Monster Hunter: World – Staňte se lovcem monster

Průzkum nového světa, který je plný nebezpečných zvířat a monster. Prostě ideální prostředí pro rozené lovce, jenž se nezaleknou žádné výzvy a nebojí si ušpinit ruce sběrem materiálu a získáváním nejrůznějších trofejí z ulovených monster. Tak by se dal shrnout život v Monster Hunter, když k tomu samozřejmě přidáme záchranu světa, jinak by to nešlo.

Úvodní scenérieÚvodní scenérie

Monster Hunter vnikl již na PS2, kde si našel své příznivce. Hra se v podobě kapesní verze pro Nintendo 3DS vrátila v plné parádě a sklidila velmi dobrá hodnocení jak od kritiků, tak hráčů. Nový díl pro velké konzole jde podobnou cestou, ale k nováčkům je trochu přívětivější, a přitom neztratil nic ze svého půvabu.

Začátky jsou vždy nejtěžší

Začneme hezky od začátku a to cestou do Nového světa, jak se nazývá místo, kam plujete s pátou flotilou ze Starého světa. Lodí je převáženo větší množství lovců, jelikož Nový svět je plný nebezpečí a hlavně ho ohrožuje prastarý drak Zorah Magdoros. Draka se obávají i ti nejschopnější lovci, proto je potřeba si nejdříve na novém místě vybudovat pořádné opevnění, vycvičit pěknou řádku zkušených lovců, získat stabilní zázemí a kvalitní vybavení.

Roztomilý spolubojovníkRoztomilý spolubojovník

Při své plavbě si upravíte hrdinu k obrazu svému a to jak vzhledově, tak co se základního vybavení týče. Následně si vytvoříte svého parťáka, jenž vás bude následovat na cestách. Nečekejte žádného udatného bojovníka, jedná se totiž o malou roztomilou kočičku. I ona se sice může navléknout do slušivého brnění a vzít si hrozivou zbraň, ale furt je to malá kočička. Následně se vám do cesty připlete mocný drak, abyste svého hlavního nepřítele potkali hned na začátku. Toto setkání nicméně s trochou dávky štěstí přežijete a dostanete se do tábora v Novém světě.

Cesta skutečného lovce teprve začíná

V táboře se seznámíte s vůdcem, jeho poskoky a dalšími důležitým postavami, jako je kuchař či kovář. Dále dostanete svůj domeček, kde si spravujete své vybavení a případně měníte brnění či zbraně. Ve svém příbytku také můžete potrénovat nejrůznější techniky boje a hlavně jednotlivé zbraně, jelikož jich hra nabízí opravdu obrovské množství. Nebudu je vyjmenovávat všechny, ale čeká na vás například luk, kuše, katana, meč a štít, obrovský meč, kopí se štítem, dva meče, obrovský palcát a mnoho dalšího. Výběr zbraně je dobrý dle vašeho stylu boje, jestli si to s nepřáteli chcete rozdat z bezpečné vzdálenosti, nebo budete disponovat ničivou silou anebo využijete svoji rychlost a zasypete příšery stovkami útoků.

Tohle bude opravdu těžký bojTohle bude opravdu těžký boj

Jednotlivé zbraně si dále můžete různě upravovat, tím vytvořit opravdu unikátní kousky. Pak tu máme tvorbu zbrojí. Z každého uloveného monstra padá jiný materiál a z něj si následně vyrábíte zbroj. Výběr je opravdu obrovský. Ze začátku hry sice budete rádi za každý nový kousek, ale časem bude výběr složitější. Každá surovina ve hře má svůj účel a kromě věcí na zbraně a zbroj, také budete získávat předměty na výrobu podpůrných předmětů, lektvarů a jídel.

