Metal Gear Solid 5: Phantom Pain – co prozradily trailery

Tagy:  stealth, Metal Gear Solid, MGS, Phantom Pain, Ground Zeroes, Snake, Big Boss, open world, fox engine, trailer, Konami, Kojima

MGS5 je jednou z nejočekávanějších her současnosti. V tuto chvíli o připravované pecce, jejímuž vývoji šéfuje sám velký Hideo Kojima a jež běží na úžasně vypadajícím Fox enginu, víme již poměrně dost, na druhou stranu bychom však také mohli tvrdit, že se stále jedná o nejtajuplnější AAA projekt, jenž je momentálně ve vývoji. Kolegové z CVG (computervide­ogames.com) podrobili jednotlivé trailery důkladné analýze a přišli s řadou zajímavých postřehů. Ty nejzajímavější vám společně s dalšími střípky zprostředkujeme v tomto článku.

Snake jako kapitán Achab?Snake jako kapitán Achab?

Moby Dick jako předloha

MGS5: Phantom Pain je jakousi alegorií slavného románu Moby Dick od Hermana Melvilla. Tato skutečnost byla ilustrována již představením fiktivního studia, jež mělo stát za vývojem hry – Moby Dick Studios. Kniha Moby Dick je především příběhem pomsty, která člověka postupně stravuje a přivádí k šílenství. Stejnou linii bude sledovat i MGS5, kdy na konci výcvikového prequelu Ground Zeroes je hlavní hrdina hry Snake/Big Boss poražen jednotkou XOF, která zničí jeho žoldáckou základnu Outer Heaven, jíž vybudoval společně se svým parťákem Kazem Millerem. Snake je v tu dobu na misi, v rámci níž hodlá zachránit či neutralizovat dětskou postavu z MGS: Peace Walker – Chica, jehož jsme měli možnost vidět již v prvním traileru na Ground Zeroes. Jiná postava z PW – Paz, byla rovněž zajata a patrně zabita při výslechu.

Snake s nepostradatelnou cigaretouSnake s nepostradatelnou cigaretou

Vaším úhlavním nepřítelem je přitom muž s popálenou tváří, jenž je pravděpodobně novou postavou v MGS univerzu (E3 trailer ho představil jako „Duch bez minulosti“). Právě on z pověření Zera (vůdce skupiny Patriots) pronikne úskokem na vaši základnu, zničí ji a pobije vaše přátele a spolubojovníky. Navrátivší se Snake již nedokáže zabránit podlému útoku a těžce zraněný je společně s Millerem převezen do nemocnice, kde upadá na 9 let do kómatu.

Snakův roh je pozůstatek zranění z Outer Heaven – symbolizuje však i jeho proměnu v démona, ne náhodou měl MGS5 pracovní název Project OgreSnakův roh je pozůstatek zranění z Outer Heaven – symbolizuje však i jeho proměnu v démona, ne náhodou měl MGS5 pracovní název Project Ogre

Zrození dvou fantomů

„Z FOX se zrodili dva fantomové“ hlásí úvodní trailer na Ground Zeroes a následné představení Phantom Pain dává tušit, koho tím Kojima myslel. Jedním je dozajista Snake, druhým může být buď Kaz Miller, jehož touha po pomstě se zdá být ještě ničivější než Snakova. Tomu odpovídá i jeho fantastický monolog v prodlouženém, brutálním traileru z letošní E3 a fakt, že během brutálního mučení, jímž prošel v afghánském zajetí, přišel o ruku a nohu (sám Snake disponuje prostetickou rukou). V jedné z prvních misí Phantom Pain (pravděpodobně první po útěku z nemocnice) máte za úkol zachránit Millera právě z tohoto zajetí.

Kaz Miller si nebude brát servítkyKaz Miller si nebude brát servítky

Absence končetiny hlavního hrdiny a stravující „přízračná bolest“ je dalším pojítkem s postavou kapitána Achaba z Moby Dicka, jenž přísahá pomstu bílé velrybě. Je zde však ještě další „fantom“ a tím je Snakovo alter ego, které jsme mohli vidět v demu na poslední GDC. Muž s obvázaným obličejem, který Snaka neustále pobízel, aby vstal a vedl ven z nemocnice, totiž s největší pravděpodobností nebyl žijící postavou, nýbrž výplodem zlomené mysli hlavního hrdiny.

Výplod zlomené mysliVýplod zlomené mysli

Halucinace

Halucinace budou totiž nepochybně velkou součástí hry. V GDC demu se muž s obvazy představil jako Ishmael (kladný hrdina a vypravěč z Moby Dicka) a Snaka tituloval jako Achaba. Navíc mu tvrdil, že právě on ho držel při životě posledních devět let. To společně s jeho nápadnou pasivitou během GDC dema (sotva se vlekoucímu hlavnímu hrdinovi nepodal pomocnou ruku) a hlasem Kiefera Sutherlanda (dabuje i Snaka) jasně odkazuje na skutečnost, že se jedná o projekci „příčetnější“ části Snakovo mysli. Halucinace z „nemocničního“ traileru ukazují i bílou velrybu požírající helikoptéru či démonické, přízračné postavy (je možné, že se ve hře objeví i Psycho Mantis známý z MGS, jedna postava z trailerů je mu velmi podobná). Tyto přízraky byly v E3 demu titulovány jako „Ti, co neexistují“, což jejich nereálnou podstatu potvrzuje.

Elli – mladý Liquid SnakeElli – mladý Liquid Snake

Další postavy

E3 trailer k tomu představil řadu dalších postav, v první řadě Ocelota bojujícího na straně Snaka nebo Huey Emmericha (otec Otacona), který bude v jednu chvíli mučen právě Ocelotem a Millerem. Ti si rozhodně servítky brát nebudou, neboť jiná scéna mučení ukazuje ženu, která možná právě následkem toho přijde o schopnost mluvit – její jméno je Quite (čes. Tichá „Ostřelovačka, zbavena svých slov“). Ve hře se jistě setkáme i s mladým Liquid Snakem – Elim („Mladík, jenž proklíná svůj osud“ – Liquid vždy těžce nesl svůj úděl „vedlejšího produktu“ vzniklého klonováním Big Bosse). Jsme ochotni si vsadit, že se ve hře objeví i dětský voják Solid Snake, o jeho přítomnosti však zatím Kojima i trailery mlčí. Phantom Pain bude podle všeho velmi dospělým a ambiciózním veledílem, v němž uvidíme proměnu hlavního hrdinu MGS3 a MGS:PW do role záporáka, jemuž později čelil právě jeho syn – Solid Snake. Máme se na co těšit.

Předobjednat PS4 hru MGS5: Phantom Pain na xzone.cz
Předobjednat XO hru MGS5: Phantom Pain na xzone.cz

Článek Metal Gear Solid 5: Phantom Pain – co prozradily trailery byl publikován 6. srpna 2013 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Jakub Žežule. Pro diskusi slouží komentáře (1).