelky, při kterých se municí opravdu nedá šetřit. PayDay 2 však není jen o bankách. Na scénu se dostanou i drogy a práce s dalšími cennostmi.

Čerství vánek zeleně brzy přebije střelný prach.Čerství vánek zeleně brzy přebije střelný prach.

Hra více hráčů je základem. O důkladné kooperaci to platí dvojnásob. V PayDay 2 se na své tahy vydáváte společně s trojicí spoluhráčů různých schopností a zkušeností, podobně jako v Left 4 Dead. K dispozici jsou čtyři dovednostní stromy, které můžete libovolně kombinovat. Nejlepších výsledků však vždy dosáhnete s jedinou specializací. Na scénu se tedy dostává bojová třída Enfocer, Ghost, Mastermind a nakonec také Technician. Enfocer je válečník prvních linií. Unese totiž těžší arzenál a rychleji odnese balíky peněz. Naopak Ghost se plíží potichu jako duch a je jakýmsi hackerem, neboť má v malíčku obcházení bezpečnostních systémů. Další třídou je Mastermind disponující vůdčími schopnostmi a bez problému přesvědčí policisty a civilistky ke spolupráci. Poslední třída Technician si dobře rozumí s výbušninami a zámky sejfů.

Co PayDay 2 postrádá, je propracovanější příběh. Některé úrovně na sebe navazují, jiné jsou zcela odlišné. Pravdou je, že všechny úrovně spojuje jediný šéf organizovaného zločinu, který zadává zakázky. Vy je potom s různými lidmi či počítačovými spoluhráči plníte a získáváte tak zkušenostní body a peníze. Proti vám vždy stojí bezpečnostní složky, které jsou čistě v režii počítače.

Všichni si lehněte na zem! Říkal jsem snad na strop?Všichni si lehněte na zem! Říkal jsem snad na strop?

Plán A a B je pryč. Nemáme plán C!

Pozlátkem PayDay 2 je bezesporu různorodost všech úrovní a především časté nečekané zvraty. Díky tomu nenastupuje pocit nudného stereotypu bez vize změny. Zvenčí může cílová budova vypadat stejně, uvnitř však čekejte jinou polohu sejfu, obrazů a dalších detailů. Vždy se něco pokazí a nebo změní. Každou akci je nejprve potřeba řádně naplánovat a zvážit každý aspekt ovlivňující průběh mise. Taktika je základ. Nesmí chybět ani adekvátní vybavení, tedy nákup potřebného příslušenství a především munice. Velmi ráda totiž dochází.

Dělej, ten adrenalin mě zabíjí!Dělej, ten adrenalin mě zabíjí!

Nečekané zvraty přinášejí do hry prvotřídní dynamiku. I proto je důležitá hlasová komunikace a propracovaná kooperace celého týmu. Horší případ nastává v momentě, kdy v týmu chybí lidští hráči. Nastupuje nepříliš povedená umělá inteligence, která vás sice ošetří a bude kosit nepřátele, víc ale nečekejte. Čím déle vám trvá provedení hlavního úkolu, tím jsou nápory nepřátel větší. Na řadu pak přicházejí i speciální jednotky a po zuby ozbrojená zásahovka.

Už pro nás letí… Měli přiletět před 10 minutami!Už pro nás letí… Měli přiletět před 10 minutami!

Novou masku nebo nový zaměřovač?

Pokud se vám i přes originalitu každé z úrovní zdá hra nudná, na řadu přichází systém obrovské motivace. K dispozici je totiž celá řada doplňků, které jasně zdůrazní právě vaši postavu. Může jít třeba o masky s různým vzorem. Někdo své postavě koupí masku s americkou vlajku, někdo třeba pomateného klauna. Možnosti individualizace jsou opravdu rozsáhlé a podpořené propracovaným managementem výzbroje.

Tak už střílej, máš ho na mušce!Tak už střílej, máš ho na mušce!

Vzhled je věc, která upoutá ale neoslní činy. Tím pravým hybatelem je samozřejmě arzenál. Nabízí se tak všelijaké možnosti úpravy zbraní a i samotný arzenál čítá dostatečné množství zbraní. Vše je založeno na systému zkušeností, které dostáváte za odehrané mise. Bodů je dostatek, leč s body stoupají také ceny nákupu nových věcí. A tím roste i motivace. Pokud chcete více zkušenostních bodů, vyplatí se hrát delší mise s vyšší obtížností. U takové hry však strávíte podstatně více času, protože obtížnost může být opravdu vysoká.

Utíkej, došla mi munice!Utíkej, došla mi munice!

Lesk a bída zpracování

Zpracování PayDay 2 je bohužel rozporuplné. Jako největší problém vidím hloupou umělou inteligenci. Pokud není dostatek lidských hráčů, hra podstatně ztrácí na hratelnosti, protože je kooperace značně narušena. Ani umělá inteligence protivníka není valná, a tak vás policisté více než inteligencí přemůžou množstvím.

Také grafické zpracování by zasloužilo více pozornosti. Zastaralá grafika jde ještě skousnout, ale animace a především optimalizace jsou na špatné úrovni. Počítače se tedy občas mohou zbytečně zapotit. V celkovém zpracování lze hledat další technické chyby. Ale jednu věc musím ve zpracování vyzdvihnout – hudební doprovod. Ten je totiž správně dávkován a silně podporuje již tak frenetickou atmosféru.

Verdikt

Suma sumárum je PayDay 2 pořádná porce zábavy čítající stovky hodin neotřelé akce. Stále je co poznávat a pokud potkáváte dobré spoluhráče, hra je ještě podstatně lepší. Pravdou je, že PayDay 2 hraje dostatečné množství Čechů, a tak angličtina není zcela nezbytná. Motivace hrát dále je také dobrá, protože vylepšení a doplňků je celá řada. Ve výsledku jde tedy o kvalitní hru více hráčů, u které hratelnost jasně setře nevýhody v podobě horšího zpracování.

Hodnocení redakce:  75 %

Výhody:

  • Změny v herních lokacích
  • Nečekané zvraty
  • Nutnost propracované taktiky
  • Množství doplňků
  • Atmosféra

Nevýhody:

  • Zpracování
  • Optimalizace
  • Chybí propracovanější příběh
  • Umělá inteligence přátel i nepřátel

Článek PayDay 2 – Zločinecká jízda plná peněz, drog a olova byl publikován 5. listopadu 2013 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...