Magicka: Wizard Wars - revoluční MOBA

Sponzorované odkazy:

Magicka: Wizard Wars - revoluční MOBA

Pro ty, co mají rádi League of Legends, Dotu 2, Smite, či jiné hry na způsob MOBA, máme výbornou zprávu! Nové vydání populární Magicky je v Open beta verzi a vývojové studio Paradox Interactive vsadilo na oblíbený styl MOBA.

Multiplayer Online Battle Arena

Jen málokdo by neznal nově vzrůstající druh online her hlásících se hrdě ke stylu Multiplayer Online Battle Arena (dále jen MOBA). Vám, kteří však tápete, alespoň zlehka přiblížím historii MOBA her.

Historie MOBA

S nápadem přišel již velmi dávno mladičký chlapec, všemi známý pod přezdívkou Frog. Vytvořil zcela novou mapu ve hře Warcraft 3 a pojmenoval ji Defense of the Ancients (dále jen DotA). Mapa se překvapivě velmi uchytila a do nedávna bavila tisíce lidí po celém světě. Postavy a vůbec celá hra však pracovala na principu samotného Warcraftu, což ji velice omezovalo, a tak se stalo, že si nápad dvou proti sobě jdoucích týmů hrdinů s rozličnými schopnostmi a cílem zničit nepřátelskou hlavní budovu, převzala i jiná studia.

Jedna z prvních, společnost Riot Games, vytvořila vlastní hru na principu Frogovy mapy a pojmenovala ji League of Legends. Vývojové studio Valve však nehodlalo zůstat pozadu a přišlo hned s pokračováním legendární Doty, s Dotou 2. Tyto dvě populární gamesy, ihned strhli pozornost hráčů online her a společně svrhli dosud nesesaditelný World of Warcraft. A co že to je za druh, tak oblíbený a zábavný? Odborníci se shodli na jednotném pojmenování těchto her – Multiplayer Online Battle Arena, poněvadž se, jak je z obrázku patrné, opravdu jedná o jistou Arénu, proti sobě válčících hrdinů.

MOBA mapaMOBA mapa

Zatímco Riot šli spíš vlastní cestou a hru obohatili o nejrůznější módy, Valve pouze zkopírovali a zrenovovali již známou a oblíbenou mapu. Možná právě proto je Lolko (jak se League of Legends slangově říká) populárnější a hranější než klasická DotA 2.

Jedním z módů Lolka je takzvaný Dominion. Principem dominionu je, jak už z názvu napovídá, dominance. Dominance v eliminaci nepřátel a dominance v ovládání mapy, na níž je rozmístěno pět stanovišť k ovládnutí. Tým, jenž dominuje déle, vyhrává. Jednoduché a zábavné, přesto však z hlediska profesionálního hraní a progamingové komunity nedostatečné. Známí hráči League of Legends téměř jednohlasně říkají – „Nápad dobrý, avšak nedotažený“. A proč se vůbec o Dominionu zmiňuji? Paradox Interactive, jenž mají na starost vývoj nové MOBA hry Magicka: Wizard Wars, sázejí právě na mód Dominion a jeho přivedení k dokonalosti.

Revoluce v MOBA hrách?

Základní rozdíl mezi Dominionem společnosti Riot a Magickou, je způsob respawnů (narození). V Dominionu je to jakási základna a nedostupná ohrada dána od počátku hry, zatímco v Magicke jsou samy obsazované body respawny a pokud Vám tedy soupeřův tým zabere všechny a přitom Vaši kouzelníci podlehnou, nemáte se již kde narodit a hra končí, klidně i po dvaceti sekundách. Dodává to, dle mého názoru, větší svižnost a obezřetnost v předních fázích hry. Není to však jediný způsob jak lze vyhrát. Oba týmy mají zpočátku 100 respawnů = 100 smrtí. Maximálně tolikrát se smí každý tým dohromady respawnout. Pakliže se stane, že skončíte na nule a Vy se svým wizardem podlehnete, stanete se pouhým spectatorem (pozorovačem) ostatních přeživších, doufajíc v úspěšný konec hry.

screenshoty ze hryscreenshoty ze hry

Všechny společnosti zaobírající se MOBA hrami spoléhají na jedinečnost svých postav. Ať už jsou to hrdinové v dotě nebo championi v lolku, každý z nich má své specifické schopnosti, kterými je určen jeho post ve hře. Jeden je skvělý léčitel a zachraňuje své druhy, druhý má zas silný útok a rozdává kolem sebe rány. Vývojáři se sice snaží postavy „zuniverzalizovat“ co nejvíce, META (současný způsob hry) to však nedovoluje v plné míře a výsledek je tedy takový, jaký je.

Paradox Interactive však pojali postavy originálně, a to tak, že jsou na tom všichni stejně. Všichni hráči začínají se stejným wizardem (čarodějem), jenž má ve hře 6 elementů, jejichž kombinacemi tvoří svá kouzla.

Z leva ze shora elementy: VODA, ŽIVOT, ŠTÍT, MRÁZ, ELEKTŘINA, SMRT, ZEMĚ, OHEŇZ leva ze shora elementy: VODA, ŽIVOT, ŠTÍT, MRÁZ, ELEKTŘINA, SMRT, ZEMĚ, OHEŇ

Stejně jako ve skutečnosti, i v této hře spolu určité elementy kooperují a jiné se zas vylučují. Kombinovat můžete se třemi elementy s tím, že nelze kombinovat kouzla s opačnými elementy jako je MRÁZ a OHEŇ či ŽIVOT a SMRT. Naopak skvěle spolu pracují VODA a MRÁZ či ŠTÍTZEMĚ

Následná kouzla můžete seslat buď na své okolí (friendlyfire je instantně zapnutý) či na sebe samého. Některé elementy také poskytují lepší ochranu vůči jiným jako VODA vs. OHEŇ apod.

Co by to však bylo za kouzelníky, jenž by směli kouzlit pouze s elementy. Každý hráč má navíc čtyři speciální kouzla, která se zpřístupňují (nabíjí) zabitím, či asistováním. Základní čtyři jsou Haste (zrychleni) Conflagration (ohnivá vlna) Revive (oživení) a Meteor Shower (Pád meteorů) a při dobrém použití jsou více než destruktivní.

Speciální kouzlaSpeciální kouzla

Své Wizardy můžete neustále vylepšovat novými zbraněmi, holemi či róbami za goldy, jenž získáte za každou odehranou hru. Díky tomuto postupnému aspektu je hra dlouhodobě návyková, přesto však neustále zábavná.

Herní módy

Na výběr máte ze tří herních módů:

  • Warfare – 4 vs. 4 hra na způsob Dominionu.
  • Duel – 1 vs. 1 hra v koloseu na tři vítězné.
  • Training – Tréninková aréna pro jednoho.

Dne 27.5.2014 vyšla hra jako Open Beta a přestože je stále ve vývoji, myslím, že může již brzy konkurovat všem předním MOBA hrám. Dle informací vývojářů by měla být budoucnost projektu Magicka soustředěna na Free-to-play – tedy volně stažitelná pro všechny. Jak tomu však bude po vydání plné hry je stále ve hvězdách.

Hodnocení redakce:  80 %

Výhody:

  • Originální
  • Free-to-play
  • Vysoká vyrovnanost
  • Logické mechanismy
  • Jednoduchost

Nevýhody:

  • Problémy se servery
  • Bugy
  • Nepoměr úrovně k získaným goldům

Článek Magicka: Wizard Wars - revoluční MOBA byl publikován 13. června 2014 v 00.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Šimon Wlosok. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...