Call of Duty: Black Ops 2 – budoucnost je černá, nikoliv však pro CoD

Tagy:  Call of Duty, Black Ops, Modern Warfare, střílečka, Treyarch, Activision, multiplayer, zombíci, příběh, CoD, BO, FPS

Sponzorované odkazy:

Call of Duty: Black Ops 2 – budoucnost je černá, nikoliv však pro CoD

Black Ops 2 je v pořadí již devátým dílem fenomenálně úspěšné série Call of Duty a přináší do ní ty nejrevolučnější změny od prvního Modern Warfare. Jak již jsme si u série zvykli, i v tomto případě dostaneme hned tři hry za cenu jedné a nově i silnou podporu online služby Elite zcela zdarma.

Harper je v BO2 vaším parťákem.Harper je v BO2 vaším parťákem.

Nelineární kampaň a dvě časová období

Příběhová kampaň Black Ops 2 navazuje na předešlý BO, přičemž třetina hry se odehrává v osmdesátých letech, kdy se pokoušíte se starými známými Masonem, Hudsonem a Woodsem vystopovat a zlikvidovat nikaragujského obchodníka s drogami a zbraněmi, teroristu Raula Mendeze. Většina hry pak sleduje hon po stejném zloduchovi v roce 2025, kdy se vžijete především do role Davida Masona, Alexova syna. Mendez je stále na svobodě a nebezpečnější než dříve, navíc se mu povedlo shromáždit kolem sebe milióny nespokojených lidí v rámci organizace Cordis Die. Příběh je opravdu velmi povedený, narážející na současné dění ve světě a směřování společnosti vůbec. Navíc je nelineární a mnohdy záleží na vašich rozhodnutích, kam se bude dále ubírat a jak to celé skončí. Jako v předešlých CoD i zde se podíváte na mnoho míst po světě – Pákistánu, Nicaraguy, Angoly, Afghánistánu, Los Angeles, Haiti i jinam.

Kráčející minitanky – pozor, tohle není vzdálená budoucnost.Kráčející minitanky – pozor, tohle není vzdálená budoucnost.

Novinky, kde byste je nečekali

Nelinearita BO2 se však neprojevuje pouze v rozhodnutích, která ve hře činíte a ve vícerých koncích. Na začátku každého levelu dostanete možnost vybrat si vlastní výzbroj (včetně perků) pro daný level a čím víc volitelných challengí v rámci hry splníte, tím váš výběr roste. Úrovně jsou navíc skvěle nedesignované a mnohdy nabízí několik možných cest, kterými se můžete vydat. Některé přitom skýtají unikátní věcičky k sebrání a následnému použití. To vše pomáhá zajistit znovuhratelnost hry. BO2 neskutečně prospívá její zasazení do blízké budoucnosti – hra opravdu působí stále „moderně,“ avšak zároveň vám dá k použití takové věcičky jako nanorukavice k přichycení se na vertikální plochu, optickou kamufláž a la film Predátor, jetpacky, ovladatelné bezpilotní sondy ad. Bravo.
Horší je to s tzv. Strike Force misemi, což jsou sandboxoové úrovně, v nichž máte splnit určité úkoly a můžete ovládat kteréhokoliv vojáka či stroj, který je vám k dispozici, či jen rozdávat příkazy z Overwatch módu. Jedná se o zajímavý nápad, který bohužel zcela zazdívá pitomá umělá inteligence vašich jednotek a zážitek je tak spíše frustrující. SF mise nejsou povinné, avšak jejich splnění je důležité pro získání nejlepšího závěru.

Některé Strike Force mise se odehrávají na MP mapách.Některé Strike Force mise se odehrávají na MP mapách.

Multiplayer a Pick 10 System

Hra více hráčů je v BO2 nepřekvapivě opět ohromná. Geniálním tahem je zavedení „Pick 10“ systému, kdy si tvoříte třídu tak, že máte deset bodů, které můžete spotřebovat v rámci každé vámi vytvořené třídy. Nechcete dvě zbraně nebo taktický granát? Nevadí, neberte si je a ušetřené body použijte k vylepšení vaší zbraně. Do hry navíc vstupují tzv. wildcards (divoké karty), které stojí také jeden bod a můžete díky nim obejít pravidla, např. přibráním druhého perku v rámci prvního slotu či tří attachementů na vaší zbraň. Jedná se o skvělý a neuvěřitelně flexibilní systém, který nejlépe vynikne v kombinaci s klasicky pestrou škálou herních módů. Mezi těmi je novinkou Hard Point, jenž je takovým rychlejším Headquaters či prostě King of the Hill módem bez nutnosti čekat na respawnutí. Zajímavá je taky možnost rozdělit hráče do vícerých týmů (původně tři, ale v privátních hrách lze počet upravit). Zmizely méně populární módy Sabotage a Team Defender.

Část hry se odehrává v Jemenu.Část hry se odehrává v Jemenu.

