Ancient Cities – Jak se žilo v době kamenné?

Sponzorované odkazy:

Ancient Cities – Jak se žilo v době kamenné?

Jaké to je přežít s celým kmenem v době neolitu? Pravěké období, ve kterém se lovci transformují do zemědělců, bylo plné nástrah, jež ohrožovaly jednotlivce i celé kmeny. Pojďme si představit survival strategii Ancient Cities, která aktuálně boduje na portálech Kickstarter a Indiegogo.

Postavme si městečko

Budovatelských strategií s neotřelými nápady je jako šafránu. Po dlouholeté odmlce celého žánru strategií se v poslední době objevují nové díly zažitých sérií a řada remasterů. Strategie se tak opět dostávají blíže k zájmu široké veřejnosti a přichází i řada opravdu zajímavých a zbrusu nových projektů, mezi které patří právě Ancient Cities.

Chybět by nemělo ani soupeření mezi kmeny. S multiplayerem ale vývojáři nepočítají.Chybět by nemělo ani soupeření mezi kmeny. S multiplayerem ale vývojáři nepočítají.

Doba kamenná, konkrétně tedy mladší doba kamenná časově zasazená do 8 až 5 tisíc let před naším letopočtem, je dobou velmi tvrdou a na přežití nekompromisní. Toho se snaží využít vývojáři z Uncausal Games, jejichž cílem je vytvořit simulátor budování osad věrný historickým reáliím. Žádné nadpřirozeno, nebo nedosažitelná moc božstva. Bez víry to ale samozřejmě nejde a duševní útěchu obyvatel podpoří mimo jiné obřadní místa obecně nazývaná jako megality. Každý si tak bude moci postavit svůj Stonehenge.

Megalitová stavba podpoří náboženství v kmeni, ale mezikmenová diplomacie možná utrpí.Megalitová stavba podpoří náboženství v kmeni, ale mezikmenová diplomacie možná utrpí.

Stavba ale není jen o tom stlouci několik trámů, nebo splácat pár hliněných cihel. Ke všemu bude potřeba nasbírat dostatek surovin, o které snadno přijdeme, pokud je necháme dlouho ležet jen tak ladem. Prostě zetlejí, stejně jako špatně uskladněné zásoby potravin.

Ach, ta matička příroda

Příroda bude v Ancient Cities hrát velmi důležitou roli. Postavit osadu, zajistit zásoby a uspokojit obyvatele – to se může zdát jako hračka. A hračka to bezesporu je, pokud nám do toho nezačne kecat matička příroda. Přeci jen nečekaně dlouhá zima se podepíše na zásobách, zatímco přírodní katastrofy mohou způsobit zdecimování veškeré úrody. Hladomor a nemoci je to poslední, co chce náčelník vidět ve své osadě.

Rozhranní vypadá zatím jednoduše, otázkou je, jak to bude vypadat ve výsledku.Rozhranní vypadá zatím jednoduše, otázkou je, jak to bude vypadat ve výsledku.

Sběr surovin bude samozřejmě probíhat na několika frontách. V době neolitu se již kladl veliký důraz na zemědělství, nicméně ani lovci nezůstávají pozadu. Živoucí fauna vypadá v dostupných materiálech velmi zajímavě. A pole, ta se také sama neosejí, ani později nesklidí. Čím lepší nástroje budou k dispozici, tím vše půjde podstatně snáze. Domestikace zvířat navíc leckdy snadno vyřeší problém s potravou v chladných měsících bez úrody.

Pravěká politika a šarvátky náboženství

Jen o sběru surovin a nakrmení obyvatelstva Ancient Cities nebude. Na scénu přijde otázka již zmíněného náboženství, ale také politiky, diplomacie a případných vojenských šarvátek, které leckdy vyprovokují rozdílnosti v náboženstvích jednotlivých kmenů. V okolí naší osady se totiž nebude nacházet pouze pustá příroda, ale také další osady ovládané umělou inteligencí. S hrou více hráčů vývojáři aktuálně nepočítají.

Z technologického hlediska se vývojáři pustili do tvorby vlastního 3D enginu. Dle jejich slov je k tomu vedly letité zkušenosti z předchozích projektů a plná kontrola nad optimalizací a využitím dostupných systémových prostředků. Navíc chtějí z Acinet Cities vytvořit dlouhodobý projekt, který budou pravidelně rozšiřovat o nové a nové expanze. Jednou se tak třeba podíváme i do doby bronzové, nebo do rozkvětu řecké demokracie či na vzrůstající sílu římské říše. To je fáze, do které by se po vydání vývojáři rádi dostali. Zatím je na tyto úvahy ovšem příliš brzy.

Kdy začneme stavět?

Vývojářům z Uncasual Games z prosluněné Barcelony se podařilo v rámci kampaně na Kickstarteru získat více než 125 tisíc euro. Aktuálně můžete vývoj Ancient Cities podpořit na Indiegogo, kde se vývojářům podařilo zatím získat 76 tisíc euro, tedy více jak trojnásobek původně požadované sumy. Hra uspěla také v rámci Steam Greenlight, takže vydání v rámci služby Steam nebude problém.

Projekt, byť se aktuálně nachází ve fázi rané alfy, vypadá velmi nadějně a první hráči budou mít přístup do uzavřené bety v létě 2018. Do bety se může dostat každý, kdo vývojáře podpoří určitou finanční částkou v jedné z výše zmíněných kampaní. Naději úspěchu přidává i střízlivý pohled vývojářů na samotný vývoj hry. Žádný přístup do rané alfy, žádné slibování fyzických dárků v podobě triček a dalších reklamních materiálů. Správa toho všeho si žádá čas navíc, který chtějí vývojáři raději věnovat vývoji dalším prvkům ve hře. Datum vydání hry je aktuálně stanoveno na prosinec 2018.

Článek Ancient Cities – Jak se žilo v době kamenné? byl publikován 9. října 2017 v 05.00 v rubrice Hry, Novinky a Novinky. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...