World of Warcraft: Battle for Azeroth - Co nás čeká v novém datadisku pro populární MMORPG?

Sponzorované odkazy:

World of Warcraft: Battle for Azeroth - Co nás čeká v novém datadisku pro populární MMORPG?

Máme tu podzim. Venkovní teploty se postupně snižují a nebezpečně začínají olizovat bod mrazu, což je ideální čas na to, abychom si zalezli k našim strojům a pomalu začali dohánět herní resty, které se nám v průběhu roku v naší Steam knihovničce nashromáždily. Pochopitelně pokud nejste hráči fenoménu jménem World of Warcraft. Ano, název této hry se nebojíme vyřknout ve spojení s takovými přídavky jako fenomenální, kultovní či nepřekonatelný. Znáte snad nějakou jinou hru, která by se mohla pochlubit tím, že jí i dvanáct let po vydání hraje několik milionů hráčů? Doby její největší slávy jsou již sice nejspíše nenávratně pryč, ale i tak se jí pořád daří a na rozdíl od jiných titulů stejného žánru se její tvůrci zatím nemusí snižovat k tomu, aby ji připojili na free to play výživu, což je jedině dobře, protože v ní až na čestné výjimky nenarazíte na hráče, jejichž jediným životním cílem je kazit váš herní zážitek.

Již několik měsíců před začátkem letošního Blizzconu bylo celkem jasné, že se v jeho rámci letos dočkáme odhalení již sedmého rozšíření, které bude mít opět za úkol dát k dispozici nový obsah těm nejvěrnějším hráčům a mimoděk přitáhnout zpět lidi, kteří se již ze závislosti na WoWku zdárně vyléčili. Nemá cenu chodit kolem horké kaše: očekávání se naplnila a my tak máme možnost představit vám nejnovější datadisk ke stále ještě nejhranějšímu MMORPG vůbec. Nuže, zde je.

Do války

Nový datadisk ponese název Battle for Azeroth a již díky tomu můžete odtušit, že jeho hlavním tématem bude dosud největší válka mezi Aliancí a Hordou. Z příběhu nebude zcela patrné, která z těchto dvou znesvářených stran zaškrtla první jiskru, jež rozpoutala bitevní vřavu. Co ovšem víme, je to, že zatímco Horda bude tvrdě bojovat, aby pomstila zničení jednoho ze svých hlavních měst, konkrétně Undercity, Aliance se bude mstít za vypálení Teldrassilu. Pro nás to znamená jediné – valnou část datadisku budeme trávit v nám důvěrně známých lokacích, které jsou ve hře povětšinou již od jejího spuštění.

Dvě strany, dva kontinenty

Maximální dosažitelná úroveň se s vydáním datadisku zvedne na rovnou stodvacítku a je tudíž pochopitelné, že tvůrci museli přispěchat s hrstkou nových lokací, v nichž se o její dosažení budeme snažit.

Malebná zátoka, v níž budeme čelit nájezdům ze strany pirátů.Malebná zátoka, v níž budeme čelit nájezdům ze strany pirátů.

Zde přichází zásadní změna oproti všem dosud vydaným datadiskům. Zatímco v minulosti tomu bylo tak, že každá expanze přinesla jeden nový kontinent, na němž se nacházely všechny lokace, v Battle for Azeroth tomu bude jinak. Rozšíření s sebou přinese hned dva velké kontinenty, Kul Tiras pro Alianci a Zandalar pro Hordu. Každý z nich bude rozdělen do tří částí a až do dosažení maximální úrovně nebudete mít na ostrov nepřátelské frakce přístup. To nám přijde jako poněkud zvláštní game designérské rozhodnutí, zejména když vezmeme v potaz, že se celý datadisk bude odehrávat na pozadí velké války mezi Hordou a Aliancí. Mezi levely 110 až 120 však na zástupce nepřátelských řad v nových lokacích narazíme spíše sporadicky. Na druhou stranu však budeme mít šanci užít si nerušeně příběhy jednotlivých lokací. Ty bude mimochodem podobně jako v aktuálním datadisku Legion možné navštěvovat v libovolném pořadí – jejich obtížnost se opět bude automaticky přizpůsobovat vaší aktuální úrovni.

V nových lokacích nepotkáme jen nové typy nestvůr, ale také staré známé firmy.V nových lokacích nepotkáme jen nové typy nestvůr, ale také staré známé firmy.