Vzhůru do divočiny

V táboře si také vybíráte úkoly, které se většinou zabývají ulovením nějaké té příšery či příšer. Pak tu jsou menší úkoly jako je nasbírat určitý počet surovin, nebo zjistit více o dané příšeře. Jelikož fauna i flóra na ostrově je opravdu rozmanitá a živá, každý živočich má svoje chování a pohybuje se v svévolně v lokaci. Proto na vás čeká i průzkum prostředí, stopování a zjišťování, jakým chováním, schopnostmi a zvyky jednotlivá monstra disponují. Nikdo vám při zadání úkolu neřekne běžte přesně támhle a tam zabijte tohle monstrum.

Máte pouze lokaci, ve které by se mělo nacházet a zbytek je na vás. Nejdříve tedy je potřeba zachytit stopy, nějaký výtažek, které monstrum za sebou zanechá, postupně se tak dostat k místu jeho bytí. Tím ale začíná ta těžší část. Každé monstrum nepočínaje malých zvířat a hmyzu, má svoje speciální chování, útoky, taktiku a slabá místa, na což je potřeba přijít. Boje trvají opravdu dlouho a s těmi největšími potvorami se můžete párat i desítky minut. Některé příšery před vámi začnou i utíkat a tak nezbývá, než je přes celou lokaci nahánět. Také se může stát, že během souboje narazíte na větší příšeru a ta si k večeři může dát jak vaši oběť, tak i vašeho hrdinu s věrnou kočičkou.

Pozor! střílímPozor! střílím

Kromě boje si také můžete, jak jsem již zmínil zahrát na zahradníka a nasbírat nejrůznější byliny na výrobu lektvarů a posilujících předmětů, nebo si nasbírat munici jenž pak můžete střílet či si jen tak zarybařit. Vše se počítá a skoro každý předmět lze využít na výrobu. Crafting systém je tu opravdu rozsáhlý. Příroda žije svým vlastním životem, takže můžete narazit i na souboje jednotlivých příšer.

Více lovců více uloví

Hra disponuje kooperací, takže se se skupinou přátel můžete na lov vydat společně. Potom je zážitek ještě lepší. Toulat se můžete i sami a když jde opravdu do tuhého, tak vyslat SOS světlici a ostatní hráči vám přijdou na pomoc. V době recenzování hry tato možnost fungovala skvěle a vždy ke mně dorazili alespoň dva bojovníci. Hlavní příběhovou linku zvládnete dohrát bez pomoci s notnou dávkou taktiky a trpělivosti. Po dohrání ale můžete své dobrodružství rozjet znova, nebo spíše v něm pokračovat, ale Nový svět začne být drsnější a již vám nedá ani moment ke klidnému rozjímání. Za to se obchody zaplní ještě lepším vybavením.

Teď už trochu klidu a dobrého masíčkaTeď už trochu klidu a dobrého masíčka

Pokud máte rádi souboje a rádi se hrabete v inventáři a vybíráte, co všechno si vyrobit a vylepšit, tak se ve hře budete náramně bavit. Monster Hunter: World je opravdu zaměřen převážně na lov příšer a crafting systém. Příběh ve hře je spíše jen doprovodnou součástí a jeho náplň, respektive mise nejsou to, co by hráče upoutalo.

Hodnocení redakce:  85 %

• Krásný svět plný možností průzkumu
  • Zábavné lovení monster
  • Rozsáhlý crafting systém
  • Pěkná řádka zbraní a zbrojí

• Příběh, který vás nebude vůbec zajímat
  • Pro některé hráče nepřehledné

Zaklínač 3

Poslední a také nejlepší díl slavné série od našich severních sousedů nabízí prvotřídní příběh, do posledního detailu propracované RPG prvky a v porovnání s dnes recenzovaným titulem o něco jednodušší systém výroby předmětů. Zaklínač 3 je hrou, která by neměla ujít pozornosti žádného hráče, jenž je alespoň trochu fanouškem fantasy a RPG her.

Článek Monster Hunter: World – Staňte se lovcem monster byl publikován 25. června 2018 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Matěj Pejsar. Pro diskusi slouží komentáře (0).