Múza – Prima zábava s dávkou umění a představivosti

Občas je dobré se odlepit od obrazovky a zahrát si něco s přáteli mimo online svět. Proto jsme se rozhodli zaměřit i na recenzování deskových her, jejichž popularita stále roste. Kooperativní hraní u obrazovky nám dopřává téměř jen Nintendo a občas Sony, tak proč si nezahrát nějakou deskovku s rodinnou a přáteli. Jako první se podíváme na novinku od společnosti Quick Simple Fun s názvem Múza.

Quick Simple Fun nejsou u nás až tak známí, ale vytvořili třeba Noxford, Rush Bash, nebo Bubblee Pop. O české zpracování se postarala společnost Mindok, která připravuje pro české hráče opravdu široké spektrum žánrů deskových her.

Uměleckým obalem to všechno teprve začíná

Ve zkratce hra Múza je založená na týmové hře ve více hráčích a hlavně na odhadu, představivosti s nádechem umění. V každém kole se jeden hráč vžije do role múzy a předloží hráčům indicii. Spoluhráči mají pak za úkol odhadnout, ke kterému uměleckému dílu se je Múza svojí nápovědou snaží nasměřovat. Tým, nebo hráč, jenž uhádne nejvíce uměleckých děl vyhrává. Jak se hra hraje, si rozebereme ještě více, nyní začneme s balením a vzhledem celé deskové hry.

Obsah baleníObsah balení

Múza má jednoduché, ale krásné balení. Pravidla s herním materiálem ve dvou jazycích jsou na dvou tvrdých ozdobných kartičkách, které působí velice hezky a dělají dobrý první dojem stejně, tak vnitřní část krabice. Pak v krabici najdeme tři balíčky karet, dva balíčky větších karet s uměleckými díly a jeden menších s kartičky inspirace.

Jak kartičky inspirace, tak hlavně uměleckých děl jsou opravdu překrásně ilustrované. Umělecké díla jsou fantasy obrázky, které mají i větší smysl, aby se lépe hádaly. Jediná výtka směřuje k síle kartiček, jelikož jsou dost slabé a časem by se mohli ochodit, nebo snadno poškodit.

Začínáme hrát, hádat a kochat se pohledem

Nemá smysl zde popisovat kompletní pravidla hry, ale ve zkratce si řekneme, jak hra probíhá. Ze začátku se rozdělíte do dvou až třech týmů, podle počtů hráčů, pokud jste pouze dva či tři, tak hra probíhá trošku jinak než při hře v týmech. Role Múzy se střídá po týmech, kdy si múza vylosuje dvě karty inspirace a šest karet uměleckých děl. Druhý tým náhodně vybere jednu kartu inspirace a díla. Na tyto karty se podívá pouze Múza. Umělecké dílo se zamíchá zpět mezi ostatních pět karet a ty se ukáží všem hráčům. Múza může pomoci svému týmu kartou indicie (kde je třeba uvedeno Znázorněte tvar pouze pomocí obou rukou), takto může svůj tým navést na správnou kartu. Když jeden z týmu uhádne vybrané dílo, tak si ho ponechá. Následně se vše znova opakuje, a role Múzy přechází na další tým. Kdo jako první nasbírá prvních pět děl, vyhrává.

Na kterou kartu se nás snaží Múza navéstNa kterou kartu se nás snaží Múza navést

Hru jsme testovali jak při hře v týmech, tak třeba jen ve dvou hráčích. Samozřejmě ve větším počtu roste i zábava, ale hru si lze užít i ve dvou nebo třech hráčích. Výhodou je, že hra se hraje velice jednoduše, všichni rychle pochopí pravidla a nepotřebujete ani žádný velký prostor, nebo dlouhé přípravy, a i starší děti se můžou hraním náramně bavit. Koho by nebavilo se snažit navést svůj tým třeba za pomocí zvířecích zvuků, děláním póz, jménem knihy, nebo kreslením do vzduchu. Této deskové hře popravdě nemám co vytknout, pokud máte kolem sebe větší rodinu, nebo přátelé tak vás na slušnou dobu zabaví. I když herní doba jedné hry je do půl hodiny, tak díky velkému množství variancí je každá hra jiná, takže se k ní budete rádi vracet.

Hodnocení redakce:  86 %

• Krásně ilustrované kartičky
  • Rychlá a jednoduchá párty hra