S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky

Tagy:  S.T.A.L.K.E.R., Clear Sky,

Sponzorované odkazy:

S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky

Hru S.T.A.L.K.E.R. – Shadow of Chernobyl asi dlouze představovat nemusím. I přes velké množství otravných bugů, které odstranily až pozdější patche, se jednalo o střílečku, jež se zapsala do srdcí většiny hráčů. Nedlouho po vyjití STALKERA oznámilo ukrajinské studio GSC práce na samostatně spustitelném datadisku Clear Sky (CS). Toto pokračování má vyjít 15.09.2008, a proto vám přináším dávku nejžhavějších informací o této pařbě.

Tvůrci Clear Sky nám slibují, že bychom se konečně měli dočkat reálně fungujícího světa a uvěřitelného prostředí. Vzhledem k obrázkům, videím a betaverzi si troufám říci, že nám snad nelhali.

StalkeřiStalkeři

Něco málo k příběhu

Hlavní hrdinou se stane žoldák jménem Scar – a jak vyplývá už z přezdívky (scar=jizva), nebude se jednat o žádné ořezávátko. Coby Scar prozkoumáte Zónu v době předcházející Strelokovým činům ve Shadow of Chernobyl. Clear Sky je prequel, odehrává se tedy v roce 2011, a Scar se v něm vydá vypátrat okolnosti tragické havárie ukrajinské elektrárny a poodkryje, co se dělo po tom. Že hra předchází událostem viděných v Shadow of Chernobyl, prý poznáte na první pohled. Prostředí není tak zdevastované, v okolí nečíhá tolik mutantů a v obydlích, v nichž se v prvním dílu proháněl jen vítr, přežívají lidé. Přestože si úvodní mise projdete v žoldu frakce Clear Sky (odtud tedy název datadisku), později bude jen na vás, s kým spojíte své síly. Zónou začnou z neznámých příčin procházet obrovské výboje energie, což nevěstí nic dobrého, a tak bude ve vašem vlastním zájmu zjistit, co se děje.

Stalkeri2Stalkeri2

Herní doba Clear Sky (bez vedlejších úkolů) by měla zabrat kolem 20 hodin čistého hraní.

Bude grafická stránka hry propracovanější ? Ano.

Grafika druhého dílu STALKERA bude skutečně hezčí. X-ray engine prošel opravdu velkými změnami, byla přidána podpora DX 10 a s tím souvisejících vychytávek, díky tomu se vizáž hry viditelně změnila k lepšímu: detailní textury, propracované světelné efekty či zdokonalené animace.Vývojáři si dali opravdu záležet a atmosféra hry je skvělá. Celá Zóna je zahalená do stínu a z krajiny je cítit bolest a utrpení, což v hráčích zanechává silně realistický zážitek.

důmdům

HW nároky na S.T.A.L.K.E.R. – Clear Sky

Minimum:

  • Microsoft Windows 2000 (SP4) / XP /Vista
  • Intel Pentium 4 mit 2 GHz / AMD XP 2200 +
  • 512 MB Ram
  • 10 GB volného místa na disku

Doporučené

  • Microsoft Windows XP /Vista
  • Intel Core 2 Duo E6400 / AMD 64 X2 4200 +
  • 1,5 GBRam
  • 10 GB volného místa na disku

Multiplayer

V CS byl oznámen nový multiplayerový mód nazvaný Capture the Artifact, což je pouhá variace na klasické Capture the flag, takže nic originálního nečekejme. Proti sobě bude moci stát až dvaatřicet lidí na každé straně. Nikdo zatím nepotvrdil spekulace ohledně možnosti využívat v multiplayeru vozidla. Nechme se tedy překvapit. Ale protože silně pochybuju o tom, že by si zařazení vehiklů nechávali autoři pro sebe, si nejspíše budeme muset nechat zajít chuť.

FPSFPS

Shadow of Chernobyl měl klást až přehnaný důraz na detail, což se mu až zas tak nepovedlo. Ale zdá se, že Clear Sky naplní předsevzetí svého předchůdce. Máme se tedy na co těšit? Odpověď zní: URČITĚ. Dá se tedy předpokládat, že až se Clear Sky dostane na pulty obchodů, užijeme si netradiční střílečku, která se sice nese v duchu prvního dílu, ale přináší zlepšení po všech stránkách. Od nového STALKERA se čeká opravdu hodně a podle mého názoru budeme hodně překvapeni, jak dokázala firma GSC tento titul obohatit. Ostatně posuďte sami na následujícím videu.

Koupit S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky za 559,–Kč

Článek S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky byl publikován 13. září 2008 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Martin Hošek. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...