Preview - Command & Conquer 4: Tiberian Twilight – Vyvrcholení dlouholetého konfliktu

Tagy:  Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, EA Games, C&C, Command and Conquer, Bratrstvo NOD, GDI, Global Defense Initiative, Kane, sci-fi, strategie, Tiberium, Red Alert, Scrin

Sponzorované odkazy:

Preview - Command & Conquer 4: Tiberian Twilight – Vyvrcholení dlouholetého konfliktu

Po dlouhých patnácti letech přichází vyvrcholení legendární série Command & Conquer. Tiberijská série se dostává do úplného závěru. Éra Kaneovy vlády nabírá poslední síly, aby se utkala s zbývajícími zastánci míru GDI. Jestli celá lidská rasa zahyne kvůli neustále se rozšiřujícímu zamoření nebezpečným minerálem zvaným tiberium nebo přežije tuto krušnou dobu, záleží jen a pouze na vás. Jakými prostředky půjde zajistit dostatečná obrana, shrneme v tomto preview.

Já hořím! Já také!Já hořím! Já také!

Zánik se blíží…

Píše se rok 2062, lidstvo je naprosto zdecimované předchozími Tiberijskými válkami. Na planetě se nachází už jen několik obyvatelných míst, které v nejbližších deseti letech zmizí. S tím je samozřejmě spojeno i vyhynutí celého lidstva. I přes to zde panuje nelítostný boj mezi Bratrstvem NOD a lidskou koalicí pro obranu země GDI, nebo chcete-li Global Defense Initiative. Vychytralý Kane, který před Tiberisjkými válkami byl pravou rukou samotného Stalina, tedy než se ho zbavil, přišel s návrhem na záchranu lidstva. Chce ukončit válku, spojit se s GDI a zachránit planetu před naprostým zničením. Nebezpečný minerál tiberium se totiž nekompromisně rozšiřuje. Jestli má Kane dobré úmysly, nebo chce jen dokončit započatou destrukci rodné planety, se dozvíme až příští měsíc. Tento fakt nám neprozradila ani nedávno vydaná beta verze, jež si může zahrát každý, kdo získal registrační klíč. Těch bylo vypuštěno omezené množství. Ve hře bude možnost hrát za dvě výše zmiňované frakce. V minulém díle byla k dispozici ještě mimozemská rasa Scrin. S tou však v Tiberian Twilight nepočítejte.

Až příliš růžové…Až příliš růžové…

Stavění je minulostí

Ano, už je tomu tak. Milovníci stavění se nedočkají počátečního střádání surovin a vlastního stavění. Základna se totiž přeměnila v pohyblivého crawlera, který umožňuje přesun základny blíže k centru boje, tedy bojové linii. Umožní to tak větší kontakt s nepřítelem, lepší podporu jednotek v boji. Jakmile je crawler zničen, můžete ho bez obav obnovit. Nepřátelské jednotky v blízkosti obnovujícího se crawlera však uvidí světlo světa pravděpodobně naposled, jeho obnova je totiž ničivá. Pro některé radost, pro ostatní spíše zklamání. Nově přichází specializace na jednu ze tří technologických odvětví, tedy na obranou, útočnou a podpůrnou. Specializace samozřejmě zakládají na hře více hráčů. Jedna se bez druhé jednoduše neobejde. Obranná zajistí prvotřídní obranu složenou z těžce vyzbrojených jednotek, které se jen tak z nějaké državy vyhnat nedají. Útočná bude pravděpodobně pro většinu hráčů nejsympatičtější. Spočívá totiž v jednoduchém nastřádání největšího počtu jednotek a promyšleného a ničivého úderu, z něhož se nepřítel už nevzchopí k protiúderu. Poslední jmenovaná technologická větev bude mít na starost veškerou podporu. Soustředí se především na vzdušnou podporu, a proto u ostatních větví nehledejte létající techniku.

Už jedu!Už jedu!

Multiplayer

Největším lákadlem je hra pět versus pět hráčů, kde se specializace na jednotlivé technologické větve stoprocentně promítne. Jakmile vám bude chybět nějaký hráč, lze řadu samozřejmě doplnit umělou inteligencí. Potěšující zprávou je, že hra nebude spočívat pouze v bezduchém ničení nepřátelské základny. Dočkáme se totiž boje o body, což se dá připodobnit boji o vlajky v Battlefieldu. EA Games se prý bude soustředit i na dokonalejší vyhledávání serverů nejen podle obtížnosti, respektive zkušenosti hráčů. Další vynikající zprávou je podpora zkušenostních bodů. V praxi to přinese zejména odlišení hráčů se stejnými rasami. Všechny získané body budete moci vyměňovat za různé vymoženosti pro vaši armádu. Díky zkušenostem se také dostanete ke speciálním jednotkám.

Hi-tech zbraně jsou všude…Hi-tech zbraně jsou všude…

Verdikt

Všechno jednou musí skončit. Do toho bodu se bohužel dostává legendární Tiberijská série Command & Conquer. EA Games hlásají, že zakončení bude opravdu velkolepé. Po vydání Tiberian Twilight chtějí dokonce rozpustit tým vývojářů. Avšak soustřeďme se spíše na současnou situaci nového Command & Conquer. Jak je již dnes v módě, do hry se připletou i některé RPG prvky. O chod se bude starat lehce zastaralý engine, jež lze vidět v předchozích dílech, jako jsou Red Alert 3 či Tiberium Wars. Hra se na evropském trhu objeví 19. března 2010. V USA bude k dostání o tři dny dříve. Zachrání spojenectví Bratrstva NOD a GDI naši planetu? To zjistíme až v březnu.

Předobjednejte si Command & Conquer 4: Tiberian Twilight PC za 1099 Kč

Článek Preview - Command & Conquer 4: Tiberian Twilight – Vyvrcholení dlouholetého konfliktu byl publikován 6. března 2010 v 06.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Ondřej Dostál. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...