Zima Software: Polda 6 očima vývojářů - rozhovor

Sponzorované odkazy:

Zima Software: Polda 6 očima vývojářů - rozhovor

Série českých adventur Polda zažila v prosinci velmi příjemné a povedené obrození, které jsme zhodnotili již v naší recenzi. Polda 6 svým příchodem překvapil i řadu skalních fanoušků, neboť šesté pokračování přišlo zcela nečekaně. Pojďte se s námi podívat do zákulisí vývoje. Vyzpovídali jsme totiž vývojářský tým Zima Software, který se s námi podělil o zajímavostí z celého vývoje šestého Poldy.

Pankrác dobývá HollywoodPankrác dobývá Hollywood

Jistá hravost a bláznivost k sérii Polda nepochybně patří, a tak mě zajímá, jak vznikla původní myšlenka zasadit Pankráce do role hlavního vyšetřovatele zločinu, který se stal v Hollywoodu?

Myšlenka na scénář vznikla, jak už to bývá, v hlavě scénáristy. :-) Ten měl jasný úkol, vrátit 6. díl na úroveň prvních tří dílů. Tedy parodie všeho možného, vtípky na současné dění a trochu bláznivější příběh, ovšem tentokrát bez nějakých větších sci-fi prvků typu stroj času apod. Do Hollywoodu jsme děj zasadili mimo jiné také proto, že se pokusíme hru prosadit i na zahraničním trhu.

Humor je jednoznačně základním stavebním kamenem série. Kde jste brali inspiraci pro celou řadu gegů a vtipných scén, které se ve hře vyskytly?

Inspiraci jsme brali, asi jako každý tvůrce podobných věcí, z různých zdrojů. Samozřejmě nejdůležitější věcí je invence scénáristy. Ale spousta vtípků se zrodila při diskuzích nad sklenkou vína apod. Ono na tuto otázku nejde odpovědět úplně jednoznačně a proto asi nejvýstižnější odpovědí je: Inspirace jsme brali tak různě. :-)

Dabing je bezesporu velikou devízou celé série a šestého dílu nevyjímaje. Kolik času a úsilí stálo vyjednat a zařídit dabing na takové úrovni? Jaké byly například reakce Luďka Soboty a Jiřího Lábuse, kteří s vámi již na předchozích dílech spolupracovali a jaké byly prvotní reakce zcela nových dabérů, mezi které pokud se nepletu patří třeba Jiří Krampol?

Samozřejmě dabing je klíčová věc a jeho organizace byla poměrně komplikovaná. Nejhorší na celé věci je trefit se do nějakého volného termínu dabérů. Každý má své pracovní povinnosti a např. Martin Dejdar nám nabídl jeden jediný termín v říjnu. Takže celý dabing se táhl skoro měsíc. Luděk Sobota samozřejmě celou sérii zná, takže u něj nebyl problém, jeho reakce byla okamžitě pozitivní, i když se trochu bál jestli na to není už, jak on říkal, moc opotřebovanej. :-) Nakonec však ve studiu exceloval a odvedl perfektní práci. I Jiří Lábus si vzpomněl na sérii Polda a také ihned souhlasil. S novými dabéry problém také nebyl, akorát u Ivy Pazderkové bylo poměrně komplikované jednání o její účasti. Museli jsme posílat dopředu scénář, herní ukázky, smlouvu a poměrně dlouho se rozhodovala. Úsměvná byla i účast „nováčka“ pokud jde o Poldu, Jiřího Krampola. Ten si celou dobu myslel, že jde natáčet nějakou reklamu, ale nakonec ho dabing velmi bavil.

Podle jakých kritérií jste vlastně oslovovali jednotlivé dabéry?

Určili jsme si, kteří dabéři by se nám hodili k jednotlivým postavám s ohledem na jejich oblíbenost veřejností a také zkušenost s dabingem. Z těchto jmen jsme pak sestavili žebříček a začali jsme shánět kontakty a obvolávat. Nakonec jsme z žebříčku vyřadili jen tři jména: Bolka Polívku, na kterého se nám nepodařilo sehnat kontakt, Ivana Trojana, který odmítl rovnou a Oldřicha Kaisera, který se omluvil pro velkou vytíženost v době vzniku dabingu Poldy. Ale poměrně dost jmen nám v žebříčku ještě zbylo, tzn. většina oslovených herců na čelních pozicích našeho žebříčku souhlasila.