Škálování úrovní jednotlivých zón bylo jednoznačně jedním z nejlepších prvků, které poslední datadisk nabídl. Není tedy divu, že tvůrci mají v plánu v budoucnu tuto featuru posunout ještě o něco dále. Nově se nebude týkat pouze oblastí, přidaných v rámci expanze, ale úplně všech a to i těch, které se ve hře nacházejí již od jejího vydání. V současnosti expení postav vypadá tak, že až do desátého levelu se potloukáte ve startovní lokaci, následně se přesunete do zóny pro o něco vyšší úrovně, pobudete tam pár hodin a jakmile dosáhnete úrovně, která je pro ní určena jako maximální, musíte jít o dům dál, protože z questů a zabíjení potvor přestanete získávat zkušenosti. To mimo jiné znamená, že se ve většině případů nemáte šanci dozvědět, jak příběh dané lokace dopadne. Nyní se ovšem konečně chystá změna. Zóny pro nižší úrovně se vám až do určité úrovně budou svojí obtížností přizpůsobovat a třeba slavný Westfall tak již nebude jen striktně pro hráče mezi levely 10 až 14, ale budete jej moci prozkoumávat až do levelu třicet a stále z toho mít užitek. Asi nejrazantnější změny se však chystají pro oblasti ze starších datadisků Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm a Mists of Pandaria. Bude jen na vás, zda se na levelu šedesát vypravíte do nehostinného Outlandu, nebo zamrzlého Northrendu – oba tyto kontinenty se budou přizpůsobovat hráčům mezi levely 60 až 80. To samé bude platit pro oblasti z Pandarie a Maelstromu, které budete moci kombinovat libovolně při expení od levelu osmdesát až do devadesátky.

Tato vymoženost nebude ovšem novinkou, vyhrazenou striktně pro nový datadisk. Tvůrci ji mají v plánu do hry přidat o poznání dříve a to již v plánovaném patchi 7.3.5 pro Legion.

Nové rasy!

Nebyl by to datadisk pro World of Warcraft, aby s sebou nepřinesl buďto nové hratelné povolání, nebo novou rasu! Battle for Azeroth jich nabídne hned šest, nejedná se ovšem o konečný počet. Přidávání dalších ras bychom se měli dočkat v průběhu trvání expanze. Zatím víme, že řady Hordy posílí Nightborne, Highmountain taureni a Zandalari trollové. K Alianci se naopak připojí Void elfové, Lightforged draeneiové a Dark Iron trpaslíci.

Takto vypadají některé z ras, které se po vydání datadisku stanou hratelnými.Takto vypadají některé z ras, které se po vydání datadisku stanou hratelnými.

Nebude to ovšem tak, že by se vám nové rasy odemkly hned po zakoupení datadisku. Blizzard v posledních letech hraje na příběh a tak chce, aby hráči měli možnost pochopit, proč se ta a ta dříve znepřátelená rasa rozhodla vstoupit do řad Aliance, potažmo Hordy. Pro každou z nich budete muset splnit několik dílčích úkolů. Poté, co rozsáhlou sérii questů úspěšně dokončíte, zpřístupní se vám možnost hrát za danou rasu napříč celým vaším účtem a bude jen na vás, zda si pro její hraní založíte zcela novou postavu, nebo využijete (bohužel placené) služby na změnu rasy. Nově založené postavy budou začínat na levelu dvacet a pokud se vám je podaří dotáhnout až na maximální level, dostanete odměnu v podobě ikonického brnění.

A dál?

Dál ještě hromada věcí. Bavíme se přece o novém datadisku pro World of Warcraft, který bude mít za úkol zabavit hráče na dalších několik dlouhých let.

Zejména pro příznivce PvE budou určeny nové herní mody Warfronts a ostrovní expedice. První jmenovaná možnost si bude brát základní RTS prvky z původních dílů warcraftí série, zejména tedy ze třetího dílu. Ve hře nebudou dostupné vždy, ale podobně jako například Invaze v aktuálním datadisku se budou odemykat vždy v určitý čas. Zjednodušeně řečeno se jedná o velké instance až pro dvacet hráčů, v nichž se utkáte s počítačem ovládanými nepřáteli. Vašim cílem bude vybudovat co možná nejlepší pevnost, na jejíž stavbu budete potřebovat například dřevo a další suroviny, jež můžete získávat buď klasickou těžbou, nebo od různých potulných obchodníků. Stejně jako ve Warcraftu III vás nemine ani postupné vylepšování jednotek.

