RETRO: Need for Speed Underground 2 - Rychlá kola vládnou světu

Sponzorované odkazy:

RETRO: Need for Speed Underground 2 - Rychlá kola vládnou světu

V dnešním díle našich retro recenzí se podíváme blíže na jednu z nejúspěšnějších herních sérií, která nás stále zásobuje novými díly. Mluvit budeme o závodní sérii Need for Speed. Přesněji bude řeč o dílu, který jako první položil základy podobě, v jaké se značka nachází dnes. Někteří z vás už možná tuší, o kterém díle mluvím. Ano, podíváme se na, podle mě jeden z nejúspěšnějších dílu série vůbec, Need for Speed Underground 2.

Tuning vládne světu

S nedávnou premiérou již osmého dílu filmové série Rychle a Zběsile jsem právě dostal nápad, že by bylo více než vhodné, zmínit se o tomto povedeném kousku videoherního závodění. Proč zmiňuji Rychle a Zběsile? Nebýt prvního dílu z roku 2001, nejspíše bychom se nedočkali jak Need for Speed Underground, tak Need for Speed Underground 2. Filmu se totiž povedlo zvednout povědomí a také i celkový zájem ohledně automobilového tuningu. Obrovský úspěch filmu odstartoval módu automobilového tuningu i ve videoherním průmyslu. Toho se chytlo Electronic Arts právě se svými díly Need for Speed Underground. Need for Speed Underground 2 vyšlo roku 2004 na PC, PS 2, Xbox, Game Boy Advance, PSP a Nintendo DS.

Ukázka závodu typu Drag, zdroj: mobygames.comUkázka závodu typu Drag, zdroj: mobygames.com

Jak jsem psal dříve, šlo o v řadě již druhý díl ze série „vytuněných“ aut. Od prvního dílu jsme se dočkali pár vylepšení. Prvním, kterého si všimnete, je možnost projíždět se po městě Bayview sem a tam, jak se vám zlíbí. Hra totiž disponuje otevřeným herním světem, kde máte k dispozici celé město, které je inspirované jak jinak než americkými městy ze západního pobřeží. Začnete v centru města a při postupování hrou se vám postupně odemknou další části. Předchozí díl byl v lecčem podobný, avšak tato vlastnost mu chyběla, takže se hraní omezilo jen na přecházení z jednoho závodu na další, kdežto v pokračování jste měli určitou volnost pohybu před závoděním. Díky tomu jste si mohli odzkoušet nová vylepšení vašeho auta a zvyknout si na jeho ovládání. Díky jízdě napříč městem se dostává na řadu další nový prvek, a sice závodění s náhodnými řidiči. Ten funguje tak, že zatroubíte na kolemjedoucího soupeře a tím ho vyzvete na závod. Hlavním úkolem tohoto závodu je ujet tomu druhému tak, aby byla vzdálenost mezi vámi minimálně 1000 mil (což dělá cca 300 metrů).

Různé styly závodění

Závody se odehrávají v různých částech města a jelikož je k dispozici otevřený svět, musíte na každý závod dojet. Na výběr je celkově ze šesti typů závodů. Prvním z nich je pro sérii typický Okruh. V určené části města, kam jste dorazili, se vytvoří klasický závodní okruh, kde závodíte proti dalším jezdcům. A protože závodíte na městských silnicích, nedílnou součástí většiny závodů je i městský provoz, který vám situaci nezřídka kdy pěkně zkomplikuje. Okruhy se jezdí minimálně na dvě kola a první samozřejmě vyhrává.

Dalším typem závodů je Sprint. U sprintu, jako jediného, začínáte na jiném místě města, než kde skončíte. To vyplývá ze samotné podstaty závodu, kdy opět soupeříte proti více automobilům, avšak s tím rozdílem, že začínáte v bodě A a musíte dojet jako první do místa B.

Upravit si můžete i budíky, zdroj: deviantart.comUpravit si můžete i budíky, zdroj: deviantart.com

Mezi další typy závodů z předchozího dílu se řadí Drag. Během dragu se utkáte pouze s jedním soupeřem a jedná se víceméně o klasický závod na čtvrt míle, který možná někteří z vás znají nebo je vám aspoň toto slovní spojení povědomé. Drag se liší od ostatních závodů, a to jedním docela zásadním způsobem. Ať už jste si vybrali, že budete mít převodovku automatickou nebo manuální, u dragu vás hra donutí použít převodovku manuální. Závod totiž spočívá v tom, že musíte dojet do cíle rychleji než soupeř, a jelikož jde o závod na krátkou vzdálenost, řešíte hlavně perfektní řazení rychlostí. Díky tomu je závod zjednodušen v případě řízení automobilu, kdy přejíždíte pouze z pruhu do pruhu při vyhýbání se provozu. Hlavní činností, na které během tohoto závodu záleží nejvíc, je právě řazení. Během závodu vidíte velký otáčkoměr, který vám pomáhá s včasným řazením tak, abyste dosáhli za co nejkratší dobu co nejvyšší rychlosti a protli cílovou čáru jako první.