Vaše Studio sice od vydání pátého Poldy přineslo mobilní porty starších dílu Poldy. Jak dlouho jste ale pracovali čistě na šestém dílu a kolik lidí do tohoto projektu vložilo pomocnou ruku?

Na šestém díle se pracovalo zhruba rok a půl. Na hře samotné pracovalo 12 lidí a dabingu se zúčastnilo 9 lidí.

Polda 6 se v mnohém vrátil ke kořenům, tedy k prvním dvěma dílům. V mnohých hráčích, včetně mě, to vzbudilo příjemnou nostalgii, a tak mi zajímá, který z dílů celé série vám přirostl nejvíce k srdci?

No myslíme, že nejde úplně přesně říci, který Polda nám nejvíce přirostl k srdci. Máme rádi samozřejmě všechny. :-) První díl byl asi nejdůležitější, protože odstartoval velký úspěch celé série. Naopak Polda 5 byl celkem zklamání, nepodařilo se nám úroveň hry udržet tak, jako v předchozích dílech. Tak doufáme, že Poldou 6 se nám zase podaří vrátit k tradicím série Polda.

Vynikající dabing, krásný 2D grafický kabát a příběh plný bláznivého humoru. To je Polda 6.Vynikající dabing, krásný 2D grafický kabát a příběh plný bláznivého humoru. To je Polda 6.

Ke grafickému zpracování musím nasměřovat ještě jednu otázku. Jak vlastně vznikala kreslená 2D grafika šestého dílu? Nelákalo vás vrátit Pankráci karikaturní vzhled muže s malým tělem a velkou hlavou z prvního dílu?

U 2D grafiky byl velký problém sehnat dobrého výtvarníka pozadí. Nakonec se nám podařilo ke spolupráci získat Karla Kopice, jednoho z nejlepších výtvarníků, který používá metodu airbrush. Jsou to takové pistolky, kterými se stříká barva na papír, kde kresba vzniká. Poté se každá kresba vyfotila a upravovala v počítači. Pokud jde o postavy, ty vznikaly pomocí 3D studia MAX, kde jsme použili speciální nastavení tak, aby postavy vypadaly jako malované. S tímto velice důležitým krokem nám pomohl Karel Matějka, za což mu patří velký dík. Jinak pokud jde o vzhled Pankráce, zkoušeli jsme různé varianty, včetně velké hlavy, ale nějak se nám nejvíce líbil vzhled postavy takový, jaký je ve hře použit.

Polda 6 po vydání sklidil dobré hodnocení od hráčů i kritiků, nicméně podívejme se krátce do budoucnosti. Možná předbíhám, ale zajímá mi, jaké máte nyní plány? Můžeme se těšit například na další pokračování Poldy či nějaké dodatky k poslednímu dílu? A nebo se Zima Software zaměří s novými hrami na mobilní platformu?

Toto vše je zatím jak se říká ve hvězdách. Vše závisí na úspěchu 6. dílu. Velice rádi bychom rozjeli vývoj Poldy 7, ale závisí to na zisku, který přinese Polda 6. Velice nás ničí velká míra pirátství a když se např. podíváte na server ulozto.cz a zadáte tam vyhledat Polda 6, najdete tam spoustu zatím naštěstí neúspěšných pokusů o pirátské verze. A z diskuzí u těchto verzí je nám opravdu smutno, lidé prostě u nás nedokážou ocenit dobrou práci. Ale stále doufáme a věříme, že více bude těch, kteří nás koupí podpoří a my jim pak na oplátku přineseme třeba i nový díl. S mobilními platformami je to podobné. Polda 2 sklidil velký úspěch, ale u Poldy 3 se bohužel poměrně záhy objevila pirátská verze (nejdřív pro iOS a poté také pro Android) a prodeje šly velmi dolů. S verzemi pro Android a iOS tedy zatím spíše nepočítáme.

Za celou redakci HerniMag.cz Vám děkuji za rozhovor a celému týmu Zima Software děkuji za velmi povedené pokračování série. Přeji Vám i Vašemu týmu mnoho úspěchů a dobrých nápadů do budoucnosti.

Oficiální web hry Polda 6: www.polda5.cz

Zajímá vás více informací o českých hrách a českých herních studiích, která byla v roce 2014 aktivní? Připravili jsme si pro vás seriál o novinkách z tuzemského herního průmyslu. První díl můžete již nyní číst zde: Herní studia z České republiky v roce 2014 – 1. díl

Článek Zima Software: Polda 6 očima vývojářů - rozhovor byl publikován 15. ledna 2015 v 05.00 v rubrice Hry, Novinky a Novinky. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...