Nacházíte se: Úvodní stránka > Hry > Generation Zero – Roboti, jako zkáza lidstva, nebo alespoň malebného Švédska
Sponzorované odkazy:
Jako mladý teenager se probudíte na prázdném ostrově, bez přátel, rodiny a venku se to hemží různými roboty, kteří chtějí zničit i ty poslední zbytky života, které na planetě ještě zbyli. No nic, vezmeme pistoli z prvního domu, po pár kilometrech najdeme brokovnici po starém statkáři, do toho nějaké ty obvazy, rádio, dalekohled, pár světlic a půjdeme si to s těmi roboty hezky vyřídit.
Popravdě se jen neprobudíte na pustém ostrově, ale připlujete na lodi, která začne jít ke dnu a ostrov je jediná možnost jak přežít alespoň o chvilku déle. Teplou večeři na ostrově nedostanete a tak začne hledání zásob a pátrání po přeživším. Sice nenarazíte na žádnou nákazu, zombíky či jiná monstra, ale boj s mechanickými nepřáteli je hlavně v pozdější fázi opravdu tuhý boj.
Hru Generation Zero má na svědomí známé herní studio Avalanche. To se proslavilo především sérií Just Cause a ne každý zná jejich lovecké simulátory. Nicméně čtvrtý díl série nedosahoval takových kvalit, jako hlavní příčinu jsem vidět ve velkém počtu rozjetých projektů, jako je Rage 2 a právě Generation Zero, ale mám pocit, že vývojáři zůstali na půl cesty.
Pokud jste čekali od hry zajímavý příběh, tak vás musím zklamat. Do úvodu vás dostane pouze trocha textu bez žádného filmečku či většího vysvětlení. Dozvíte se pouze, že jste ztroskotal na ostrově v době po druhé světové válce. Pak už začnete pouze pátrat po přeživším, jedinými vodítky jsou kazetové nahrávky a zanechané dopisy popisující poslední události obyvatel ostrova. Podobně přicházíte k vedlejším úkolům, třeba ve vozidle po autonehodě naleznete cár papíru, ze kterého zjistíte, že se v blízkosti nachází lovecká chata s bohatší kořistí.
I když je svět opravdu parádně zpracován v podobě všudy přítomných krásných lesů, trosek hradů, statků, městečka, lovecké chatky, přístavů, dobových domků, tak zde nenarazíte na žádné NPC postavy, nebo zvěř, což působí hrozně pustě a opuštěně. Během prvních pár hodin hraní se budete sice kochat hezkou podívanou podkreslenou kvalitním ozvučením, ale vzhledem i k velice pomalému tempu hry, kdy v první části ostrova budete narážet pouze na robotické psy s kulometem na zádech, nebo malé robotické brouky, a toho že do rukou se vám dostane pouze několik zbraní, dohromady odradí velkou spoustu hráčů. Ještě pokud hrajete hru pouze sólo. Generation Zero je založen převážně na kooperaci, i když začátek lze v klidu plnit bez větších obtíží a bez pomoci dalších hráčů. V dalších částech ostrova proti vám budou stát daleko větší roboti a to už je pro osamělého bojovníka velice obtížný oříšek.
Již od začátku můžete využívat různé podpůrné předměty, jako je rádio, nádoby s plynem, světlice či malé ohňostroje. Tím vytvořit smrtelné pasti, nebo jenom tupé stroje odlákat pryč od dalších drahocenných zásob. I když je hra survival, tak o zásoby není nouze, spíše budete přemýšlet, co si vlastně kromě nábojů do inventáře vezmete a dost často budete vyhazovat vybavení, které byste si nejraději uložili na později. Tuto možnost hra nenabízí, nečekejte ani žádné stavění úkrytu, nebo budování kolonie. Celá hra je založena pouze na průzkumu hezkého prostředí, boje s roboty, hledání zásob a následný výběr toho, co se bude hodit nejvíce.
Co se týče hratelnosti, tak střelba je více realistická, než u běžných akčních FPS her. Dokonce se s ovládáním rychle sžijete a nenabízí žádné skryté záludnosti. Prozkoumávat a otvírat můžete skoro vše od vozidel přes budovy. Jediné co mě iritovalo, byla nemožnost házet výbušné nádoby, takže plynovou bombu nebylo možné hodit soupeři pod nohy a nechat ji vybouchnout, ale pouze položit hned vedle sebe. Alespoň takto lze vytvořit dobré pasti, ve spojení s rádiem, jenž přiláká hned několik robotů najednou, a následně jedinou ranou spustíte detonaci. Následky této pasti si jistě domyslíte.
Za každý boj, i únik z boje, jelikož někdy je nejlepší vzít nohy na ramena a následně vymyslet novou taktiku útoku, získáváte zkušeností body. Body pak rozdělujete do několika dovednostních stromů. Kromě bojových dovedností tu jsou i dovednosti podpůrné, technologické a ty co pomáhají k přežití. Pokud hru hrajete s přáteli, je nejlepší možnost, aby se každý specializoval na předem dané odvětví, pokud ale hrajete sami nebo s náhodnými hráči, je dobré občas zavítat mezi jiný strom dovedností. Slušně funguje systém, který reklamovali vývojáři předem a to, že pokud v nějakém boji zraníte nepřítele, tak jeho poškození zůstává. Když se pokusíte o nový útok, či se na místo vrátíte později, robot jiskří ze svého těla stejně jako předtím.
Generation Zero mi spíše připadá jako early access hra, jelikož graficky i zvukově je na velmi dobré úrovni, svět je nádherný a vybízí k jeho prozkoumávání, ale celý herní svět je pustý a prázdný, sem tam narazíte na menší či větší počet robotů, kteří se vás snaží hned zabít a to je vše. Žádné NPC postavy, žádný další hráči, žádné stavění, žádné schraňování zásob, v tomhle nabízí méně než Fallout 76, jenž má pár společných neduhů. Musím říct škoda, hra působí velice dobrým dojmem, jen rychle omrzí, a pokud nemáte další přátele, kteří by šli vstříc proti robotům s vámi, tak vás velice brzo hra přestane bavit. Stačilo by ještě nějaký čas vývoje a přidat více obsahu, ještě že cenovka je nižší oproti běžným AAA titulům.
Hodnocení redakce: 65 %
Sponzorované odkazy:
HerniMag.cz - magazín o hrách (ISSN 1802-8551)
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.