Scorestreaky a League Play

Další velkou novinkou jsou scorestreaky. V BO2 totiž nedostáváte odměny pouze za zabití nepřítele, ale prakticky za cokoliv, za co skórujete body. Modern Warfare 3 byl v tomto ohledu krokem správným směrem, ale Black Ops 2 tento koncept dovádí k dokonalosti a vy můžete hrát opravdu týmově a přitom být odměňováni. Hra boduje přitom vše – od vyšších známek zastřelení protivníka, běžíte-li s vlajkou v CTF módu, přes body získané blokováním střel štítem či trophy systémem, po vysoce hodnocené sbírání psích známek v Kill Confirmed. Posledně zmíněný případ ilustruje, jak moc se tvůrci snažili vymýtit campery. BO 2 vám opravdu velmi stíží život hned v několika ohledech, pokud se rádi schováváte a čekáte, až kolem někdo poběží.
Další novinkou je League Play – což je vlastně multiplayer s veškerým obsahem odemčeným, který rozdělí hráče do jednotlivých lig na základě jejich schopností. Počítají se však pouze výhry, žádné jiné statistiky, což není zrovna spravedlivé – tvůrci mohli vymyslet něco sofistikovanějšího a zohlednit tak individuální výsledky v rámci jednotlivých typů her (počet sebraných psích známek v KC, ubráněné/zabrané vlajky v Domination, K/D Ratio v TDM). Přesto je League Play zcela nový způsob jak hrát CoD a jedná se o výborný nápad.

Sondám budete moci zadávat cíle i je sami pilotovat.Sondám budete moci zadávat cíle i je sami pilotovat.

Problémy v MP a návrat zombíků

Multiplayer však není zcela bez problémů. Především mapy by mohly být obecně trochu větší, neboť se při hraní občas dostaví frustrující pocit z opakovaného zabití během několika sekund. Vybalancovanost scorestreakových odměn je také problematická – leckdy vám přinesou smrt bez jakéhokoliv varování (raketa Hellstorm či nálet Lightning Strike). Je také škoda, že zmizely Strike balíčky z MW3 a není si možné nastavit rozdílné odměny pro jednotlivé třídy zvlášť.
Postěžovat si musím i na třetí součást hry a tou jsou na kooperaci zaměření zombíci. Nově se tvůrci pokusili do hry implementovat mód Tranzit, v němž cestujete po několika propojených úrovních po svých či autobusem, vrací se klasický Survival s hordami nepřátel a novinkou je také Grief, v němž hrají dva týmy po čtyřech a vítězí ten, jenž přežije déle. Problém je v tom, že zombíci postrádají rozmanitost a hloubku Spec Ops módu u MW3. Navíc velmi otravně působí i ze země šlehající plameny, které vás nutí zbytečně často poskakovat.

Multiplayer je hlavní důvod úspěchu CoD.Multiplayer je hlavní důvod úspěchu CoD.

Grafika a zvuk

Graficky je BO2 zhruba na úrovni MW3 s hezčím nasvětlením, barevnou paletou a propracovanými obličeji. V kampani hra vypadá na poměry konzolí velmi pěkně, zvlášť pokud uvážíme fakt, že vše běží v plynulých 60 FPS. Na PC, kde ve stejném frameratu rozjedou hráči Crysis 2 i Battlefield 3, však grafika hry již pokulhává. V MP je situace ještě horší, neboť textury jsou opravdu nápadně rozmazané a bude vám chvíli trvat, než si na to zvyknete.
Obrovského vylepšení doznala zvuková stránka – CoD nezněl nikdy lépe – od efektů křiků rozléhajících se po místnostech, po zvuk zbraní. Velmi povedený je i dabing (přítomni jsou Sam Worthington či Michael Keaton) s výjimkou admirála Briggse, u něhož se budete modlit, aby proboha nic nekomentoval. Synchronizace dabingu a rtů také občas zlobí. Opravdu skvělá je i hudba a to jak v menu, tak během samotné akce. Úvodní znělku složil sám Trent Reznor z Nine Inch Nails, o zbytek se převážně postaral vynikající skladatel Jack Wall (Mass Effect 2).

O čem bude příští CoD? Na řadě jsou po Treyarchu Infinity Ward a Sledgehammer Games.O čem bude příští CoD? Na řadě jsou po Treyarchu Infinity Ward a Sledgehammer Games.

Závěrem

Black Ops 2 se zkrátka povedlo, ať již máte rádi akce zaměřené na příběh či multiplayerová klání. Hra toho nabízí tolik, co jsem nestačil vyjmenovat – Theater mód existující i v zombie-části s možností snadno si editovat vlastní videa (či si je nechat vytvořit automaticky a poté upravovat), upravovatelné logo, nový systém prestiže, v němž po dosažení maximálního levelu vše odemčené neztrácíte, vynikající momenty uvnitř kampaně, spoustu technických hi-tech vychytávek a mnoho dalšího. Call of Duty je prostě zpět a to ve velkém stylu.

Hodnocení HerniMag.cz :  92 %

Výhody:

  • skvělá, nelineární kampaň
  • ozvučení
  • Pick 10 System
  • Scorestreaky
  • Vydrží opravdu dlouho
  • Plná podpora Elite zdarma
  • Zasazení do budoucnosti

Nevýhody:

  • Strike Force mise s hloupou AI
  • Příliš silné scorestreakové odměny
  • Zombíci jsou stereotypní

Koupit PC hru CoD: Black Ops 2 na xzone.cz
Koupit PS3 hru CoD: Black Ops 2 na xzone.cz
Koupit X360 hru CoD: Black Ops 2 na xzone.cz

Článek Call of Duty: Black Ops 2 – budoucnost je černá, nikoliv však pro CoD byl publikován 29. prosince 2012 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Jakub Žežule. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...