Podobnost s Vinem Dieselem je čistě náhodná, zdroj: nfstheories.boards.netPodobnost s Vinem Dieselem je čistě náhodná, zdroj: nfstheories.boards.net

Dalším, a velice oblíbeným a populárním, závodem je Drift. Drift nejspíše všichni znáte, úkolem je projet okruh co nejdelšími smyky, aniž byste do něčeho nebo někoho vrazili a tím zrušili přičítání bodů. Kdo má na konci nejvíce bodů, vyhrává. Drifty se dělí na další dva poddruhy. Prvním z nich je klasický drift se soupeří, s tím rozdílem, že se odehrává pouze na odstavených místech mimo město, takže nemusíte řešit okolní provoz, jen si musíte dávat pozor na soupeře. S druhým typem driftu se setkáte v pozdější fázi hry a rozdíl tkví v tom, že se závod neodehrává mimo město, ale ve městě a sjíždíte z kopce dolů. Dalším rozdílem oproti prvnímu typu je absence soupeřů, avšak to se vám bohatě vykompenzuje městským provozem. Pravidla jsou stejná, kdo má na konci tratě nejvíce bodů, vyhrává.

Předposledním typem závodů je Street X. V těchto závodech se opět jezdí mimo město na izolovaných místech. Velkým rozdílem oproti ostatním závodům je nemožnost použití nitra. Čili se musíte spolehnout pouze na svůj um a dorazit mezi soupeři do cíle jako první.

Posledním, a dalo by se říct i hlavním, typem závodění v Need for Speed Underground 2 je URL (Underground Racing League). Během něj jezdíte na skutečných závodnických tratích nebo a letišti a typově se jedná o Okruhy. Hlavním rozdílem je, že v URL nejedete pouze jeden závod, ale typicky minimálně dva s tím, že po každém závodě dostanete body podle vašeho umístění. Na konci URL se body sečtou a ten co jich má nejvíce vyhrává. Abyste dokázali vyhrát závody proti čím dál silnějším soupeřům, musíte samozřejmě vylepšovat vaše vozidlo. Každým vyhraným závodem vyděláte nějaké peníze a zvedáte svou reputaci. Díky tomu se vám otevírají nové obchody a nové možnosti, jak vaše auto vylepšit.

Co se týká výkonostní stránky, tuning spočíval v tom, že jste si kupovali balíčky, kterými jste zvedali výkon dané komponenty jako je například turbo, nitro systém, tlumiče, motor a další. Na čem se fandové tuningu mohli vyřádit, byla vizuální stránka. Ve hře jste si mohli na auto přimontovat různé části karoserie jako jsou blatníky, spoiler, kapota, ale i pneumatiky, disky a různé polepy a barvy.

Závody a příběh?

Co se týká postupu hrou, nejedná se pouze o jeden závod za druhým, ale součástí postupu je i příběh. Jelikož se jedná o závodí hru, nečekejte napínavý thriller s hromadou twistů a hutnou atmosférou. V krátkosti, hrajete za řidiče, kterého vyboural tajemný jezdec a zničil jeho auto. Po nějaké době strávené rekonvalescencí se dostáváte do města Bayview, kde opět začnete pracovat na své reputaci a snažíte se přijít na to, kdo vás vyboural. Jak jsem říkal, žádná hitparáda, ale co víc byste čekali od závodní hry. Příběh je vyprávěn pomocí krátkých custscén, které jsou stylizované do komiksového nádechu a hlavní ženskou roli ztvárnila Brooke Burke, což je celkem známá americká herečka a modelka.

Souhrn

Pokud jste fanoušci filmů ze série Rychle a Zběsile a místo krve vám v žilách koluje benzín, je NFS Underground 2 hrou pro vás. Pokud hledáte hru, kde si můžete zajezdit s pořádným autem a vystylovat si ho k obrazu svému a nečekáte žádné realistické závodění, je NFS Underground 2 určený právě pro vás.

Hodnocení redakce:  80 %

Výhody:

  • otevřený svět
  • soundtrack
  • rozmanitost závodů

Nevýhody:

  • někdy nepříjemný provoz

Koupit Need for Speed PC na xzone.cz

Koupit Need for Speed: Most Wanted 2012 PC na xzone.cz

Koupit Need for Speed: Hot Pursuit PC na xzone.cz

Koupit Need for Speed: Rivals PC na xzone.cz

Koupit Need for Speed: Shift PC na xzone.cz

Článek RETRO: Need for Speed Underground 2 - Rychlá kola vládnou světu byl publikován 17. července 2017 v 05.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Martin Koudelka. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...