Frontlines: Fuel of War

Tagy:  Frontlines, Fuel of War

Sponzorované odkazy:

Frontlines: Fuel of War

Multiplayerových taktických stříleček není nikdy dost a konkurence je tu třeba. Však zatím je skoro neomezeným vládcem na tomto poli série Battlefield. To je třeba změnit, nebo se o to alespoň pokusit. Frontlines: Fuel of War (dále jako F:FoW) by mohl být tím pokořitelem a to již tento měsíc… Tato hra si alespoň krátké preview zaslouží.

Kde nic není…

Ani smrt nebere. I tak by se dala parafrázovat situace, která nastala na Zemi v roce 2024… Nerostné bohatství je skoro na nule a současná společnost nedokáže bez ropy, zemního plynu a ostatních fosilních paliv existovat. Posledním nalezeným ložiskem černého zlata se zdá být oblast v Kaspickém moři. Politici a zelené mozky si uvědomí, že v jednotě je síla a tak se svět rázem dělí na 2 znepřátelené frakce. Western Coalition symbolizuje starou dobrou Evropu a „všehosemusíme­účastnit“ USA. Na druhé straně barikády se zformovala skupina známá jako Red Star Aliance, kterou vede Rusko s Čínou. Pro dokonalou paranoiu mi tu chybí už jen srp a kladivo… No ale zpět ke hře. Příběh jak vidno zrovna neohromí, ale do střílečky není potřeba zrovna nějaká vymazlená epopej, že?

Špetka RPG

Příběh tedy máme za sebou a je čas říct si něco o samotné náplni hry. Chlapíci z Kaos Studios mají s mimochodem dost zkušeností z výpomoci na Battlefield 2 a tak není divu, že i F:FoW má být něčím podobným, i když lepším. Vše má být založené na velmi úzké kooperaci všech hráčů, bez které nebude dosáhnutí vítězství možné, nebo bude velmi obtížné. Každá mise je rozdělená na určitý počet frontových linií, kdy k obsazení každé z nich je třeba splnit nějaký úkol a získat tak checkpoint. Úkoly by měly být nelineární, stejně jako samotné mise. Na bitevním poli se může najednou utkat až 64 hráčů a dáte mi za pravdu, že bez různých bojových tříd by to byla tak trochu nuda. Samotný výběr postavy bude tak trochu RPG a vybrat správnou třídu se vám napoprvé asi nepovede. Ostatně je tu vše od lehké a těžké pěchoty, přes snipery, inženýry, podporu a dalších několik povolání. Během hraní byste se měli dostávat i k jemným vylepšováním statistik, tak se nechme překvapit, jak to autoři vymyslí.

Unreal 3 engine v akci

Co jsem měl možnost vidět herní mapy, nemám strach o to, že by někdo remcal kvůli malému prostoru k taktizování, či užívání různých armádních vehiklů. Velikost je zvolená rozumně a na mapách jsou jak otevřená prostranství, tak i místečka jako dělaná pro odstřelování. Stejně jako design map se mi líbí i použitý Unreal 3 engine. Tuto skvělou technologii si dnes patentuje nejedno vývojářské studio a ani se tomu nedivím. I na slabších strojích se totiž stále obstojně hýbe a na high end mašinách zase předvádí úžasné grafické finesy. Snad jen modelů jednotlivých vojáků bych uvítal více, ale to je spíše drobnost. Realističnost z hry jen čiší a vtáhne vás do děje.

Frontlines: Fuel of War má našlápnuto stát se jedním z hitů letošního začínaného roku. Pokud tvůrci ještě doladí drobné chybky, má Battlefield 2 velmi vážnou konkurenci a já tajně doufám, že hry budou kvalitativně minimálně srovnatelné. A co vy čtenáři? Kdo vyhraje?

Frontline: Fuel of War video trailer:

Koupit Frontlines: Fuel of War za 559,–Kč

Článek Frontlines: Fuel of War byl publikován 2. ledna 2008 v 17.00 v rubrice Hry. Autorem článku je Miroslav Mlejnek (Ryan). Pro diskusi slouží komentáře (3).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...