Recenze Liška podšitá: Duet – štychová spolupráce

Nedávno jsme pro vás zhodnotili karetní hru Liška podšitá. Dnes se podíváme na trošku jinou varianty této deskové hry. Nejedná se o žádné rozšíření, ale samostatnou hru, ve které se nyní dva hráči spojí a pomocí štychů překonávají překážky prastarého lesa. Varianta této hry zanechává základní pravidla, jen přidává více obsahu okolo a účelem není překonat spoluhráče nýbrž snažit se vyhrávat a prohrávat štychy dle potřeb obou hráčů.

Pohled na celé baleníPohled na celé balení

Ve dvou se to lépe táhne

Ilustrací obalu je samozřejmě opětovně liška, ale nyní jsou dvě pospolu na louce, kdy za nimi skýtá hluboký les. Obrázek vystihuje, o co vlastně ve hře jde. Pod víkem nalezneme tištěná pravidla, která opět dobře vysvětlují veškeré postupy. Oproti předchozí verzi zde nalezneme herní plán lesa, po kterém hráči společně putují a sbírají diamanty.

Herní plánHerní plán

Kromě herní desky balení obsahuje dřevěný žeton sloužící k pohybu hráčů, žetony lesa a žetony diamantů. Vše hezky ilustrované a zpracované. To nejdůležitější jsou ale opět karty. Podobně jako v základní hře se zde nachází tři druhy barev pták, růže a hvězda. Také zde jsou speciální postavy na lichých číslech, jen každá má jiné schopnosti. Oproti předchozí verzi jsou ještě karty označeny stopami a každá karta má jiný počet, což určuje pohyb po herním plánu.

Karty mají nádherné ilustraceKarty mají nádherné ilustrace

Muzikant zajišťuje, že vítěz štychu, v němž je muzikant může posunout liščí kámen kterýmkoliv směrem. Díky lišce může jeden hráč vyměnit libovolnou kartu z ruky za erbovou kartu. Gazela dokáže ignorovat body pohybu jedné z karet, pokud bude hráč chtít. Za zahrání karty Dar si mohou oba hráči mezi sebou vyměnit jednu kartu. Nakonec Dědic trůnu, pokud je vyložen prvním hráčem, tak druhý nemusí ctít barvu.

Cesta lesem

Nebudu zde popisovat detailní průběh hry a pravidla, ale jen lehce shrneme, jak se hra hraje. Na herní ploše je jedenáct bodů, na každý bod se dá žeton diamantu a cíl je sesbírat všechny diamanty v průběhu tří kol. V každém kole se odehrají téměř všechny karty. Dle vítěze štychu posouváte liščí kámen po herní mapě směrem k hráči, jenž vyhrál a získáváte diamant na konečném políčku. Počet kroků po herní mapě určují karty dle liščích stop.

Partie začínáPartie začíná

Takto se společnými silami snažíte sesbírat, co nejvíce diamantů a nevykročit z lesní cesty, jinak vás čeká drobná penalizace. Po třech kolech hra končí, pokud nestihnete sesbírat všechny diamanty prohráváte, pokud vícekrát vykročíte z lesní cesty a již vám nezbydou žetony lesa tak také prohráváte.

Rodinka lišekRodinka lišek

Důležité je i zachovat pravidla komunikace. Zaprvé nemluvit o svých kartách, za druhé nepokládat otázky, které by mohly vyzradit jaké karty máte či nemáte v ruce a za třetí neprobírat strategii. Jinak byste si hodně usnadnili celou hru, což by mělo za následek zkažení celkového prožitku. Pokud by vám i přesto přišla hra jednoduchá, tak zde nalezneme tři úrovně obtížnosti. Ta určuje, jakou stranu herního plánu využijete, kolik žetonů lesa budete moci použít, nebo kolik diamantů se do hry v průběhu přidá.

Verdikt

Liška podšitá Duet rozšiřuje herní zážitek a hru mohu doporučit všem, které baví štychové hry a kooperace dvou hráčů. Původní pravidla jsou spíše určené na soupeření dvou hráčů než na spolupráci a tato kombinace soupeření a spolupráce chvilkami působila zvláštně. Důležitým faktorem je komunikace a jak dodržujete nastavená pravidla, což často svádí k nějakému drobnému prohřešku a pomoci si k získání potřebného diamantu.

Hodnocení redakce:  75 %

• Velice pěkná ilustrace karet
  • Spolupráce dvou hráčů