Warhammer Online – rozhovor s Paulem Barnettem

Tagy:  Warhammer online, Age of Reckoning, WO: Age of Reckoning, Paul Barnett

Sponzorované odkazy:

Warhammer Online – rozhovor s Paulem Barnettem

Myšlenky na onlinovku Warhammer Online: Age of Reckoning už pěkných pár měsíců dráždí nejednoho fanouška tohoto opravdu kolosálního světa. Stohy knih, které se těmto milovníkům fantasy povalují doma na poličkách, už nestačí, potřebují v onom světě, jež se zove Warhammer, být a prožívat to, co prožívali hrdinové z jejich knih. Doba, kdy opravdu budou moci podniknout výpravy třeba do zemí Chaosu, je blízko. Přinášíme vám krátký, avšak zajímavý rozhovor s jedním z tvůrců o dlouho očekáváném betatestu.

Jedná se o překlad rozhovoru, uvedeného v britském časopise o počítačových hrách PC Zone – www.pczone.co.uk

Otázka: Jak by vlastně měl vypadat takový betatest?

Paul Barnett: Náš betatest probíhá ve třech fázích. Během první, vnitřní fáze, přijde nějaký chytrý chlápek a řekne: „Hej, udělal sem to, už můžete vběhnout do měst a zničit je.“ A my všichni zaplníme lokální server a on bouchne a pak to nefunguje, tak tam přidáme nějaký jiný chip a změníme kód dokud to nezačne fungovat.

Druhou fází je uzavřený betatest, to je ten stupeň, ve kterém se právě teď nacházíme. Nastala chvíle, kdy pozveme skupinu lidí na specializované testování, takže můžeme říct "Hmm, měli sme tady 400 lidí, kteří vyháněli to svinstvo pryč z dungeonu, tak tam šoupněme rovnou 4000 lidí a uvidíme, co to udělá.“ To nástává ten okamžik, kdy odeženete veškerou nepříčetnost a pak už jen jdete dále "Aha tohle exploduje, potřebujeme větší dungeon, potvory jsou příliš silné, jsou moc tlusté nebo moc hubené, potřebujeme více slonů.“

Veřejný betatest je poslední částí, která vypadá asi takto – říkají, že film má premiéru v pátek, ale vy se můžete přijít podívat už v úterý. A co se týče toho, jak daleko už jsme pokročili? Našli jsme hromadu blbého materiálu, zachovali jsme kupu herních nápadů a zase naopak jsme jich dost zrušili. Zavrhli jsme také některé z našich milovaných nápadů, protože se ukázaly jako naprosto hrozné.

Warhammer online OrkWarhammer online Ork

Otázka: Vážně? Jako třeba?

Barnett: Nechtěli jsme ve hře mít vůbec levelování. Měli jsme odlišný systém postupu. Ale lidé chtějí vědět "Jak jsem silný a jak mocný je on/a?“ Tak jsme museli dát hráčům jejich levely – to je jasná odpověď a to je to, co chtěli.

Drželi jsme se dále od většiny mechanismů, které jsme použili v Dark Age of Camelot – vroucí olej, který můžete lít lidem na hlavy, beranidla, které mohly rozmetat armádu, balisty a trebušety (=dokonalá verze katapultu – pozn. překladatele) – ale lidé přišli a začali říkat „Co to děláte? To jsou jedny z nejlepších věcí z Dark Age!“

Teď máme orčí katapulty a kanóny, které sfouknou věci z povrchu zemského. Prošli jsme si třeba i tímhle: "My to víme nejlíp! Ne, počkej, vlastně nevíme…“

Warhammer Online KatapultWarhammer Online Katapult

Otázka: Takže betatesty jsou důležité…

Barnett: Betatesty jsou jako skok z letadla bez padáku – na zemi si můžete vyzkoušet co chcete, ale je to v podstatě k ničemu, když skočíte z letadla, padák se vám neotevře a vy zjistíte, že jste v háji.

Pokud třeba nedáme 5000 hráčů během jedné chvíle na server, nemůžeme vědět, co se doopravdy stane. A hráči dělají věci, které náš tým, který ověřuje kvalitu hry (QA team), prostě nedělá – tím mám na mysli, že mám sice rád náš QA team, ale nikdo doopravdy neotestuje hru tak jako praví hráči, kteří prostě dělají absurdní věci, na které by nikdo normální ani nepomyslel.

Článek Warhammer Online – rozhovor s Paulem Barnettem byl publikován 14. července 2008 v 14.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Petr Baštan. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...