Ostrovní expedice spadají do trochu jiného soudku. Bude se jednat o rychlé instance pro tři hráče, v nichž se vydáte na průzkum nezmapovaných míst na mapě. Úkoly a nepřátelé budou náhodně generované, což jistě zajistí vysokou míru znovuhratelnosti. Co je na tomto modu asi nejzajímavější je skutečnost, že kromě klasických mobů v nich budete čelit také agentům opačné frakce, jejichž umělá inteligence má být na velmi pokročilé úrovni. Nebude se jednat o klasické nepřátele, kteří by se vás pouze snažili zabít, ale stejně jako vy se budou snažit o splnění zadaných úkolů v co možná nejkratším čase. To zní zajímavě, ne? Určitě stojí za zmínku, že tato část hry bude dostupná i v úpravě pro PvP hráče.

Přibližně takto bude vypadat uživatelské rozhraní pro postupné vylepšování legendárního amuletu.Přibližně takto bude vypadat uživatelské rozhraní pro postupné vylepšování legendárního amuletu.

Jedním z nejvíce diskutovaných prvků datadisku Legion bylo rozhodně přidání takzvaných artefakt zbraní, které si můžete dále upravovat a vylepšovat si tak vlastnosti vašich postaviček. Battle for Azeroth bude v tomto trendu pokračovat, akorát namísto zbraní s sebou budete nosit vzácný amulet. Jeho postupným levelováním si budete nově přizpůsobovat nejen některé ze schopností, ale také další části výstroje. Zdá se, že tolik kritizovaný nedostatek skutečných RPG prvků, se autoři pokusí v novém datadisku odstranit.

Takové jsou tedy hlavní taháky nového datadisku pro World of Warcraft. Vypadá nesmírně slibně, otázkou samozřejmě je, zda se jej autorům podaří „prodat“. Třeba takový Cataclysm svého času rovněž způsobil velké pozdvižení a po jeho odhalení se o něm velmi rychle začalo mluvit jako o nejlepším datadisku všech dob. Ve výsledku se však jednalo spíše o zklamání. Zatím nevíme, kdy přesně se dočkáme jeho vydání, ale spekulace o podzimu příštího roku znějí poměrně rozumně. To by dávalo smysl, jelikož kompletní obsah Legionu stále ještě není venku. Doufejme tedy, že v Blizzardu budou mít dostatek času na kompletní odladění a připraví pro nás datadisk, na který se jednou bude v dobrém vzpomínat.

Předobjednat World of Warcraft: Battle for Azeroth na Xzone.cz

Jak začít hrát?

Pokud jste World of Warcraft nikdy nehráli a chtěli byste zjistit, co na něm všichni vidí, nyní je pro to ideální čas. Aktuální datadisk Legion je mnohými označován za ten vůbec nejlepší. Cesta do jeho obsahu je ovšem dlouhá. Abyste se na ni mohli vypravit, budete si nejprve muset koupit sadu World of Warcraft Battlechest, která vám umožní hraní až do levelu sto. Společně s jejím zakoupením získáte také měsíc herního času zdarma.

Pokud vás hra chytne (což je vysoce pravděpodobné), nezbude vám nic jiného, než si dokoupit samostatně datadisk Legion a také další herní čas. Doporučujeme vám zadat v Battle.net účtu číslo vaší kreditní karty – Blizzard vás pak bude inkasovat za hraní v měsíčních intervalech tak, jak si sami určíte. Pokud se vám tato varianta nezamlouvá, případně nemáte možnost placení přes internet, nemusíte se obávat. Ve většině herních obchodů si vždy můžete koupit kartu s kódem, který stačí zadat a rázem získáte dalších šedesát dní pro vaše dobrodružství. Je to sice o něco dražší, ale občas lze narazit na opravdu zajímavé slevy.

Koupit World of Warcraft Battlechest na Xzone.cz

Koupit World of Warcraft Battlechest v digitální verzi na Xzone.cz

Koupit World of Warcraft: Legion na Xzone.cz

Koupit šedesát dní herního času pro World of Warcraft na Xzone.cz

Článek World of Warcraft: Battle for Azeroth - Co nás čeká v novém datadisku pro populární MMORPG? byl publikován 20. listopadu 2017 v 05.00 v rubrice Hry a Novinky. Autorem článku je Jaroslav Choun. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...