Tennis World Tour – Recenze herního tenisu

Návrat krále tenisů na herní obrazovky. Tak se hovořilo o Tennis World Tour v době jeho oznámení, jelikož se studio pyšnilo vývojáři, kteří dělali na sérii Top Spine. Jestli se očekávání naplnilo, nebo zůstalo u prázdných slov, se dočtete v následujících řádcích.

Některé sportovní hry nemají na růžích ustláno a nemají takovou fanouškovskou základnu jako třeba FIFA, NHL, nebo NBA. Tenisovou hru jsme tu dlouho neměli. Naposledy, co si pamatuji, byl český Top Spin 4, který je doposud nejlepší tenisovou hrou. Pak už vyšel jen Grand Slam Tenis 2 od EA, jenž nedosahoval kvalit Top Spinu, ale špatná hra to nebyla.

Trocha trnéninku před turnajemTrocha trnéninku před turnajem

Ještě před samotným vydáním, vydavatel s vývojáři uváděli, že ve hře bude chybět online režimy, jelikož se nestíhali doladit v čas, ale to bohužel není jediný problém, který tuhle hru trápí. Ale vezmeme to hezky od začátku. Při prvním spuštění uvidíte, že na výběr máte z kariéri, turnaje, exhibice, nebo tréninku a šedivé okénko s online režimem s nápisem brzy.

Slavná kariéra začíná, ale ne zas tak moc

Jako první jsem spustil trénink, který pěkně naučil od úplných základů po různé druhy úderu a servisů Pak jsou ve hře i pokročilé cvičení a různé výzvy, ale ty si nejdříve musíte odemknout úspěchy v kariéře. Takže šup na cestu k bytí světové jedničky od sté příčky. Editor postavy mě na začátku hned zklamal, jelikož nabízí velice strohý a jednoduchý výběr. Pak jsme se dostali do karierního menu, kde každý měsíc máte na výběr, co budete dělat.

Od účasti na turnaji, exhibičním zápasu, různém tréninku, nebo si jen odpočívat a tak doplnit staminu., která se každou činností snižuje. A to je vlastně úplně všechno, co se týče hraní, pak už tu jsou jen úpravy postav, o kterých si řekneme za chvilku. I když se na první pohled může zdát, že menu je plné věcí, tak opak je pravdou. Žádné vyjednávání se sponzory, benefiční akce, nebo tiskové konference. Žádný příjemný doplněk, jenž by posunul hru o žebříček výše.

Asi nejznámější světové hráčky, která hra nabízí, ale podobní si moc nejsouAsi nejznámější světové hráčky, která hra nabízí, ale podobní si moc nejsou

V průběhu hraní můžete svojí postavu kdykoliv upravovat. Za vyhrané zápasy a turnaje získáváte nové oblečení a rakety, což je na hře jedno z mála kladných věcí. Pak je tu podivný systém úrovní. Klasicky získáváte zkušenostní body a odemykáte prostor na zlepšovací kartičky, které se vám postupně také zpřístupňují. Pak už jen zvolíte, jaké chcete mít v sestavě. Další zlepšení je jen za pomocí zmíněného trénování. Pak je tu ještě kolonka trenér, opět náhodně nějaké dostáváte za úspěchy a trenér, jenž si vyberete, také roste na úrovních. Každý trenér má svoje vlastnosti a schopnosti, které vám propůjčuje.

Zábava na pár minut

Ale největší problém ještě zmíněn nebyl a to je divná hratelnost. Po celou dobu hraní jsem měl pocit, ať si vyberu jakoukoliv postavu, nebo i tu svojí vytvořenou, tak se chová divně a neohrabaně. Několikrát divně odběhne od míčku nebo hezky trefený míč si to namíří do sítě. Další problém byl, že postava neprováděla to, co jsem mačkal. Hlavně co se týče směru úderu. Ani tvrdost úderu neměla příliš velký vliv a i přes vítězství jsem se necítil, že postava dělá, co od ní chci.

Souhrn hřišt, jenž jsou k dispoziciSouhrn hřišt, jenž jsou k dispozici

Druhý závažný problém je audiovizuální zpracování a celková atmosféra hry. Ať hrajete ten nejmenší a nejnižší turnaj, nebo ten největší, nepoznáte vůbec žádný rozdíl. Komentátor je stále stejný bez špetky nějakých změn na hru, diváci stroze zatleskají a hned utnou. Nějaké výrazy hráčů, při převzetí poháru, nebo radosti či smutku nenajdete. Hráč se zaraduje, jen když vyhraje zápas a je úplně jedno jestli je to finále největšího turnaje ve hře, nebo první kolo toho nejnižšího.

Hra i působí dosti ošklivě, hráči jsou takový rozmazaný, stadiony nic neříkající, diváci jen namalované figurky, podavači míčků nikde, sponzoři také ne. Posledním problémem jsou licence. Ve hře chybí turnaje jako Roland Garros či Wimbledon, nebo národní turnaje (Fed Cup), dále licence velkých hřišť a snad ještě více mi vadilo velmi malý počet slavných hráčů, hlavně co se týče ženských hráček.

Trochu popela na závěr

Kdyby mi někdo řekl, že se jedná o alpha verzi, tak bych řekl, že hra má slušně našlápnuto, ale čeká jí ještě hodně práce a vylepšování, ale jako plná verze je to propadák. Ošklivý audiovizuální kabát, malý počet licencí, podivná hratelnost, kariéra by si také zasloužila více obsahu. Jediné co lze na hře pochválit je velké množství úderů a zisk věcí a trenérů za úspěchy.

Hodnocení redakce:  50 %

• Volba trenérů v kariéře
  • Menu kariéry

• Málo licencí
  • Nulová atmosféra
  • špatné audiovizuální zpracování
  • Velice arkádová hratelnost

Top Spin 4

Za touto hrou stojí české studi 2K Czech, které je samozřejmě podepsáno také pod dnes již kultovní Mafií 2. Pokud překousnete grafiku, která byla zastaralá již v roce vydání (2011) a chudou nabídku oficiálních licencí, dostanete překvapivě dobře hratelný titul, jenž se ze všech tenisových simulátorů nejvíce blíží tomu, jak by to všechno mělo vypadat.

Článek Tennis World Tour – Recenze herního tenisu byl publikován 6. srpna 2018 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).